This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Closed
For sale: Homey
This discussion has been closed.
Comments
To me this sounds not like a working TV
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-componenten/m1021911922-homey.html
And 10 years on MP....
[edit]
And another Sale;
http://tweakers.net/aanbod/926715/athom-homey.html
If you're selling it just because you don't like it or don't have the time for it, just sell it for the price you paid for it yourself
Who's the idiot here? The one that sells it or the one that buy's it?
The wise thing for Athom to do is communicate! Say what's beeing done about the current problems and give an estimate on when the next batches are delivered. That will to some extend surely stop people selling them and the fuss about it.
Google will never forget! So when potential customers Google for homey they will not see a happy story, even after current problems are solved I'd bet you the negative news will be more found than positive news!
And as Emile posted here , they will "continue shipment when most bugs are fixed!"
As people are still finding new issues, I think it would be way too early to set a delivery date for the next batch, but personally, I think shipment of the next batch is at least 3 weeks away...
My Vera3 is running "rock solid" and it can take months before Homey at the level he can replace her (Vera).
I said it before; there's a big chance Homey isn't running anything in the house for weeks, this because it could be the end of the relationship with my Wife if everything is not working anymore.....
The number of bugs is only growing, issues are closed without confirmation of the issuer, so the closed tickets are no indication of things are going good/better/worse. There's a chance that a lot of issues are re-opened after the release of firmware 0.8.18.
I agree with MarcoF,
I have a Domoticz running and I use a lot of different technologies, Z-Wave, RFXcom KAKU, 1-wire, I2C, SmartMeter connection etc. etc. I'd expect Homey to do a bit more then it currently does but give the guys some slack. It's the first time for them and to optimize the product / software will indeed take some months. I will keep Domotics running for now and will wait for the up-coming updates.
An issue is not fixed when the manufacturer thinks or assumes its fixed, an issue is fixed when the issuer/consumer confirms its fixed.
https://github.com/athombv/homey/labels
Ik weet niet waarom 10 jaar op marktplaats ineens 'verdacht' is. Normaal is dat juist een teken dat de persoon in kwestie (ik dus in dit geval) geen 1dagsvlieg is ... Ik heb echt niet 10 jaar geleden een account aangemaakt om vandaag mijn homey te verkopen.
Niet dat ik jou of iemand een verdere verklaring schuldig ben, maar in mijn appartement heb ik op dit moment minder behoefte aan domotica dan ik in mijn vorige (huur)woning had - individuele aansturing radiatoren en beveiligingssysteem met camera's is nu simpelweg niet meer iets dat nodig of nuttig is. Daarnaast kom ik terug van een burnout en moet mijn prioriteiten stellen. Domotica en homey zijn dat op het moment niet.
Ik heb dan ook geen klachten over onderdelen die het nog niet zo goed doen. Volgens mij heeft athom het tot op heden uitstekend gedaan, inclusief communicatie naar de kickstsrter backers.
Ik weet alleen niet of de geek transponders in de doos zitten, anders mis ik die nog en is dat mijn enige opmerking voor Athom.
Grz
As @BasVanDenBosch mentioned; labeling.
Ticket system as Mantis are abele to assign issues to versions and give them a status like; won't fix, fixed in version X.X.X, will be fixed in version X.X.X, etc.
@JanMaartenVanDerValk
Je bent mij geen verantwoording schuldig en ik was niet diegene die een probleem had met de 10 jaar. De 10 jaar was meer Sarcasme richting andere die juist vonden dat het verdacht was dat 2 personen beide 10,5 jaar actief waren op MP en beide "toevallig" hun Homey voor meer dan de aankoopprijs verkopen.
Dus val mij als je blieft niet aan, je bent ook mij geen verantwoording schuldig, heb er totaal geen problemen mee dat je je Homey verkoopt en ik geef je groot gelijk om hem van de hand te doen
OK sorry, sarcasme had ik er niet in gekozen
En eens dat ook bij de anderen niet heel veel verdacht was. De geek editions zijn nou eenmaal net afgeleverd en na 2 jaar (sinds het backen) hebben mensen soms opeens andere interesses...
https://forum.athom.com/discussion/comment/10209/#Comment_10209
greetings,
Aaron
Via marktplaats je al een mailtje gestuurd (versteeg), heb zeker interesse. Heb je de homey nog?
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-componenten/m1022221090-homey-geek-edition.html
and again 10,5 year on MP.nl
Do note, though, that marktplaats has a lot less customer protection in place than (for example) ebay. A lot of sellers don't even accept paypal payments... so the risk is entirely yours!
If that is the case, you need a different ticketing system... :-)
Like MarcoF said: You cannot just close a ticket without proper communication.
Maybe combine SCRUM with ITIL (https://nl.wikipedia.org/wiki/Information_Technology_Infrastructure_Library) ?
You can keep issues open and still see easily what to work on:
Compare this: https://github.com/athombv/homey/issues?utf8=✓&q=is:issue+is:open
with: https://github.com/athombv/homey/issues?utf8=✓&q=is:issue+is:open+-label:zwave
So, why not make a label for 'fixed in a next version' (fixedUnreleased) and search for to be fixed issues with:
is:issue is:open -label:fixedUnreleased