This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Stabiliteit Homey
martijn1980
Member
in Nederlands
Al langere tijd maak ik met veel plezier gebruik van Homey. Het opstellen van diverse flows en het volledig automatiseren van het huis behoren inmiddels tot één van mijn favoriete vrijetijdsbestedingen. Helaas ervaar ik dat de stabiliteit van Homey geregeld mij in de steek laat.
Ik beschouw Homey nog niet als volledig operationeel, stabiel en betrouwbaar. Sinds kort is de stabiliteit van Z-Wave toegenomen en werken de KlikAan KlikUit producten ook naar behoren. Echter is het noodzakelijk om eens in de 2 maanden het Z-wave volledig te resetten en opnieuw aan te sluiten, wat een tijdrovende klus is.
Tevens is Homey al langere tijd uit de 'beta-fase' en er wordt geadverteerd dat deze volledig stabiel is. Dit staat echter haaks op mijn ervaringen en ik vraag mij af wanneer ik kan verwachten dat Homey volledig gestabliseerd is?
Ik beschouw Homey nog niet als volledig operationeel, stabiel en betrouwbaar. Sinds kort is de stabiliteit van Z-Wave toegenomen en werken de KlikAan KlikUit producten ook naar behoren. Echter is het noodzakelijk om eens in de 2 maanden het Z-wave volledig te resetten en opnieuw aan te sluiten, wat een tijdrovende klus is.
Tevens is Homey al langere tijd uit de 'beta-fase' en er wordt geadverteerd dat deze volledig stabiel is. Dit staat echter haaks op mijn ervaringen en ik vraag mij af wanneer ik kan verwachten dat Homey volledig gestabliseerd is?
Comments
Maaar goed om bij je vraag te komen, time wil tell. Athom is continu bezig met het verbeteren van homey.
Bugs , wensen enz moet je melden op Athoms github, dit is een communtie forum waar Athom zelden op reageert/leest.
https://forum.athom.com/discussion/3728/welcome-to-the-forum#latest
Tot nu toe was ik héél tevreden, maar zondag reageerde plots een KAKU knop pas na 10 x duwen.
Plots begon er om 8:45 's maandagmorgen een alarm te luiden met de melding van Homey 'Goeiemorgen, ect', terwijl ik nooit zo'n alarm geprogrameerd heb en het is ook niet terug te vinden bij 'instellingen', noch bij 'flows'.
Flows reageren uitzonderlijk traag op het induwen van fysieke gekoppelde knoppen.
Een flow waarbij op weekdagen een fibaro tussenstekken aan en uit moeten op een bepaald uur blijkt ook te pas en ten onpas te haperen, evenals mijn automatische knoppen op mijn verwarmingen.
Heeft er iemand weet van een update die mislopen is of van één of ander gekend probleem?
Hopelijk komt de nieuwe firmware snel
Ondertussen zit mijn Homey vast in rebootloop en heb ik een Issue op Github aangemaakt hierover
Heb nu 15 apps en ca 45 flows draaien maar ervaar dit nog niet
ik heb nu 33 apps en ruim 130 flows draaien
2 voordelen:
- een frisse installatie van Homey
- flows beter inrichten
ben blijer dan ooit met Homey... sinds spotify Connect en Sonos had mijn Homey na 1-3 dagen een reboot nodig. Met 25-30 flows en 13 Apps leek mij dit nogal gek.
na de volledige reset draait alles weer als een zonnetje!
Zo heb ik bijvoorbeeld alle flows die betrekking hebben op 7 buitenscreens in de winterperiode uitgeschakeld. Ik zit thans op 1.5.3 en ervaar eigenlijk geen echte instabiliteit.