This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Velux Dakraam + rolluik

Goedendag Allemaal 

Is de nieuwe generatie velux dakramen te koppelen aan Homey ?
Heb er een tablet bij KLR200 en een io interface KLF200 
Deze zullen wel ondersteund worden TZT door Homekit .. 

Wie heeft hier ervaring mee ? of weet wat de mogelijkheden zijn .. 

Alvast bedankt 

Comments

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited December 2017
    arnd said:
    Goedendag Allemaal 

    Is de nieuwe generatie velux dakramen te koppelen aan Homey ?
    Heb er een tablet bij KLR200 en een io interface KLF200 
    Deze zullen wel ondersteund worden TZT door Homekit .. 

    Wie heeft hier ervaring mee ? of weet wat de mogelijkheden zijn .. 

    Alvast bedankt 
    Heb je enig informatie over een API of een manier om te communiceren met je velux apparatuur, dit is een minimale vereiste om een app te kunnen maken of dat Athom een app zou kunnen maken. Ook als niet ontwikkelaar kun je onderzoeken of deze informatie beschikbaar is :) 

    Hou daarnaast rekening dat het voor Athom alleen interessant is om een app te maken als er veel gebruikers zijn, voor zaken die meer gebruikersspecifiek zijn zal door jou of de community zelf een app gemaakt moeten worden als het mogelijk is om te communiceren met je Velux apparatuur. Daarnaast zou een officieel verzoek via Github moeten verlopen (zie de forumregels) omdat Athom niet actief naar verzoeken / bugs op het forum zoekt
  • arnd said:
    Goedendag Allemaal 

    Is de nieuwe generatie velux dakramen te koppelen aan Homey ?
    Heb er een tablet bij KLR200 en een io interface KLF200 
    Deze zullen wel ondersteund worden TZT door Homekit .. 

    Wie heeft hier ervaring mee ? of weet wat de mogelijkheden zijn .. 

    Alvast bedankt 
    Heb je enig informatie over een API of een manier om te communiceren met je velux apparatuur, dit is een minimale vereiste om een app te kunnen maken of dat Athom een app zou kunnen maken. Ook als niet ontwikkelaar kun je onderzoeken of deze informatie beschikbaar is :) 

    Hou daarnaast rekening dat het voor Athom alleen interessant is om een app te maken als er veel gebruikers zijn, voor zaken die meer gebruikersspecifiek zijn zal door jou of de community zelf een app gemaakt moeten worden als het mogelijk is om te communiceren met je Velux apparatuur. Daarnaast zou een officieel verzoek via Github moeten verlopen (zie de forumregels) omdat Athom niet actief naar verzoeken / bugs op het forum zoekt
    https://www.npmjs.com/package/klf-200-api

    Vind idd wel iets van api op de klf 200   zal mijn eigen gaan verdiepen in de regels :-) 

  • arnd said:
    arnd said:
    Goedendag Allemaal 

    Is de nieuwe generatie velux dakramen te koppelen aan Homey ?
    Heb er een tablet bij KLR200 en een io interface KLF200 
    Deze zullen wel ondersteund worden TZT door Homekit .. 

    Wie heeft hier ervaring mee ? of weet wat de mogelijkheden zijn .. 

    Alvast bedankt 
    Heb je enig informatie over een API of een manier om te communiceren met je velux apparatuur, dit is een minimale vereiste om een app te kunnen maken of dat Athom een app zou kunnen maken. Ook als niet ontwikkelaar kun je onderzoeken of deze informatie beschikbaar is :) 

    Hou daarnaast rekening dat het voor Athom alleen interessant is om een app te maken als er veel gebruikers zijn, voor zaken die meer gebruikersspecifiek zijn zal door jou of de community zelf een app gemaakt moeten worden als het mogelijk is om te communiceren met je Velux apparatuur. Daarnaast zou een officieel verzoek via Github moeten verlopen (zie de forumregels) omdat Athom niet actief naar verzoeken / bugs op het forum zoekt
    https://www.npmjs.com/package/klf-200-api

    Vind idd wel iets van api op de klf 200   zal mijn eigen gaan verdiepen in de regels :-) 

    Ook op github zie ik een artikel staan : https://github.com/MiSchroe/klf-200-api      helpt dit ?
  • Hoi @arnd

    Tot nu toe was de IO-Homecontrol van Velux een No-Go aangezien het (RF) protocol gesloten is.

    Zie:

    Helaas zie ik ook op de Velux Shop het apparaat nog niet dus ik ben benieuwd naar de prijs.
    Was natuurlijk niet de bedoeling om naast Homey alleen voor een raam een extra Hub te moeten aanschaffen. 

    Daarna moet er nog een App voor gemaakt worden, mits de Velux API hier voldoende mogelijkheid voor bied.

    Ik ben erg beniewd naar je ervaring met de KLF 200 en wat die ongeveer kost. 
  • Hoi @arnd

    Tot nu toe was de IO-Homecontrol van Velux een No-Go aangezien het (RF) protocol gesloten is.

    Zie:

    Helaas zie ik ook op de Velux Shop het apparaat nog niet dus ik ben benieuwd naar de prijs.
    Was natuurlijk niet de bedoeling om naast Homey alleen voor een raam een extra Hub te moeten aanschaffen. 

    Daarna moet er nog een App voor gemaakt worden, mits de Velux API hier voldoende mogelijkheid voor bied.

    Ik ben erg beniewd naar je ervaring met de KLF 200 en wat die ongeveer kost. 
    Hoi GeurtDijker .
    Heb de KLF-200 bij de raampanelen gekregen als set zijnde , los kost deze € 310,- . 
    Verder heb je er tot nu toe niets aan als je maar 1 velux raam hebt . deze is te bedienen met de bijgeleverde tablet. 
    Voor mij is het nu even wachten tot apple homekit deze ondersteund , of idd homey er mee overweg kan . 

    Gr Arnd 

  • Kun je met de KLF-200 via het netwerk ook de vensters bedienen?
  • Ik heb Velux NL gevraagd om opheldering naar aanleiding van onderstaande twee berichten:

    https://www.netatmo.com/nl-NL/partners/velux
    https://pers.velux.nl/velux-introduceert-velux-active-climate-control/ 

    Hier het antwoord:
    Geachte heer,
    VELUX zal in 2018 een zogenaamd VELUX Active pakket op de markt brengen.
    Dit pakket zal bestaan uit een Gateway (welke in contact staat met de Netatmo producten en servers), een interieur sensor (deze sensor meet temperatuur, luchtvochtigheid en CO-niveau in een ruimte) en een “verlaat huis”-knop waarmee het VELUX Active systeem uitgezet kan worden. Wanneer u dit pakket aan heeft geschat wordt het ook mogelijk de producten middels uw smartphone te bedienen.
    De producten kunnen ook aan worden gestuurd middels Apple Homekit.
    Alle huidige VELUX producten welke werken op het io-homecontrol protocol kunnen worden aangestuurd door dit systeem.
    Er is geen directe verbinding of samenwerking met Homey van Athom. 
    Mochten er nog vragen zijn dan horen we dat graag.
    Met vriendelijke groet,
    _________________________________
    Sven Feer


  • Ik heb Velux NL gevraagd om opheldering naar aanleiding van onderstaande twee berichten:

    https://www.netatmo.com/nl-NL/partners/velux
    https://pers.velux.nl/velux-introduceert-velux-active-climate-control/ 

    Hier het antwoord:
    Geachte heer,
    VELUX zal in 2018 een zogenaamd VELUX Active pakket op de markt brengen.
    Dit pakket zal bestaan uit een Gateway (welke in contact staat met de Netatmo producten en servers), een interieur sensor (deze sensor meet temperatuur, luchtvochtigheid en CO-niveau in een ruimte) en een “verlaat huis”-knop waarmee het VELUX Active systeem uitgezet kan worden. Wanneer u dit pakket aan heeft geschat wordt het ook mogelijk de producten middels uw smartphone te bedienen.
    De producten kunnen ook aan worden gestuurd middels Apple Homekit.
    Alle huidige VELUX producten welke werken op het io-homecontrol protocol kunnen worden aangestuurd door dit systeem.
    Er is geen directe verbinding of samenwerking met Homey van Athom. 
    Mochten er nog vragen zijn dan horen we dat graag.
    Met vriendelijke groet,
    _________________________________
    Sven Feer

    Goedemiddag 

    Vandaag de KLF200 aangesloten met de Fibaro Relay Switch , dit werkt perfect ! . 

    Kan nou ook middels Homey openen en sluiten  en icm met de app Homekit ook met siri te bedienen . 

    Effe puzzelen maar wel veel plezier van  .. 

    Flow gemaakt icm tempratuur en bewegingsensor van hue motion  ,  tempratuur boven de 25 graden gaat het dakraam open ..  

  • Kun je met de KLF-200 via het netwerk ook de vensters bedienen?
    Jazeker  tot 5 ramen of andere Velux producten .. 
Sign In or Register to comment.