This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Synology Surveillance probleem met "email een foto"

Sinds Homey Firmware Versie: 1.5.0-rc.2 werkt mijn camera met Synology Surveillance (v1.2.8 - 07.08.17) niet meer goed. Bij het indrukken van de deurbel werd er een foto gemaakt met de camera en naar mijn mail gestuurd maar sind de Homey Firmware Versie 1.5.0-rc.2 krijg ik geen foto per mail meer. Met het testen van de flow blijft deze hangen op de trigger "email een foto" met de betreffende camera. App opnieuw geïnstalleerd Homey opnieuw gestart, maar geen resultaat.
Iemand een idee??

Comments

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited August 2017
    @gerritkool waarom maak je voor iedere vraag een topic aan als je met een de zoekfunctie een groot synology topic kunt vinden -> https://forum.athom.com/discussion/1205/synology-surveillance-station-app Hierdoor blijven vragen gecentraliseerd en blijft het forum overzichtelijk. Daarnaast draai je een experimentele Homey update dus mag er verwacht worden dat je iets meer moeite doet of dit centraal in het 1.5 experimentele topic houdt.
  • @lubbertkramer
    nja.... je zou wel iets meer empathie kunnen hebben
  • @gerritkool waarom maak je voor iedere vraag een topic aan als je met een de zoekfunctie een groot synology topic kunt vinden -> https://forum.athom.com/discussion/1205/synology-surveillance-station-app Hierdoor blijven vragen gecentraliseerd en blijft het forum overzichtelijk. Daarnaast draai je een experimentele Homey update dus mag er verwacht worden dat je iets meer moeite doet of dit centraal in het 1.5 experimentele topic houdt.
    Oke sorry, ik ben nog niet zo heel lang bezig met Homey, maar ik weet niet meer waar ik mijn probleem kwijt kan, het is zo onoverzichtelijk je hebt, slack, issues, status, apps (als je bij apps een comment schrijft hoor je niets terwijl ik niet de enige ben met dit probleem), GitHub, forum Engels en forum NL, en ik zoek in het Nederlandse forum en als ik daar niets vind stel ik een vraag, maar goed ik begrijp het ik ben te lastig, terwijl ik dacht dat elk probleem dus zeker in de experimentele software welkom zou zijn maar voor mij doe ik dat in Nederlands, dus laat maar ik wacht wel af tot uiteindelijk het probleem is opgelost.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited August 2017
    @gerritkool waarom maak je voor iedere vraag een topic aan als je met een de zoekfunctie een groot synology topic kunt vinden -> https://forum.athom.com/discussion/1205/synology-surveillance-station-app Hierdoor blijven vragen gecentraliseerd en blijft het forum overzichtelijk. Daarnaast draai je een experimentele Homey update dus mag er verwacht worden dat je iets meer moeite doet of dit centraal in het 1.5 experimentele topic houdt.
    Oke sorry, ik ben nog niet zo heel lang bezig met Homey, maar ik weet niet meer waar ik mijn probleem kwijt kan, het is zo onoverzichtelijk je hebt, slack, issues, status, apps (als je bij apps een comment schrijft hoor je niets terwijl ik niet de enige ben met dit probleem), GitHub, forum Engels en forum NL, en ik zoek in het Nederlandse forum en als ik daar niets vind stel ik een vraag, maar goed ik begrijp het ik ben te lastig, terwijl ik dacht dat elk probleem dus zeker in de experimentele software welkom zou zijn maar voor mij doe ik dat in Nederlands, dus laat maar ik wacht wel af tot uiteindelijk het probleem is opgelost.
    Je draait een experimentele update dus mag er wel verwacht worden dat je weet wat je doet en waar je moet zijn. Vragen zijn uiteraard prima maar er is eerder vanmiddag ook al een Nederlands topic aangemaakt voor de Synology app (https://forum.athom.com/discussion/3595/synology-na-update-1-5-0-rc-2 ) Als je even had gezocht of in het subtopic Nederlands had gekeken had je dat topic gevonden aangezien het bovenaan staat. Een Nederlands topic voor dit onderwerp is voldoende als er daarnaast een app topic is waar ik hierboven naar verwijs.

    Het is in theorie heel simpel:

    - Athom problemen/bugs voor 1.5 experimenteel meld je in het algemene 1.5 experimentele topic of op de github van Athom

    - Problemen met apps van Athom meld je in het verzamel topic hier op het forum of op Github (app pagina's zullen niet altijd gelezen worden)

    - Problemen met apps gemaakt door ontwikkelaars meld je in het verzamel topic omdat daar de maker van de app vaak actief is of op de github van de app. 
  • bvdbosbvdbos Member
    edited August 2017
    Je hebt de grootste kans als je in het engels je vragen stelt, er zijn hier ook veel mensen die geen Nederlands spreken. Hetzelfde geldt dan ook voor zoeken, zowel engels als nederlands geeft je de grootste kans.

    Bij de comments op de appstore kan het idd lag duren. Snelle antwoorden van medegebruikers kan je het beste via slack krijgen. Als je een fout hebt gevonden, zoals die nu met netatmo wellicht (mocht blijken dat het niet aan netatmo zelf ligt) of als je een goed verbeterpunt voor een app hebt dan kan je hiervoor een issue aanmaken.

    Ten aanzien van de synology-vraag, daar had @lubbertkramer vanmiddag om vier uur nog op geantwoord.

    Edit: Ah, had Lubbert nu ook ongeveer geschreven o:)
  • Ja die Nederlandse topic heb ik gezien maar dan word je gevraagd:

    “Misschien is het handiger om je vraag te stellen in het officiële topic van deze app? https://forum.athom.com/discussion/1205/synology-surveillance-station-app#latest

    Het is dan wel handig om je vraag even in het Engels te stellen, zodat iedereen die mee leest je vraag begrijpt.”

    Doorzetten naar het Engelse forum, hoezo NL
    Dus laat maar ik heb het even gehad met Homey, het voelt op dit moment bij mij niet goed,  komt bij mij over dat ik niet slim genoeg ben.
  • posthokposthok Member
    edited August 2017

    Ik heb dit probleem opgelost door synology station de deinstalleren en de image grabber uit de app store te installeren. En daarna telegram te installeren.

    Maak eerst een bot in telegram (op het forum is te lezen hoe dit gaat)

    Vervolgens krijg je dan deze opzet.


    Bij Grab image staat http://ipadres:poort/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=user&pwd=password

    Hier vraag ik direct een snapshot van de camera op.

    Vervolgens stuur ik deze naar Telegram op mijn Iphone.


    Hoop dat ik je hiermee verder kan helpen.

    De moderators hebben liever geen kritiek. En dat Homey slecht ondersteund wordt moet je al helemaal niet over beginnen.  

  • Dank je hier heb ik wat aan, bedankt
  • adjuadju Member
    edited August 2017
    @GerritKool

    Misschien is dit ook iets.

    Daarna met je telefoon naar DS File, surveillance map kiezen, snapshots en dan de foto openen.
    Niet DS Cam gebruiken, dan moet de foto eerst gedownload worden naar de telefoon en wordt dan in een DSC map geplaatst die nogal moeilijk te vinden is.

    Ik weet dat de ontwikkelaar van de app op de hoogte is en hier, wanneer hij tijd heeft er naar gaat kijken.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited August 2017
    posthok said

    De moderators hebben liever geen kritiek. En dat Homey slecht ondersteund wordt moet je al helemaal niet over beginnen.  

    Bedankt voor je positieve feedback. Als de kritiek juist is is er geen probleem maar in dit geval sla je de plank mis. Om vervuiling op het forum tegen te gaan zijn moderators aangesteld net als op ieder ander forum. Als er dan twee haast identieke topics geopend worden waarbij het topic van twee uur ervoor nog in de top 3 staat van Nederlandstalige topics kun je verwachten dat de topicstarter daarop gewezen wordt. Zeker als een gebruiker experimenteel gebruikt wat bedoeld is voor ontwikkelaars/gebruikers die weten wat ze doen mag er verwacht worden dat er op zijn minst de zoekfunctie gebruikt en de gebruiker op de hoogte is van het generieke 1.5 experimentele topic waar ook Athom meer meeleest (wat bovenaan het forum staat).

    Ieder forum heeft regels zo ook dit forum (al mogen die wel wat duidelijker naar voren komen, dat ben ik met je eens) Daarnaast zijn wij samen met Athom druk bezig om het forum te herstructureren en een betere leesbare vorm te geven. De hoop is deze nog voor het einde van de zomer te lanceren.

    Aangezien we van dit topic geen wel/niet topic gaan maken graag weer on-topic anders zal dit topic gesloten worden aangezien de vraag beantwoord is. 
  • phbphb Member
    edited August 2017
    Tjonge jonge zeg doe even normaal pietje precies@lubbertkramer . Laat @GerritKool zijn vraag stellen in het Nederlands. Jij bent een moderator  maar vooral een Homey Ambassador 

    Modbreak:
    Waarschuwing, terug on topic of het topic gaat gesloten worden zoals eerder aangegeven. Ieder forum heeft regels dit forum is geen uitzondering. 

  • Ja ja jullie slaan de plank mis het gaat op de manier waarop, natuurlijk mag je iemand wijzen op de regels maar niet op een irritante wijze zoals nu en dat is niet de eerste keer tot nu toe heb ik er geen punt van gemaakt maar nu ging het mij te ver, ik vind dit geen reclame voor Athom  terwijl ik al meerdere vrienden heb voorzien van een Homey. Jammer
  • adju said:
    @GerritKool

    Misschien is dit ook iets.

    Daarna met je telefoon naar DS File, surveillance map kiezen, snapshots en dan de foto openen.
    Niet DS Cam gebruiken, dan moet de foto eerst gedownload worden naar de telefoon en wordt dan in een DSC map geplaatst die nogal moeilijk te vinden is.

    Ik weet dat de ontwikkelaar van de app op de hoogte is en hier, wanneer hij tijd heeft er naar gaat kijken.
    dank, ik ga het uitproberen.
  • EternityEternity Member
    edited August 2017
    Hm, ook ik voelde me op gegeven moment als een klein kind terecht gewezen...terwijl de vraag oprecht was en de intentie goed. Bovendien steek ik tijd in het helpen van anderen.

    '1 tandje terug' zou mijn advies zijn.

    Het primaire doel van het forum is het helpen van Homey gebruikers, secundair is de ordelijkheid.

    Dus complimenten aan @adju en @posthok voor het onverstoord aandragen van mogelijke oplossingen!

    Dank aan de moderators voor iets meer geduld en begrip. 



  • @GerritKool en @Eternity bedankt voor jullie feedback.

    Vooral onderstaande opmerking van @GerritKool, die ik volledig herken, toont aan dat we samen iets moeten doen aan de versnippering van informatie op het forum (Github en de app store):
    maar ik weet niet meer waar ik mijn probleem kwijt kan, het is zo onoverzichtelijk je hebt, slack, issues, status, apps (als je bij apps een comment schrijft hoor je niets terwijl ik niet de enige ben met dit probleem), GitHub, forum Engels en forum NL
    Het zou voor iedereen, inclusief nieuwe gebruikers, duidelijk moeten zijn waar welke informatie te vinden is en waar vragen en problemen gesteld kunnen worden. Hier kunnen we zeker stappen in zetten... 

    Zoals @lubbertkramer al aangaf zijn we samen met Athom bezig om een duidelijkere structuur en ook afspraken op te zetten voor dit forum om bovengenoemde versnippering tegen te gaan en daarmee nog meer Homey gebruikers te kunnen helpen. 

    Een reactie van een moderator, ook wanneer ik die van mijzelf teruglees, zal vaak kort en zakelijk zijn en daarmee verkeerd over kunnen komen, maar zijn zeker niet irritant bedoeld of om iemand als een klein kind terecht te wijzen.
    Alle moderators steken behoorlijk wat van hun tijd in het ondersteunen van Homey gebruikers en om dit forum te verbeteren...

    Ik stel voor om in dit topic weer te focussen op het probleem van @GerritKool. Mochten jullie feedback of suggesties hebben hoe we samen dit forum kunnen verbeteren dan kunnen we dit beter in de off-topic sectie bespreken, ok?

    @GerritKool heeft het bovengenoemde advies van @adju en @posthok jouw probleem verholpen?

  • Super gedaan @TedTolboom !
  • Oke nog één ding hierover, ik begrijp dat jullie de voertaal Engels willen, nu is dat geen probleem maar het wordt vaak heel technisch Engels en dan zijn er toch mensen die afhaken, tenslotte zijn we in Nederland!!

    Nu mijn probleem, van @adju werkt perfect is wel een omweg maar ik kan zien wie er voor de deur staat, ik heb begrepen dat het probleem bekend is bij de app ontwikkelaar dus er komt nog een oplossing neem ik aan.

    Hierboven was de kortste weg die altijd goed werkte, 

    Het advies van @posthok is wat lastige ben ik nog mee bezig, ik kan voorlopig weer vooruit.

    En vergeet niet de beste Ambassadeurs zijn jullie klanten, wij dus, door mijn enthousiasme staat er bij twee vrienden een Homey thuis.
  • @GerritKool en @Eternity bedankt voor jullie feedback.

    Vooral onderstaande opmerking van @GerritKool, die ik volledig herken, toont aan dat we samen iets moeten doen aan de versnippering van informatie op het forum (Github en de app store):
    maar ik weet niet meer waar ik mijn probleem kwijt kan, het is zo onoverzichtelijk je hebt, slack, issues, status, apps (als je bij apps een comment schrijft hoor je niets terwijl ik niet de enige ben met dit probleem), GitHub, forum Engels en forum NL
    Het zou voor iedereen, inclusief nieuwe gebruikers, duidelijk moeten zijn waar welke informatie te vinden is en waar vragen en problemen gesteld kunnen worden. Hier kunnen we zeker stappen in zetten... 

    Zoals @lubbertkramer al aangaf zijn we samen met Athom bezig om een duidelijkere structuur en ook afspraken op te zetten voor dit forum om bovengenoemde versnippering tegen te gaan en daarmee nog meer Homey gebruikers te kunnen helpen. 

    Een reactie van een moderator, ook wanneer ik die van mijzelf teruglees, zal vaak kort en zakelijk zijn en daarmee verkeerd over kunnen komen, maar zijn zeker niet irritant bedoeld of om iemand als een klein kind terecht te wijzen.
    Alle moderators steken behoorlijk wat van hun tijd in het ondersteunen van Homey gebruikers en om dit forum te verbeteren...

    Ik stel voor om in dit topic weer te focussen op het probleem van @GerritKool. Mochten jullie feedback of suggesties hebben hoe we samen dit forum kunnen verbeteren dan kunnen we dit beter in de off-topic sectie bespreken, ok?

    @GerritKool heeft het bovengenoemde advies van @adju en @posthok jouw probleem verholpen?

    Top helemaal mee eens.
  • BramBram Member
    @GerritKool we zijn druk bezig om het forum te herstructureren zodat het voor iedereen een stuk duidelijker word. Ik snap de frustratie en we zijn hier zeker van op de hoogte!

    De moderators die actief zijn op dit forum zijn niet in dienst van Athom maar hebben aangegeven dat ze graag willen bijdragen aan het forum en de community. Hier zijn wij ze erg dankbaar voor, aangezien de community te groot is om door één enkel persoon te beheren.

    Feedback is altijd welkom aangezien ik niet alles in de gaten kan houden en voor vragen kun je ook altijd bij mij terecht.
  • Oke nog één ding hierover, ik begrijp dat jullie de voertaal Engels willen, nu is dat geen probleem maar het wordt vaak heel technisch Engels en dan zijn er toch mensen die afhaken, tenslotte zijn we in Nederland!!

    Nu mijn probleem, van @adju werkt perfect is wel een omweg maar ik kan zien wie er voor de deur staat, ik heb begrepen dat het probleem bekend is bij de app ontwikkelaar dus er komt nog een oplossing neem ik aan.

    Hierboven was de kortste weg die altijd goed werkte, 

    Het advies van @posthok is wat lastige ben ik nog mee bezig, ik kan voorlopig weer vooruit.

    En vergeet niet de beste Ambassadeurs zijn jullie klanten, wij dus, door mijn enthousiasme staat er bij twee vrienden een Homey thuis.
    @GerritKool goed om te horen dat het probleem voor nu verholpen is.

    Hoewel Homey een Nederlands product is, is Homey inmiddels ook buiten Nederland te koop. Inmiddels zijn er ook al veel gebruikers uit bijvoorbeeld Scandinavië actief op het forum...
    Om ook deze gebruikers te kunnen bedienen, is Engels de voertaal op dit forum.
    Wat ik regelmatig zie is dat een vraag / probleem in een app topic zowel in het Engels als in het Nederlands wordt gesteld... waarin vaak ook in beide  talen beantwoord wordt...

    Wat misschien helpt om te weten is dat alle moderators op dit forum ook "slechts" Homey eigenaren / ambassadeurs zijn, dit werk volledig vrijwillig naast hun werk en vaak in de avonduren (en in sommige gevallen vanaf vakantielocatie) doen en niet in dienst zijn van Athom.
  • Om even on-topic te blijven/weer te gaan :)

    Ik was al op de hoogte gesteld van dit probleem. Zodra ik thuis tijd over heb ga ik kijken of ik het probleem ook heb en zo ja, of ik dat opgelost krijg.
  • jorden said:
    Om even on-topic te blijven/weer te gaan :)

    Ik was al op de hoogte gesteld van dit probleem. Zodra ik thuis tijd over heb ga ik kijken of ik het probleem ook heb en zo ja, of ik dat opgelost krijg.
    Top.
  • NiekNiek Member
    @jorden

    Heb hetzelfde probleem. Heb de app even in debug mode gedraaid. Zie hieronder de logging na een mail snapshot actie (code 400) misschien heb je er wat aan.

    take snapshot & mail - /webapi/entry.cgi

    [CMD] Login called

    RESPONSE END "{\"data\":{\"sid\":\"EK8lby8ekIrHYAAH1N03695\"},\"success\":true}\n"

    [CMD] TakeSnapshot called

    RESPONSE END "{\"error\":{\"code\":400,\"errors\":{\"param1\":\"\",\"param2\":\"\"}},\"success\":false}"

    [CMD] Logout called

    RESPONSE END "{\"success\":true}\n"

  • Dat klinkt meer als een fout in Synology, of misschien hebben ze in de nieuwste versie de functienaam veranderd. Ik ga er spoedig achteraan.
  • NiekNiek Member
    Foutje gemaakt met testen. Had de camera nog gedisabled staan, vandaar de error 400. 

    Na camera enable werkt de snapshot functie wel. Fout lijkt te zitten in driver.js regel 573

    subject: __("snapshot_from") + ' #' + devices[args.device.cid].camid  
    werkt niet omdat devices leeg array is.

    subject: __("snapshot_from") + ' #' + args.device.camid
    werkt wel
Sign In or Register to comment.