This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Hey hallo

Ik ben nieuw hier  :).
Ik heb sinds gister na een tijdje rond zoeken op het internet een Homey gekocht.

Ik heb alleen 3 vraagjes tot nu toe. 

De rolluiken van Somfy, als ik ze toevoeg heten ze allemaal rolluik, kan je de naam veranderen zodat je ook weet welke rolluik je in welke flow zet? 

En Ik heb gister gezocht op, welke is beter, neo Coolcam of Fibaro. Alleen ik ben nog steeds niets wijzer. Coolcam is de helft goedkoper, maar is het de zelfde kwaliteit? Heeft het andere plus of min punten tov Fibaro?
Kortom, wat kan je het beste aanschaffen? Ik heb het dan over alle producten. Ik heb buiten Homey, rolluiken en een Temperatuur sensor nog niets. 

En is het mogelijk dat Homey me vriendin en mij kan onderscheiden? Dat als zij gaat slapen bv, hij haar welterusten wenst en niet mij?

Alsvast bedankt voor de reacties. 

Chico






Comments

  • Oy1974Oy1974 Member
    Chico said:
    Ik ben nieuw hier  :).
    Ik heb sinds gister na een tijdje rond zoeken op het internet een Homey gekocht.

    Ik heb alleen 3 vraagjes tot nu toe. 

    De rolluiken van Somfy, als ik ze toevoeg heten ze allemaal rolluik, kan je de naam veranderen zodat je ook weet welke rolluik je in welke flow zet? 

    En Ik heb gister gezocht op, welke is beter, neo Coolcam of Fibaro. Alleen ik ben nog steeds niets wijzer. Coolcam is de helft goedkoper, maar is het de zelfde kwaliteit? Heeft het andere plus of min punten tov Fibaro?
    Kortom, wat kan je het beste aanschaffen? Ik heb het dan over alle producten. Ik heb buiten Homey, rolluiken en een Temperatuur sensor nog niets. 

    En is het mogelijk dat Homey me vriendin en mij kan onderscheiden? Dat als zij gaat slapen bv, hij haar welterusten wenst en niet mij?

    Alsvast bedankt voor de reacties. 

    Chico







    welkom, en veel plezier met je Homey. Wat betreft je vragen , Waar je je verschillende apperaten toevoegd kun je je ze ook een andere naam geven. Gewoon op de tekst klikken en je kunt het veranderen.


    Fibaro of Neo coolcam, er zijn verschillende meningen over, de een zweert bij Fibaro de andere zegt Neocoolcam mede vanwege de prijs. Persoonlijk gebruik ik een enkele fibaro en de rest allemaal Neo`s werken gewoon goed.

    Homey zal het verschil tussen jou en je vriendin niet herkennen, wel kan Homeyhet verschil herkennen tussen jullie telefoons. En daar mee kun je verschillende flows maken . Zodat Homey weet wie er gaat slapen.

    Bijvoorbeeld doordat Homey herkent dat je vriendin om 22.00 uur de telefoon aan de lader legt op het nachtkastje, en jij pas om 23.00 uur.

    zo zijn er velen voorbeelden, mijn advies gebruik de zoek functie in het forum en ook best handig om gebruik te maken van slack, hier zijn velen leden die je graag helpen met vragen.

    mevg
  • Let wel op dat Fibaro devices nog wel eens wat extra mogelijkheden hebben zoals het oogje van Fibaro die ook temperatuur kan meten waar de NEO dat niet kan. Het is soms niet alleen een verschil in prijs.
  • ChicoChico Member
    Bedankt voor de reacties.

    Het zal voorlopig nog wel spelen, puzzelen en knutselen zijn.

    De naam is veranderd, zo ver ben ik al :).

    Ik las idd dat Homey de stem niet herkende net. En dat voorbeeld met die telefoon. was er zelf niet eens opgekomen, dat regel je met een stekker waar je je oplader insteekt? Mijn oplader zit altijd in het stopcontact, werkt het dan ook nog?

    En het Fibaro oogje, waar zou die nuttig voor kunnen zijn bv? 
    En zijn er nog meer verborgen opties in Fibaro?

    Groet
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited May 2017
    Chico said:


    En het Fibaro oogje, waar zou die nuttig voor kunnen zijn bv? 
    En zijn er nog meer verborgen opties in Fibaro?
    Het zijn eigenlijk geen verborgen opties. Staat gewoon in de productomschrijving.
    Ook in het nederlands.

    Het "oogje" is eigenlijk een multi sensor die je kan gebruiken voor veel verschillende flows.
    Ik heb er verschillende hangen hier en daar. Fibaro en NEO Coolcam!
    1 van de flows die ik gebruik is hier te zien.
    Zoals @Oy1974 ook al aan gaf: kijk eens rustig rond op het forum en ontdek de vele mogelijkheden.
    Ook aanmelden op Slack kan je veel info opleveren en je kan daar dingen vragen en zeer snel antwoord krijgen.

  • bvdbosbvdbos Member
    Chico said:
    Ik las idd dat Homey de stem niet herkende net. En dat voorbeeld met die telefoon. was er zelf niet eens opgekomen, dat regel je met een stekker waar je je oplader insteekt? Mijn oplader zit altijd in het stopcontact, werkt het dan ook nog?

    Als je tegen de Homey-app in de telefoon welterusten zegt dan weet Homey ook wie er ging slapen.... Mits je beiden een eigen account hebt.
  • Priknr1Priknr1 Member
    Oy1974 said:

    Bijvoorbeeld doordat Homey herkent dat je vriendin om 22.00 uur de telefoon aan de lader legt op het nachtkastje, en jij pas om 23.00 uur.

    Dit is een request toch, of is die optie er ook al echt? Mis ik iets in mijn flow editor?
  • ChicoChico Member
    Chico said:


    En het Fibaro oogje, waar zou die nuttig voor kunnen zijn bv? 
    En zijn er nog meer verborgen opties in Fibaro?
    Het zijn eigenlijk geen verborgen opties. Staat gewoon in de productomschrijving.
    Ook in het nederlands.

    Het "oogje" is eigenlijk een multi sensor die je kan gebruiken voor veel verschillende flows.
    Ik heb er verschillende hangen hier en daar. Fibaro en NEO Coolcam!
    1 van de flows die ik gebruik is hier te zien.
    Zoals @Oy1974 ook al aan gaf: kijk eens rustig rond op het forum en ontdek de vele mogelijkheden.
    Ook aanmelden op Slack kan je veel info opleveren en je kan daar dingen vragen en zeer snel antwoord krijgen.

    Verborgen tussen aanhalingstekens. Als je een stekker neemt bv, en hij heeft ook een sensor, noem ik de sensor een extra optie.

    Ik heb je flow bekeken, ziet er leuk uit. Je moet er maar op komen.
    Ik Vraag me af of ik zo creatief ben.
    Ik zit in de begin fase, ik ben al blij dat het licht aan gaat als ik het zeg.

    Maar als ik het goed begrijp, is het beter om in een ruimte Fibaro en Coolcam te gebruiken. Dan kan je in de toekomst als ik ook zo creatief ben, ook moeilijkere schakelingen maken met het oogje. 

    Ik heb al een beetje rond gekeken op het forum, maar helaas is er ook een Engels gedeelte. Mijn Engels niet niet van super kwaliteit. 
    En ik heb me ook al aangemeld op Slack :).



  • ChicoChico Member
    bvdbos said:
    Chico said:
    Ik las idd dat Homey de stem niet herkende net. En dat voorbeeld met die telefoon. was er zelf niet eens opgekomen, dat regel je met een stekker waar je je oplader insteekt? Mijn oplader zit altijd in het stopcontact, werkt het dan ook nog?

    Als je tegen de Homey-app in de telefoon welterusten zegt dan weet Homey ook wie er ging slapen.... Mits je beiden een eigen account hebt.
    Oke, enige nadeel, zei heeft een windows phone. 
    Maar bedankt voor de tip.

  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited May 2017
    Priknr1 said:
    Oy1974 said:

    Bijvoorbeeld doordat Homey herkent dat je vriendin om 22.00 uur de telefoon aan de lader legt op het nachtkastje, en jij pas om 23.00 uur.

    Dit is een request toch, of is die optie er ook al echt? Mis ik iets in mijn flow editor?

    Chico said:
    Oke, enige nadeel, zei heeft een windows phone. 
    Maar bedankt voor de tip.

    We nemen 2 Zwave stekkers (Fibaro of NEO) en doen die links en rechts naast het bed in het stopcontact. Geef de ene jouw naam en de andere de naam van je vrouw/vriendin. Zelf vantevoren even kijken aan welke kant van het bed je slaapt zodat je de goede naam gebruikt. Plaats de opladers in de stekkers.  Daarna maak je een flow voor de stekker van je vrouw: Als de stekker van je vrouw meer dan 2W gebruikt dan heeft ze haar telefoon op de lader aangesloten en zal ze wel gaan slapen. De flow kan zoiets worden:
    ALS het na 20.00 uur is EN de stekker gebruikt meer dan 2W (Logica kaartje gebruiken en de tag van je stekker er in slepen) DAN is je vrouw naar bed. Je kan er vanalles voor verzinnen.
  • ChicoChico Member
    Dan heb ik rust, en kan ik lekker op me ps 4 spelen met een zak chips voor me neus :).
    Zo iets?

    Maar het klinkt goed. Ik ben blij met je ideeen. 
    Nu nog wachten op me stekkers, en op me deur sensoren.


  • Zoals ik al zei: je kan er vanalles voor verzinnen. Zelfs naar je vriendin gaan als je vrouw op bed ligt. Met die deur sensoren kan je dan weer controleren of je vrouw wel in de slaapkamer is terwijl je onderweg bent.
Sign In or Register to comment.