This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Synology Surveillance probleem met "email een foto"
GerritKool
Member
in Nederlands
Sinds Homey Firmware Versie: 1.5.0-rc.2 werkt mijn camera met Synology Surveillance (v1.2.8 - 07.08.17) niet meer goed. Bij het indrukken van de deurbel werd er een foto gemaakt met de camera en naar mijn mail gestuurd maar sind de Homey Firmware Versie 1.5.0-rc.2 krijg ik geen foto per mail meer. Met het testen van de flow blijft deze hangen op de trigger "email een foto" met de betreffende camera. App opnieuw geïnstalleerd Homey opnieuw gestart, maar geen resultaat.
Iemand een idee??
Iemand een idee??
Comments
nja.... je zou wel iets meer empathie kunnen hebben
Het is in theorie heel simpel:
- Athom problemen/bugs voor 1.5 experimenteel meld je in het algemene 1.5 experimentele topic of op de github van Athom
- Problemen met apps van Athom meld je in het verzamel topic hier op het forum of op Github (app pagina's zullen niet altijd gelezen worden)
- Problemen met apps gemaakt door ontwikkelaars meld je in het verzamel topic omdat daar de maker van de app vaak actief is of op de github van de app.
Bij de comments op de appstore kan het idd lag duren. Snelle antwoorden van medegebruikers kan je het beste via slack krijgen. Als je een fout hebt gevonden, zoals die nu met netatmo wellicht (mocht blijken dat het niet aan netatmo zelf ligt) of als je een goed verbeterpunt voor een app hebt dan kan je hiervoor een issue aanmaken.
Ten aanzien van de synology-vraag, daar had @lubbertkramer vanmiddag om vier uur nog op geantwoord.
Edit: Ah, had Lubbert nu ook ongeveer geschreven
“Misschien is het handiger om je vraag te stellen in het officiële topic van deze app? https://forum.athom.com/discussion/1205/synology-surveillance-station-app#latest
Het is dan wel handig om je vraag even in het Engels te stellen, zodat iedereen die mee leest je vraag begrijpt.”
Doorzetten naar het Engelse forum, hoezo NL
Dus laat maar ik heb het even gehad met Homey, het voelt op dit moment bij mij niet goed, komt bij mij over dat ik niet slim genoeg ben.
Ik heb dit probleem opgelost door synology station de deinstalleren en de image grabber uit de app store te installeren. En daarna telegram te installeren.
Maak eerst een bot in telegram (op het forum is te lezen hoe dit gaat)
Vervolgens krijg je dan deze opzet.
Bij Grab image staat http://ipadres:poort/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=user&pwd=password
Hier vraag ik direct een snapshot van de camera op.
Vervolgens stuur ik deze naar Telegram op mijn Iphone.
Hoop dat ik je hiermee verder kan helpen.
De moderators hebben liever geen kritiek. En dat Homey slecht ondersteund wordt moet je al helemaal niet over beginnen.
Misschien is dit ook iets.
Daarna met je telefoon naar DS File, surveillance map kiezen, snapshots en dan de foto openen.
Niet DS Cam gebruiken, dan moet de foto eerst gedownload worden naar de telefoon en wordt dan in een DSC map geplaatst die nogal moeilijk te vinden is.
Ik weet dat de ontwikkelaar van de app op de hoogte is en hier, wanneer hij tijd heeft er naar gaat kijken.
Ieder forum heeft regels zo ook dit forum (al mogen die wel wat duidelijker naar voren komen, dat ben ik met je eens) Daarnaast zijn wij samen met Athom druk bezig om het forum te herstructureren en een betere leesbare vorm te geven. De hoop is deze nog voor het einde van de zomer te lanceren.
Aangezien we van dit topic geen wel/niet topic gaan maken graag weer on-topic anders zal dit topic gesloten worden aangezien de vraag beantwoord is.
'1 tandje terug' zou mijn advies zijn.
Het primaire doel van het forum is het helpen van Homey gebruikers, secundair is de ordelijkheid.
Dus complimenten aan @adju en @posthok voor het onverstoord aandragen van mogelijke oplossingen!
Dank aan de moderators voor iets meer geduld en begrip.
Vooral onderstaande opmerking van @GerritKool, die ik volledig herken, toont aan dat we samen iets moeten doen aan de versnippering van informatie op het forum (Github en de app store):
Het zou voor iedereen, inclusief nieuwe gebruikers, duidelijk moeten zijn waar welke informatie te vinden is en waar vragen en problemen gesteld kunnen worden. Hier kunnen we zeker stappen in zetten...
Zoals @lubbertkramer al aangaf zijn we samen met Athom bezig om een duidelijkere structuur en ook afspraken op te zetten voor dit forum om bovengenoemde versnippering tegen te gaan en daarmee nog meer Homey gebruikers te kunnen helpen.
Een reactie van een moderator, ook wanneer ik die van mijzelf teruglees, zal vaak kort en zakelijk zijn en daarmee verkeerd over kunnen komen, maar zijn zeker niet irritant bedoeld of om iemand als een klein kind terecht te wijzen.
Alle moderators steken behoorlijk wat van hun tijd in het ondersteunen van Homey gebruikers en om dit forum te verbeteren...
Ik stel voor om in dit topic weer te focussen op het probleem van @GerritKool. Mochten jullie feedback of suggesties hebben hoe we samen dit forum kunnen verbeteren dan kunnen we dit beter in de off-topic sectie bespreken, ok?
@GerritKool heeft het bovengenoemde advies van @adju en @posthok jouw probleem verholpen?
Nu mijn probleem, van @adju werkt perfect is wel een omweg maar ik kan zien wie er voor de deur staat, ik heb begrepen dat het probleem bekend is bij de app ontwikkelaar dus er komt nog een oplossing neem ik aan.
Hierboven was de kortste weg die altijd goed werkte,
Het advies van @posthok is wat lastige ben ik nog mee bezig, ik kan voorlopig weer vooruit.
En vergeet niet de beste Ambassadeurs zijn jullie klanten, wij dus, door mijn enthousiasme staat er bij twee vrienden een Homey thuis.
De moderators die actief zijn op dit forum zijn niet in dienst van Athom maar hebben aangegeven dat ze graag willen bijdragen aan het forum en de community. Hier zijn wij ze erg dankbaar voor, aangezien de community te groot is om door één enkel persoon te beheren.
Feedback is altijd welkom aangezien ik niet alles in de gaten kan houden en voor vragen kun je ook altijd bij mij terecht.
Hoewel Homey een Nederlands product is, is Homey inmiddels ook buiten Nederland te koop. Inmiddels zijn er ook al veel gebruikers uit bijvoorbeeld Scandinavië actief op het forum...
Om ook deze gebruikers te kunnen bedienen, is Engels de voertaal op dit forum.
Wat ik regelmatig zie is dat een vraag / probleem in een app topic zowel in het Engels als in het Nederlands wordt gesteld... waarin vaak ook in beide talen beantwoord wordt...
Wat misschien helpt om te weten is dat alle moderators op dit forum ook "slechts" Homey eigenaren / ambassadeurs zijn, dit werk volledig vrijwillig naast hun werk en vaak in de avonduren (en in sommige gevallen vanaf vakantielocatie) doen en niet in dienst zijn van Athom.
Ik was al op de hoogte gesteld van dit probleem. Zodra ik thuis tijd over heb ga ik kijken of ik het probleem ook heb en zo ja, of ik dat opgelost krijg.
Heb hetzelfde probleem. Heb de app even in debug mode gedraaid. Zie hieronder de logging na een mail snapshot actie (code 400) misschien heb je er wat aan.
take snapshot & mail - /webapi/entry.cgi
[CMD] Login called
RESPONSE END "{\"data\":{\"sid\":\"EK8lby8ekIrHYAAH1N03695\"},\"success\":true}\n"
[CMD] TakeSnapshot called
RESPONSE END "{\"error\":{\"code\":400,\"errors\":{\"param1\":\"\",\"param2\":\"\"}},\"success\":false}"
[CMD] Logout called
RESPONSE END "{\"success\":true}\n"
Na camera enable werkt de snapshot functie wel. Fout lijkt te zitten in driver.js regel 573
subject: __("snapshot_from") + ' #' + devices[args.device.cid].camid
werkt niet omdat devices leeg array is.
subject: __("snapshot_from") + ' #' + args.device.camid
werkt wel