This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Beste Homey Athom (ga het nog een keer proberen heb wel hulp nodig als dat kan??)

13

Comments

  • Nee, dat is juist het voordeel van de Countdown app : die begint opnieuw. Anders had je een gewone standaard-timer kunnen gebruiken.
  • Ideeën heb ik genoeg maar liep dus met die andere controllers vast door gebrek aan programmeerkennis. 

    Maar denk dat ik om ben, 
    Waarschijnlijk ga ik er vanavond 1 bestellen. 

    Hoewel ik het begrip Apps niet helemaal begrijp, ik moet dan aan mijn smartphone denken
  • GeurtDijkerGeurtDijker Member
    edited December 2016
    Gast said:
    Ideeën heb ik genoeg maar liep dus met die andere controllers vast door gebrek aan programmeerkennis. 

    Maar denk dat ik om ben, 
    Waarschijnlijk ga ik er vanavond 1 bestellen. 

    Hoewel ik het begrip Apps niet helemaal begrijp, ik moet dan aan mijn smartphone denken
    Welkom ! Suc6!, 
    Waarschijnlijk heb je de App store nog niet gezien? 
    Ga naar https://apps.athom.com/
    Als je Philips Hue gebruikt installeer je die App op je Homey, gebruik je KlikAanKlikUit installeer je de KAKU App. 
    En wil je ze beide kan dat ook....
    (en nog ca 160 ander Apps.)
  • @Gast is dit niet het goeie kaartje voor je?


  • @Gast is dit niet het goeie kaartje voor je?


    Ik denk van wel maar heb dus nog geen. Homey dus of dit echt de juiste is weet ik niet. 
  • Nou, deze doet heel zachtjes je lampen aan met een tijdsduur die jij wilt dus moet haast de goeie zijn.
    Waarom heb je nog geen Homey??

  • Gast said:
    Ideeën heb ik genoeg maar liep dus met die andere controllers vast door gebrek aan programmeerkennis. 

    Maar denk dat ik om ben, 
    Waarschijnlijk ga ik er vanavond 1 bestellen. 

    Hoewel ik het begrip Apps niet helemaal begrijp, ik moet dan aan mijn smartphone denken
    Welkom ! Suc6!, 
    Waarschijnlijk heb je de App store nog niet gezien? 
    Ga naar https://apps.athom.com/
    Als je Philips Hue gebruikt installeer je die App op je Homey, gebruik je KlikAanKlikUit installeer je de KAKU App. 
    En wil je ze beide kan dat ook....
    (en nog ca 160 ander Apps.)
    Waarom een app per (zwave)merk en niet 1 zwaveapp? 
    Uiteraard heb ik geen flauw idee wat deze Apps daadwerkelijk zijn. 
  • @Gast ;
    Waarom niet 1 app? dat hebben ze geprobeerd maar werkt niet op alle apparaten die er zijn voor z-wave.
    en de code zal veel te groot worden, als in, alleen voor Fibaro (volledige code) bestaat al uit +/- 20.000 regels. en dan is nog niet alles 100% toegevoegd
  • caseda said:
    @Gast ;
    Waarom niet 1 app? dat hebben ze geprobeerd maar werkt niet op alle apparaten die er zijn voor z-wave.
    en de code zal veel te groot worden, als in, alleen voor Fibaro (volledige code) bestaat al uit +/- 20.000 regels. en dan is nog niet alles 100% toegevoegd
    Bedankt voor de uitleg. 


    Terwijl ik in de bus zat is ie besteld. Hoop nu eindelijk echte HA te kunnen creëren.
  • Allen hartelijk dank voor de reacties. 
    Het heeft er toe bijgedragen om mij over de streep te trekken. 
  • @bob76 ;
    Als ik het zo hoor wat je wilt moet je gewoon een Chromecast kopen, kost 35 euro en doet bijna alles wat je in je post beschrijft. Beetje triest om dit via het Forum te doen!

    Homey is een fantastisch product, werking kan nog wat beter maar dat komt met de tijd. Voor nu zul je geen beter product in de markt vinden...
  • @bob76 ;
    Als ik het zo hoor wat je wilt moet je gewoon een Chromecast kopen, kost 35 euro en doet bijna alles wat je in je post beschrijft. Beetje triest om dit via het Forum te doen!

    Homey is een fantastisch product, werking kan nog wat beter maar dat komt met de tijd. Voor nu zul je geen beter product in de markt vinden...

    ja heb het niet handig aangepakt was beetje gefrustreerd


    chromecast v2 heb ik al kan je me uitleggen hoe ik dit kan instellen?

    als ik chormecast in een flow zet kan ik alleen YouTube opties zien niet kodi's mischien tips

  • heb je de kodi app geinstalleerd en ingesteld, je kodi media speler toegevoegd bij apparaten?
  • @bob76 ;
    Als ik het zo hoor wat je wilt moet je gewoon een Chromecast kopen, kost 35 euro en doet bijna alles wat je in je post beschrijft. Beetje triest om dit via het Forum te doen!

    Homey is een fantastisch product, werking kan nog wat beter maar dat komt met de tijd. Voor nu zul je geen beter product in de markt vinden...

    - infinity 

    Very sad you post such negative things about people. 
  • technimantechniman Member
    edited December 2016
    bob76 said:
    @bob76 ;
    Als ik het zo hoor wat je wilt moet je gewoon een Chromecast kopen, kost 35 euro en doet bijna alles wat je in je post beschrijft. Beetje triest om dit via het Forum te doen!

    Homey is een fantastisch product, werking kan nog wat beter maar dat komt met de tijd. Voor nu zul je geen beter product in de markt vinden...

    ja heb het niet handig aangepakt was beetje gefrustreerd


    chromecast v2 heb ik al kan je me uitleggen hoe ik dit kan instellen?

    als ik chormecast in een flow zet kan ik alleen YouTube opties zien niet kodi's mischien tips

    De Chromecast is een ontvanger van video (youtube, Plex etc.) Kodi niet, dat is een speler
    zal je dus een andere flow voor moeten maken (met de kodi app)
  • @DieterKoblenz  als iets ingebouwd is kan je er iets voor/over zetten. Niet handig als iets kapot is ja, klopt . Maar dat is iets wat je incalculeerd. een nieuw product dat graag markt wil veroveren moet zich ook richten op migratie mogelijkheden om bujv flows van die producten te kunnen importeren.
  • techniman said:
    bob76 said:
    @bob76 ;
    Als ik het zo hoor wat je wilt moet je gewoon een Chromecast kopen, kost 35 euro en doet bijna alles wat je in je post beschrijft. Beetje triest om dit via het Forum te doen!

    Homey is een fantastisch product, werking kan nog wat beter maar dat komt met de tijd. Voor nu zul je geen beter product in de markt vinden...

    ja heb het niet handig aangepakt was beetje gefrustreerd


    chromecast v2 heb ik al kan je me uitleggen hoe ik dit kan instellen?

    als ik chormecast in een flow zet kan ik alleen YouTube opties zien niet kodi's mischien tips

    De Chromecast is een ontvanger van video (youtube, Plex etc.) Kodi niet, dat is een speler
    zal je dus een andere flow voor moeten maken (met de kodi app)


    oke kan je me laten zien hoe zoon flow er uit ziet??


  • bob76 said:
    oke kan je me laten zien hoe zoon flow er uit ziet??
    wat wil je presies doen?
    Dit is een flow van mij, hier start kodi met iets af tespelen en homey reageerd daar op door bepaalde lampen uit tezetten.

  • bob76 said:
    oke kan je me laten zien hoe zoon flow er uit ziet??
    wat wil je presies doen?
    Dit is een flow van mij, hier start kodi met iets af tespelen en homey reageerd daar op door bepaalde lampen uit tezetten.


    hoe laat ik kodi een film afspelen die op me nas staan via homey en chromecast dat zou ik graag willen weten 
  • HansieNLHansieNL Member
    edited December 2016
    bob76 said:

    IK HEB JULLIE HULP NODIG MISSCHIEN WAS DEZE POST NIET ZO HANDIG VAN MIJ SORRY DAAR VOOR.

    Dat was niet zo handig, maar ach, iedereen verliest wel eens zijn geduld. Ik hoop dan ook van harte dat je je weg kunt vinden om leuke flows te maken. En lees af een toe eens op het forum wat anderen zoal doen. Ik heb door het forum te volgen verschillende nuttige tips opgepikt.

    hoe laat ik kodi een film afspelen die op me nas staan via homey en chromecast dat zou ik graag willen weten

    Ik heb géén chromecast, dus kan je hier helaas niet mee helpen. Is er iemand die hier een goede beschrijving voor kan maken? Eventueel een HowTo topic met wat screenshots?
  • HansieNL said:
    bob76 said:

    IK HEB JULLIE HULP NODIG MISSCHIEN WAS DEZE POST NIET ZO HANDIG VAN MIJ SORRY DAAR VOOR.

    Dat was niet zo handig, maar ach, iedereen verliest wel eens zijn geduld. Ik hoop dan ook van harte dat je je weg kunt vinden om leuke flows te maken. En lees af een toe eens op het forum wat anderen zoal doen. Ik heb door het forum te volgen verschillende nuttige tips opgepikt.

    hoe laat ik kodi een film afspelen die op me nas staan via homey en chromecast dat zou ik graag willen weten

    Ik heb géén chromecast, dus kan je hier helaas niet mee helpen. Is er iemand die hier een goede beschrijving voor kan maken? Eventueel een HowTo topic met wat screenshots?

    daar zou ik erg blij mee zijn idd
  • bob76 said:
    bob76 said:
    oke kan je me laten zien hoe zoon flow er uit ziet??
    wat wil je presies doen?
    Dit is een flow van mij, hier start kodi met iets af tespelen en homey reageerd daar op door bepaalde lampen uit tezetten.


    hoe laat ik kodi een film afspelen die op me nas staan via homey en chromecast dat zou ik graag willen weten 
    dude, dat kan niet.. of je speelt iets af op de chromecast, of op kodi..
    alsj je een kodi device aan je tv hebt hangen, zet je de kodi app op homey, link je kodi

    daarna maak je een flow ALS: er wordt iets gezegt EN: bevat film EN : bevat kijken DAN: speel af via kodi

    nu denk ik dat je de flow niet eens nodig hebt, probeer het anders eerst zonder
    hang kodi aan homey en zeg "ik wil een film kijken", homey antwoorde mij en vroeg welke.. :-D
    ik was toen verkocht
  • oke dus die chromecast gaat niet werken met kodi daar moet ik een ander ding voor hebben tizzbirt coolbox of zo iets

    wat gebruik jij voor kodi op je tv? als je het al gebruikt


    maar werkt die plex app dan wel met kodi of ook niet ??/

    als dat niet het geval is kan ik die chromecast net zo goed weer weg doen


  • Plex does work with chromecast, see
    https://forum.athom.com/discussion/366/homey-plex-application-main-discussion-thread
    You should regard Kodi as a mediaplayer while plex (and synology build-in) are media-servers.
    There's no app yet for synology-mediaserver to chromecast (or dlna like philips-tv has) directly. I have been investigating creating a dlna-app (so that app will work with all kinds of media-servers and players) but I decided to wait for the media-player of Homey first. Not doing the same work twice. This new media-player (Homey did have one before) is about to be launched (see status-update).

    Plex werkt wel met chromecaste, zie
    https://forum.athom.com/discussion/366/homey-plex-application-main-discussion-thread
    Kodi is een mediaspeler maar plex (en ook het media-programma wat standaard op Synology's staat) zijn mediaservers. Er is nog geen app om vanuit synology mediaserver rechtstreeks naar chromecast (of naar DLNA-apparaten zoals Philips-tv's) te streamen. Ik heb wel al zitten kijken of dit gemaakt kan worden maar wil wachten op de nieuwe media-speler van Homey. Geen zin om alles twee keer te doen. Deze nieuwe mediaspeler (Homey had er eerder voor 0.10.x al een) zit eraan te komen (zie status-update).

  • bob76 said:

    oke dus die chromecast gaat niet werken met kodi daar moet ik een ander ding voor hebben tizzbirt coolbox of zo iets

    wat gebruik jij voor kodi op je tv? als je het al gebruikt


    maar werkt die plex app dan wel met kodi of ook niet ??/

    als dat niet het geval is kan ik die chromecast net zo goed weer weg doen


    wat ik je probeer duidelijk te maken is dat kodi een media speler is (dus een apparaatje dat aan je tv hangt en media kan spelen) 
    Een chromecast is een apparaatje wat aan je tv hangt wat media kan 
    Zie je het probleem hier? 

    Ik heb een kodi media speler EN een chromecast aan mn tv hangen, mn films speel ik af van mn NAS via kodi en mn chromecast gebruik ik voor dingen van mn telefoon of voor youtube
  • Plex does work with chromecast, see
    https://forum.athom.com/discussion/366/homey-plex-application-main-discussion-thread
    You should regard Kodi as a mediaplayer while plex (and synology build-in) are media-servers.
    There's no app yet for synology-mediaserver to chromecast (or dlna like philips-tv has) directly. I have been investigating creating a dlna-app (so that app will work with all kinds of media-servers and players) but I decided to wait for the media-player of Homey first. Not doing the same work twice. This new media-player (Homey did have one before) is about to be launched (see status-update).

    Plex werkt wel met chromecaste, zie
    https://forum.athom.com/discussion/366/homey-plex-application-main-discussion-thread
    Kodi is een mediaspeler maar plex (en ook het media-programma wat standaard op Synology's staat) zijn mediaservers. Er is nog geen app om vanuit synology mediaserver rechtstreeks naar chromecast (of naar DLNA-apparaten zoals Philips-tv's) te streamen. Ik heb wel al zitten kijken of dit gemaakt kan worden maar wil wachten op de nieuwe media-speler van Homey. Geen zin om alles twee keer te doen. Deze nieuwe mediaspeler (Homey had er eerder voor 0.10.x al een) zit eraan te komen (zie status-update).


    ok tanx for the info only thing is the plex app needs a update keeps on crashing keeps losing the movie database of the readynas plex pms
  • techniman said:
    bob76 said:

    oke dus die chromecast gaat niet werken met kodi daar moet ik een ander ding voor hebben tizzbirt coolbox of zo iets

    wat gebruik jij voor kodi op je tv? als je het al gebruikt


    maar werkt die plex app dan wel met kodi of ook niet ??/

    als dat niet het geval is kan ik die chromecast net zo goed weer weg doen


    wat ik je probeer duidelijk te maken is dat kodi een media speler is (dus een apparaatje dat aan je tv hangt en media kan spelen) 
    Een chromecast is een apparaatje wat aan je tv hangt wat media kan 
    Zie je het probleem hier? 

    Ik heb een kodi media speler EN een chromecast aan mn tv hangen, mn films speel ik af van mn NAS via kodi en mn chromecast gebruik ik voor dingen van mn telefoon of voor youtube

    ok dat snap ik dus alleen die kodi app heb ik niks aan tenzij ik een kodi media pliayer heb
  • glijieglijie Member
    edited December 2016
    techniman said:
    bob76 said:

    oke dus die chromecast gaat niet werken met kodi daar moet ik een ander ding voor hebben tizzbirt coolbox of zo iets

    wat gebruik jij voor kodi op je tv? als je het al gebruikt


    maar werkt die plex app dan wel met kodi of ook niet ??/

    als dat niet het geval is kan ik die chromecast net zo goed weer weg doen


    wat ik je probeer duidelijk te maken is dat kodi een media speler is (dus een apparaatje dat aan je tv hangt en media kan spelen) 
    Een chromecast is een apparaatje wat aan je tv hangt wat media kan 
    Zie je het probleem hier? 

    Ik heb een kodi media speler EN een chromecast aan mn tv hangen, mn films speel ik af van mn NAS via kodi en mn chromecast gebruik ik voor dingen van mn telefoon of voor youtube

    ok dat snap ik dus alleen die kodi app heb ik niks aan tenzij ik een kodi media pliayer heb

    Kodi is een mediaplayer,  een programma die je op verschillende systemen kunt draaien.

    bv op windows, android, Linux, raspberry, IOS (jailbreak) en nog wat.

    kijk anders even op Kodi.tv  

    Heb je bv een android toestel dan staat Kodi in de appstore , installeer deze , lees hier en daar wat beschrijvingen over hoe kodi te gebruiken om films te kunnen bekijken.

    Kodi kan je ook aan je nas koppelen als je daar muziek of films op heb staan.

    Ik zou als ik jou was eerst even spelen en uitvogelen hoe kodi precies werkt voordat je homey erbij betrekt.

    hier een van de velen linkjes die je via google kan vinden kado https://seo-michael.co.uk/how-to-install-exodus-for-kodi/

    google zoektermen: kodi ; addon; fusion; 1channel; addon installer, kodi ondertiteling

    succes

  • glijie said:
    techniman said:
    bob76 said:

    oke dus die chromecast gaat niet werken met kodi daar moet ik een ander ding voor hebben tizzbirt coolbox of zo iets

    wat gebruik jij voor kodi op je tv? als je het al gebruikt


    maar werkt die plex app dan wel met kodi of ook niet ??/

    als dat niet het geval is kan ik die chromecast net zo goed weer weg doen


    wat ik je probeer duidelijk te maken is dat kodi een media speler is (dus een apparaatje dat aan je tv hangt en media kan spelen) 
    Een chromecast is een apparaatje wat aan je tv hangt wat media kan 
    Zie je het probleem hier? 

    Ik heb een kodi media speler EN een chromecast aan mn tv hangen, mn films speel ik af van mn NAS via kodi en mn chromecast gebruik ik voor dingen van mn telefoon of voor youtube

    ok dat snap ik dus alleen die kodi app heb ik niks aan tenzij ik een kodi media pliayer heb

    Kodi is een mediaplayer,  een programma die je op verschillende systemen kunt draaien.

    bv op windows, android, Linux, raspberry, IOS (jailbreak) en nog wat.

    kijk anders even op Kodi.tv  

    Heb je bv een android toestel dan staat Kodi in de appstore , installeer deze , lees hier en daar wat beschrijvingen over hoe kodi te gebruiken om films te kunnen bekijken.

    Kodi kan je ook aan je nas koppelen als je daar muziek of films op heb staan.

    Ik zou als ik jou was eerst even spelen en uitvogelen hoe kodi precies werkt voordat je homey erbij betrekt.

    hier een van de velen linkjes die je via google kan vinden kado https://seo-michael.co.uk/how-to-install-exodus-for-kodi/

    google zoektermen: kodi ; addon; fusion; 1channel; addon installer, kodi ondertiteling

    succes


    oke dat had ik al beetje gedaan kan kodi casten naar me tv via foon en nas maar ik zou graag de kodi app van homey willen gebruiken met voice commands lijkt me ongeveer zelfde als plex te werken in commands bedoel ik maar hier heb ik dus een iig een usb stick mini pc voor nodig om dit voor elkaar te krijgen snap ik dat goed?


  • bob76 said:

    oke dat had ik al beetje gedaan kan kodi casten naar me tv via foon en nas maar ik zou graag de kodi app van homey willen gebruiken met voice commands lijkt me ongeveer zelfde als plex te werken in commands bedoel ik maar hier heb ik dus een iig een usb stick mini pc voor nodig om dit voor elkaar te krijgen snap ik dat goed?

    Eender welk device dat Kodi kan draaien.  Android phone/tablet/usb stick, Raspberry Pi (of varianten ervan), ...  Keuze genoeg :smile: 
Sign In or Register to comment.