This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Stabiliteit Homey

Al langere tijd maak ik met veel plezier gebruik van Homey. Het opstellen van diverse flows en het volledig automatiseren van het huis behoren inmiddels tot één van mijn favoriete vrijetijdsbestedingen. Helaas ervaar ik dat de stabiliteit van Homey geregeld mij in de steek laat. 

Ik beschouw Homey nog niet als volledig operationeel, stabiel en betrouwbaar. Sinds kort is de stabiliteit van Z-Wave toegenomen en werken de KlikAan KlikUit producten ook naar behoren. Echter is het noodzakelijk om eens in de 2 maanden het Z-wave volledig te resetten en opnieuw aan te sluiten, wat een tijdrovende klus is. 

Tevens is Homey al langere tijd uit de 'beta-fase' en er wordt geadverteerd dat deze volledig stabiel is. Dit staat echter haaks op mijn ervaringen en ik vraag mij af wanneer ik kan verwachten dat Homey volledig gestabliseerd is? 

Comments

  • De ervaringen verschillen hierin nogal, voor de een werkt het "bijna" feiloos, de ander heeft alleen maar ellende. 

    Maaar goed om bij je vraag te komen, time wil tell. Athom is continu bezig met het verbeteren van homey.  

    Bugs , wensen enz moet je melden op Athoms github, dit is een communtie forum waar Athom zelden op reageert/leest.

    https://forum.athom.com/discussion/3728/welcome-to-the-forum#latest
  • Ik ervaar sedert zondag hetzelfde.
    Tot nu toe was ik héél tevreden, maar zondag reageerde plots een KAKU knop pas na 10 x duwen.
    Plots begon er om 8:45 's maandagmorgen een alarm te luiden met de melding van Homey 'Goeiemorgen, ect', terwijl ik nooit zo'n alarm geprogrameerd heb en het is ook niet terug te vinden bij 'instellingen', noch bij 'flows'.

    Flows reageren uitzonderlijk traag op het induwen van fysieke gekoppelde knoppen.
    Een flow waarbij op weekdagen een fibaro tussenstekken aan en uit moeten op een bepaald uur blijkt ook te pas en ten onpas te haperen, evenals mijn automatische knoppen op mijn verwarmingen.

    Heeft er iemand weet van een update die mislopen is of van één of ander gekend probleem?
  • Om welke versie van de Homey firmware gaat het hier?
  • Ik vindt de Homey ook een mooi product maar idd laat de stabiliteit, in mijn geval Z-wave, wel wat te wensen over. Bewegings melders die niet reageren, of later het licht aan schakelen soms na 5 sec . Eigenlijk zou ik ook weer alles opnieuw in moeten stellen maar deze moed ontbreekt me. ingebouwde schakelaars weer af en aanmelden. Alle flows nalopen etc. Beetje jammer. "k hoop wel dat hier nog verandering in komt in nieuwe firmware's 
  • @Ype welke firmware versie gebruik je?
  • Homey Firmware Versie: 1.5.3

  • Functioneel is voor mij Homey een super product.  Zes maanden geleden heb ik het aangekocht vanwege de openheid van het platform en de vele integratiemogelijkheden.  Vandaag moet ik toch bekennen dat het enthousiasme wat geluwd is.  Stabiliteit is bij mijn systeem zo goed als onbestaande.  Homey kan enkele uren vlotjes werken, om dan plots enorm traag te worden.  En met traag, bedoel ik dan latencies van soms meer dan 5 minuten ! Dit leidt tot grote frustraties bij mijn huisgenoten.  Vooral Zwave lijkt uiterst onstabiel te zijn.  Ik gebruik ook firmware 1.5.3.  Ik wacht nu met veel ongeduld op de langverwachte 1.5.6, die volgens een email van Emile stabiliteitsverbeteringen zou moeten brengen.  Indien het niet het geval zou zijn, zal ik Homey moeten terugsturen, wat ik echt heel jammer zou vinden.  Maar ik heb nu echt nood aan een stabiel werkend systeem.
  • Charley said:
    Functioneel is voor mij Homey een super product.  Zes maanden geleden heb ik het aangekocht vanwege de openheid van het platform en de vele integratiemogelijkheden.  Vandaag moet ik toch bekennen dat het enthousiasme wat geluwd is.  Stabiliteit is bij mijn systeem zo goed als onbestaande.  Homey kan enkele uren vlotjes werken, om dan plots enorm traag te worden.  En met traag, bedoel ik dan latencies van soms meer dan 5 minuten ! Dit leidt tot grote frustraties bij mijn huisgenoten.  Vooral Zwave lijkt uiterst onstabiel te zijn.  Ik gebruik ook firmware 1.5.3.  Ik wacht nu met veel ongeduld op de langverwachte 1.5.6, die volgens een email van Emile stabiliteitsverbeteringen zou moeten brengen.  Indien het niet het geval zou zijn, zal ik Homey moeten terugsturen, wat ik echt heel jammer zou vinden.  Maar ik heb nu echt nood aan een stabiel werkend systeem.
    Ben het helemaal met je eens, en was (en ben nog steeds) wel enthousiast, maar kan de problemen die je beschrijft onderschrijven. Ik ben overgestapt van de sensoren van Kaku naar Fibaro (duurdere) maar ben nog niet enthousiast. Terugsturen denk ik niet aan. Vanochtend nog werkte er geen enkel Fibaro product en heb ik alles bijna opnieuw opgestart. So far so good

  • Zoals Emile heeft aangegeven zal 1.5.6 veel stabiliteit issues oplossen. We zijn op dit moment hard aan het werk om de update zo snel mogelijk uit te brengen.
  • Bedankt om nogmaals te bevestigen dat 1.5.6 de broodnodige stabiliteit zal brengen.  Nu nog hopen dat het er op tijd zal zijn om mijn huwelijk nog te redden.  ;)
  • Bram said:
    Zoals Emile heeft aangegeven zal 1.5.6 veel stabiliteit issues oplossen. We zijn op dit moment hard aan het werk om de update zo snel mogelijk uit te brengen.
    Hoop ook snel, hier nog een huwelijk wat dreigt op de klippen te lopen ;) de heet water boiler voor een kop thee wordt niet aangezet. op dit moment herstart ik de homey een paar keer per week, puur voor de Z-wave schakelaars en sensoren
  • Ben erg blij met Homey, maar idd de laatste tijd is de stabiliteit van Homey niet echt goed. Bij mij vooral met het zenden en ontvangen van 433mhz signalen. Vorige week wat apps en flows verwijderd, en opeens had ik 5 dagen weer een homey waar ik op kon vertouwen. Toen ik  van de week weer wat flows had gemaakt, was een dag later weer het probleem met het zenden en ontvangen. Meerdere keren opnieuw gestart maar niks hielp. Vandaag weer wat flows verwijderd en opnieuw gestart. Tot nu toe werkt het weer perfect. Ik ga even vol houden om geen flows aan te maken en kijken of dat ik daarmee Homey werkend kan houden en dat het tijdelijk een oplossing is.
  • Boltje said:
    Ben erg blij met Homey, maar idd de laatste tijd is de stabiliteit van Homey niet echt goed. Bij mij vooral met het zenden en ontvangen van 433mhz signalen. Vorige week wat apps en flows verwijderd, en opeens had ik 5 dagen weer een homey waar ik op kon vertouwen. Toen ik  van de week weer wat flows had gemaakt, was een dag later weer het probleem met het zenden en ontvangen. Meerdere keren opnieuw gestart maar niks hielp. Vandaag weer wat flows verwijderd en opnieuw gestart. Tot nu toe werkt het weer perfect. Ik ga even vol houden om geen flows aan te maken en kijken of dat ik daarmee Homey werkend kan houden en dat het tijdelijk een oplossing is.
    Hier hetzelfde. Sinds zondag kan ik niks meer bedienen van KAKU apparaten. Ook reboot of PTP werkt niet...
    Hopelijk komt de nieuwe firmware snel
  • Homey werkt bij mij ook niet. Had een knop gemaakt op de scenecontroller op de wand die mijn vrouw en kinderen op mute zette. Weigert gewoon te werken.
  • Boltje said:
    Ben erg blij met Homey, maar idd de laatste tijd is de stabiliteit van Homey niet echt goed. Bij mij vooral met het zenden en ontvangen van 433mhz signalen. Vorige week wat apps en flows verwijderd, en opeens had ik 5 dagen weer een homey waar ik op kon vertouwen. Toen ik  van de week weer wat flows had gemaakt, was een dag later weer het probleem met het zenden en ontvangen. Meerdere keren opnieuw gestart maar niks hielp. Vandaag weer wat flows verwijderd en opnieuw gestart. Tot nu toe werkt het weer perfect. Ik ga even vol houden om geen flows aan te maken en kijken of dat ik daarmee Homey werkend kan houden en dat het tijdelijk een oplossing is.
    Over hoeveel Flows en apps heb je het dan ?
  • Rwin said:
    Homey werkt bij mij ook niet. Had een knop gemaakt op de scenecontroller op de wand die mijn vrouw en kinderen op mute zette. Weigert gewoon te werken.
    Lijkt me leuk zo'n knop op de vrouw en kinderen op mute te zetten <span>:smiley:</span>
    Ondertussen zit mijn Homey vast in rebootloop en heb ik een Issue op Github aangemaakt hierover
  • Homdom said:
    Boltje said:
    Ben erg blij met Homey, maar idd de laatste tijd is de stabiliteit van Homey niet echt goed. Bij mij vooral met het zenden en ontvangen van 433mhz signalen. Vorige week wat apps en flows verwijderd, en opeens had ik 5 dagen weer een homey waar ik op kon vertouwen. Toen ik  van de week weer wat flows had gemaakt, was een dag later weer het probleem met het zenden en ontvangen. Meerdere keren opnieuw gestart maar niks hielp. Vandaag weer wat flows verwijderd en opnieuw gestart. Tot nu toe werkt het weer perfect. Ik ga even vol houden om geen flows aan te maken en kijken of dat ik daarmee Homey werkend kan houden en dat het tijdelijk een oplossing is.
    Over hoeveel Flows en apps heb je het dan ?
    Denk dat ik ongeveer 6 apps en rond de 10 flows heb verwijderd
  • Boltje said:
    Homdom said:
    Boltje said:
    Ben erg blij met Homey, maar idd de laatste tijd is de stabiliteit van Homey niet echt goed. Bij mij vooral met het zenden en ontvangen van 433mhz signalen. Vorige week wat apps en flows verwijderd, en opeens had ik 5 dagen weer een homey waar ik op kon vertouwen. Toen ik  van de week weer wat flows had gemaakt, was een dag later weer het probleem met het zenden en ontvangen. Meerdere keren opnieuw gestart maar niks hielp. Vandaag weer wat flows verwijderd en opnieuw gestart. Tot nu toe werkt het weer perfect. Ik ga even vol houden om geen flows aan te maken en kijken of dat ik daarmee Homey werkend kan houden en dat het tijdelijk een oplossing is.
    Over hoeveel Flows en apps heb je het dan ?
    Denk dat ik ongeveer 6 apps en rond de 10 flows heb verwijderd
    Bedoelde eigenlijk hoeveel er nu nog draaien  :)

    Heb nu 15 apps en ca 45 flows draaien maar ervaar dit nog niet
  • Homdom said:
    Boltje said:
    Homdom said:
    Boltje said:
    Ben erg blij met Homey, maar idd de laatste tijd is de stabiliteit van Homey niet echt goed. Bij mij vooral met het zenden en ontvangen van 433mhz signalen. Vorige week wat apps en flows verwijderd, en opeens had ik 5 dagen weer een homey waar ik op kon vertouwen. Toen ik  van de week weer wat flows had gemaakt, was een dag later weer het probleem met het zenden en ontvangen. Meerdere keren opnieuw gestart maar niks hielp. Vandaag weer wat flows verwijderd en opnieuw gestart. Tot nu toe werkt het weer perfect. Ik ga even vol houden om geen flows aan te maken en kijken of dat ik daarmee Homey werkend kan houden en dat het tijdelijk een oplossing is.
    Over hoeveel Flows en apps heb je het dan ?
    Denk dat ik ongeveer 6 apps en rond de 10 flows heb verwijderd
    Bedoelde eigenlijk hoeveel er nu nog draaien  :)

    Heb nu 15 apps en ca 45 flows draaien maar ervaar dit nog niet

    ik heb nu 33 apps en ruim 130 flows draaien
  • MartijnMartijn Member
    edited February 2018
    Afgelopen weekend maar eens na maanden bèta updates gedraaid te hebben (vanaf de 1e versies) de Homey gereset! 

    2 voordelen:
    - een frisse installatie van Homey
    - flows beter inrichten

    ben blijer dan ooit met Homey... sinds spotify Connect en Sonos had mijn Homey na 1-3 dagen een reboot nodig. Met 25-30 flows en 13 Apps leek mij dit nogal gek.

    na de volledige reset draait alles weer als een zonnetje!

  • Boltje said:
    Homdom said:
    Boltje said:
    Homdom said:
    Boltje said:
    Ben erg blij met Homey, maar idd de laatste tijd is de stabiliteit van Homey niet echt goed. Bij mij vooral met het zenden en ontvangen van 433mhz signalen. Vorige week wat apps en flows verwijderd, en opeens had ik 5 dagen weer een homey waar ik op kon vertouwen. Toen ik  van de week weer wat flows had gemaakt, was een dag later weer het probleem met het zenden en ontvangen. Meerdere keren opnieuw gestart maar niks hielp. Vandaag weer wat flows verwijderd en opnieuw gestart. Tot nu toe werkt het weer perfect. Ik ga even vol houden om geen flows aan te maken en kijken of dat ik daarmee Homey werkend kan houden en dat het tijdelijk een oplossing is.
    Over hoeveel Flows en apps heb je het dan ?
    Denk dat ik ongeveer 6 apps en rond de 10 flows heb verwijderd
    Bedoelde eigenlijk hoeveel er nu nog draaien  :)

    Heb nu 15 apps en ca 45 flows draaien maar ervaar dit nog niet

    ik heb nu 33 apps en ruim 130 flows draaien
    Dat zijn best pittige hoeveelheden. Al weet ik natuurlijk niet waar de grenzen precies liggen, heb ik mij aangewend om flows die op een bepaald moment niet noodzakelijk zijn gewoon uit te schakelen.

    Zo heb ik bijvoorbeeld alle flows die betrekking hebben op 7 buitenscreens in de winterperiode uitgeschakeld. Ik zit thans op 1.5.3 en ervaar eigenlijk geen echte instabiliteit.
Sign In or Register to comment.