This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Robbie

About

Username
Robbie
Joined
Visits
54
Last Active
Roles
Member

Comments

  • Jaxc said: Graag gedaan, en die garantie die zal vast wel goed komen!! @Bram Stuur tevens even een mail naar : support@athom.com Ik heb inmiddels de toezegging van Bram dat er een nieuwe voeding wordt gestuurd.
  • Update: Vanmorgen voeding van iPad op mijn Homey gezet en sindsdien blijft hij stabiel online. Ik vermoed dat we het probleem te pakken hebben. Uitdaging is nu hoe krijg ik onder garantie een nieuwe voeding van Athom. @Bram als ik het goed begrijp …
  • TedTolboom said: gijsje said: I know the xiaomi devices can be connected directly to the homey but why is the xiaomi gateway not use as a "gateway". If you look at domoticz there you only need to connect the devices directly to the mi …
  • Jaxc said: Gebruik een andere 5v 2a voeding. Bijvoorbeeld een ipad oplader Vanmorgen heb ik de voeding verwisseld voor een iPad adapter. Homey starte vlot op en is inmiddels een uur online. Ik laat het even zo om te zien of dit wellicht …
  • Eternity said: Voeding in orde?  Geen idee, hoe kan ik dat uitsluiten?
  • Rocodamelshe said: Dit is een community forum en we kunnen er dan ook verder niks aan doen. Mail sturen naar support@athom.com of @Bram taggen is het enige wat je kunt doen. Wij kunnen verder niks dan proberen je te helpen. Snap ik, bed…
  • Rocodamelshe said: Robbie said: Bizar dat je niet wordt geholpen! Jammer, we doen toch zo ons best om je te helpen. Heb je ook al geprobeerd om Homey een half uur van de stroom af te laten? Begrijp mij niet verkeer…
  • Update.  Inmiddels komt na alle suggesties te hebben uitgevoerd mijn Homey niet meer online. Na meerdere malen de Homey spanningsloos te hebben gemaakt draait de ring zijn rondjes in de kleur oranje/roze.  Helaas reageert Athom niet op e-mails en …
  • Rocodamelshe said: Dan lijkt me dat wel een goed plan om toch te doen. In je router een reservering opgeven. Ik ga het proberen maar vraag mij af of dat het probleem is. Homey heeft maanden zonder fixed ip adres probleemloos gedraaid.
  • Robbie said: Jaxc said: mogelijk homey even opnieuw toevoegen aan het wifi netwerk, via https://www.athom.com/nl/support/KB000026/ en kijken of dat het probleem oplost... Ga ik vanavond proberen, goede tip! inmiddels uitg…
  • Rocodamelshe said: En heeft je Homey een fixed IPadres? Nee, heeft geen fixed ip adres.
  • Jaxc said: mogelijk homey even opnieuw toevoegen aan het wifi netwerk, via https://www.athom.com/nl/support/KB000026/ en kijken of dat het probleem oplost... Ga ik vanavond proberen, goede tip!
  • Jaxc said: Gebruik je nogsteeds dezelfde router / configuratie? Jazeker, daar is niets in veranderd.
  • Rocodamelshe said: Router/modem al een reset gegeven? Jazeker, meerdere keren. Overige WiFi apparaten werken probleemloos.  
  • Nienix said: Je kan om het probleem tijdelijk op te lossen de candy app installeren. Je kan dan, als de verbinding met de cloud verloren gaat, homey opnieuw op laten starten. Bedankt voor de suggestie. Net weer gereset maar krij…
  • JPe said: @Robbie  Je hebt in dit geval 2 Flows nodig: in de bovenste flow is de "Zeg iets" kaart, alleen voor test, die kun je weg laten. Bedankt deze flow werkt. Slim bedacht je moet inderdaad leren omdenken!
  • JPe said: dit heet anders denken  Dit is de flow waar het omgaat. Bovenstaande oplossing werkt volgens mij niet goed i.c.m. mijn flow.
  • Tiyrell said: Bij mij thuis werkt Sonos prima, I start de radio op het moment dat ik op een Hue lichtschakelaar druk. Het enige probleem waar Homey niet mee om kan gaan is IP wisselingen. Wees er dus wel zeker van dat je al je apparaten een vas…
  • shideban said: Waarom moeilijk als gemakkelijk ook kan. Gewoon in de Sonos app de wekker instellen op het gewenste uur en aanduiden wat er dient afgespeeld te worden. Niet alles hoeft via Homey te gebeuren, denk ik Daar heb je gelijk in …
  • Het werkt nu helemaal niet meer. Ik krijg in het tegeltjes "Speel afspeellijst af" de foutmelding Jack_Not_Plugged. De verlichting werkt prima met Homey maar dit werkt echt niet lekker. Ik begrijp uit de reactie van JPe dat er problemen zijn met de …
  • Update: Mijn Homey is na 1.5 dag spontaan weer online gekomen en inmiddels al een week stabiel. Bij Athom onderzoeken ze de log file of ze nog iets kunnen vinden wat de oorzaak geweest is. Daar heb ik tot op heden nog geen terugkoppeling van gehad.
  • Tussen 17:30 en 18:00.
  • Ik heb ook een mail aan support gestuurd maar nog geen reactie.