This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Comments
Maar denk dat ik om ben,
Waarschijnlijk ga ik er vanavond 1 bestellen.
Hoewel ik het begrip Apps niet helemaal begrijp, ik moet dan aan mijn smartphone denken
Waarschijnlijk heb je de App store nog niet gezien?
Ga naar https://apps.athom.com/
Als je Philips Hue gebruikt installeer je die App op je Homey, gebruik je KlikAanKlikUit installeer je de KAKU App.
En wil je ze beide kan dat ook....
(en nog ca 160 ander Apps.)
Waarom heb je nog geen Homey??
Uiteraard heb ik geen flauw idee wat deze Apps daadwerkelijk zijn.
Waarom niet 1 app? dat hebben ze geprobeerd maar werkt niet op alle apparaten die er zijn voor z-wave.
en de code zal veel te groot worden, als in, alleen voor Fibaro (volledige code) bestaat al uit +/- 20.000 regels. en dan is nog niet alles 100% toegevoegd
Terwijl ik in de bus zat is ie besteld. Hoop nu eindelijk echte HA te kunnen creëren.
Het heeft er toe bijgedragen om mij over de streep te trekken.
Als ik het zo hoor wat je wilt moet je gewoon een Chromecast kopen, kost 35 euro en doet bijna alles wat je in je post beschrijft. Beetje triest om dit via het Forum te doen!
Homey is een fantastisch product, werking kan nog wat beter maar dat komt met de tijd. Voor nu zul je geen beter product in de markt vinden...
ja heb het niet handig aangepakt was beetje gefrustreerd
chromecast v2 heb ik al kan je me uitleggen hoe ik dit kan instellen?
als ik chormecast in een flow zet kan ik alleen YouTube opties zien niet kodi's mischien tips
- infinity
Very sad you post such negative things about people.
zal je dus een andere flow voor moeten maken (met de kodi app)
oke kan je me laten zien hoe zoon flow er uit ziet??
Dit is een flow van mij, hier start kodi met iets af tespelen en homey reageerd daar op door bepaalde lampen uit tezetten.
hoe laat ik kodi een film afspelen die op me nas staan via homey en chromecast dat zou ik graag willen weten
hoe laat ik kodi een film afspelen die op me nas staan via homey en chromecast dat zou ik graag willen weten
Ik heb géén chromecast, dus kan je hier helaas niet mee helpen. Is er iemand die hier een goede beschrijving voor kan maken? Eventueel een HowTo topic met wat screenshots?
daar zou ik erg blij mee zijn idd
alsj je een kodi device aan je tv hebt hangen, zet je de kodi app op homey, link je kodi
daarna maak je een flow ALS: er wordt iets gezegt EN: bevat film EN : bevat kijken DAN: speel af via kodi
nu denk ik dat je de flow niet eens nodig hebt, probeer het anders eerst zonder
hang kodi aan homey en zeg "ik wil een film kijken", homey antwoorde mij en vroeg welke.. :-D
ik was toen verkocht
oke dus die chromecast gaat niet werken met kodi daar moet ik een ander ding voor hebben tizzbirt coolbox of zo iets
wat gebruik jij voor kodi op je tv? als je het al gebruikt
maar werkt die plex app dan wel met kodi of ook niet ??/
als dat niet het geval is kan ik die chromecast net zo goed weer weg doen
https://forum.athom.com/discussion/366/homey-plex-application-main-discussion-thread
You should regard Kodi as a mediaplayer while plex (and synology build-in) are media-servers.
There's no app yet for synology-mediaserver to chromecast (or dlna like philips-tv has) directly. I have been investigating creating a dlna-app (so that app will work with all kinds of media-servers and players) but I decided to wait for the media-player of Homey first. Not doing the same work twice. This new media-player (Homey did have one before) is about to be launched (see status-update).
Plex werkt wel met chromecaste, zie
https://forum.athom.com/discussion/366/homey-plex-application-main-discussion-thread
Kodi is een mediaspeler maar plex (en ook het media-programma wat standaard op Synology's staat) zijn mediaservers. Er is nog geen app om vanuit synology mediaserver rechtstreeks naar chromecast (of naar DLNA-apparaten zoals Philips-tv's) te streamen. Ik heb wel al zitten kijken of dit gemaakt kan worden maar wil wachten op de nieuwe media-speler van Homey. Geen zin om alles twee keer te doen. Deze nieuwe mediaspeler (Homey had er eerder voor 0.10.x al een) zit eraan te komen (zie status-update).
Een chromecast is een apparaatje wat aan je tv hangt wat media kan
Zie je het probleem hier?
Ik heb een kodi media speler EN een chromecast aan mn tv hangen, mn films speel ik af van mn NAS via kodi en mn chromecast gebruik ik voor dingen van mn telefoon of voor youtube
ok tanx for the info only thing is the plex app needs a update keeps on crashing keeps losing the movie database of the readynas plex pms
ok dat snap ik dus alleen die kodi app heb ik niks aan tenzij ik een kodi media pliayer heb
Kodi is een mediaplayer, een programma die je op verschillende systemen kunt draaien.
bv op windows, android, Linux, raspberry, IOS (jailbreak) en nog wat.
kijk anders even op Kodi.tv
Heb je bv een android toestel dan staat Kodi in de appstore , installeer deze , lees hier en daar wat beschrijvingen over hoe kodi te gebruiken om films te kunnen bekijken.
Kodi kan je ook aan je nas koppelen als je daar muziek of films op heb staan.
Ik zou als ik jou was eerst even spelen en uitvogelen hoe kodi precies werkt voordat je homey erbij betrekt.
hier een van de velen linkjes die je via google kan vinden kado https://seo-michael.co.uk/how-to-install-exodus-for-kodi/
google zoektermen: kodi ; addon; fusion; 1channel; addon installer, kodi ondertiteling
succes
oke dat had ik al beetje gedaan kan kodi casten naar me tv via foon en nas maar ik zou graag de kodi app van homey willen gebruiken met voice commands lijkt me ongeveer zelfde als plex te werken in commands bedoel ik maar hier heb ik dus een iig een usb stick mini pc voor nodig om dit voor elkaar te krijgen snap ik dat goed?