This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Support Toon from Eneco (dutch)

1234568

Comments

  • Slepen (drag and drop) maar wel heel precies laten landen..........
  • pkaak said:
    @HarmLutjeboer ah.. werkt het op die manier :) Denk dat dat wel zou moeten werken. (dat mis ik een beetje bij Homey, een pagina waar dit soort dingen goed uitgelegd staan)
    Dan nog een stomme vraag, hoe krijg ik de temp tag in de logica? klikken met muis lijkt niet te werken

    Klik en sleep de tag naar de logica..

    Gelukkig is er het forum waar je alles kunt vragen. Op de website staat ook veel uitleg trouwens..
    https://www.athom.com/nl/ondersteuning/
  • fiekfiek Member
    edited February 2017
    pkaak said:
    @HarmLutjeboer ah.. werkt het op die manier :) Denk dat dat wel zou moeten werken. (dat mis ik een beetje bij Homey, een pagina waar dit soort dingen goed uitgelegd staan)
    Dan nog een stomme vraag, hoe krijg ik de temp tag in de logica? klikken met muis lijkt niet te werken

    You have to pick the tag up and drop it exactly on the place you see on the screen shot
  • @RobinBolscher Is the Toon app gonna be updated soon with insight about the gas and electricity usage? Or is the Eneco APi still 'brak'. The connection with the Toon Api has improved this week I think.It doesnt reconnects that much
  • toon reageert niet op flow commando's.  wel op een spraak commando. is dit een bekend probleem?
  • Michel said:
    toon reageert niet op flow commando's.  wel op een spraak commando. is dit een bekend probleem?
    Ik heb deze flow getest en die doet het bij mij, maar misschien wil jij iets anders doen?


  • HansieNL said:
    Michel said:
    toon reageert niet op flow commando's.  wel op een spraak commando. is dit een bekend probleem?
    Ik heb deze flow getest en die doet het bij mij, maar misschien wil jij iets anders doen?


    Ik ben er achter dat die het de ene keer wel doet en de andere keer niet. net weer update gehad en kan niet meer inloggen.
    maar bedankt voor het testen.

    het is niet voor niks een beta zullen we maar zegen
  • Gepland onderhoud: verbinding Toon-app

    Op zondag 26 februari vindt er tussen 08.00 en 11.00 uur onderhoud plaats aan het Toon netwerk. Tijdens deze periode kan het zijn dat je minder goed kunt inloggen op de Toon-app. Naar verwachting zijn de werkzaamheden na 11.00 uur afgerond en kun je weer probleemloos inloggen. Onze excuses voor dit ongemak.

  • @HansieNL        Thx for the message 
  • Op dinsdag 14 maart tussen 09.30 en 16.00 uur vindt er grootschalig onderhoud plaats op het netwerk van Toon. Deze werkzaamheden dragen bij aan een stabiel Toon netwerk.
  • Zijn er meer mensen die na de update van gister problemen hebben met de verbinding met Toon? Homey kan geen connectie (meer) maken met Toon. Na het verwijderen en opnieuw toevoegen krijg ik steeds een foutmelding.
  • ispaapenispaapen Member
    edited March 2017
    Hetzelfde bij mij, Toon verbindt niet meer. Werkte tot 4 updates geleden nog wel, nu al paar weken problemen.

    I've created a new git issue
  • kastelemankasteleman Member
    edited March 2017
    had to stop the app. Wait a few minutes and the start it again. Now it is connected again
  • phbphb Member
    I did  the same  as  @kasteleman. Works here now 
  • Same here Homey V.1.2.0-rc.8. Restarted the app and it works!
  • Waiting a while before enabling the app again did the trick. Toon is connected again. Hopefully i wont have to do this again after the next reboot.
    For now it works. I've updated and closed the git issue with this info.
  • I'm afraid it does. Had the issue after a reboot
  • Can you add an issue on git for this?
  • Hm API issue, so we have to wait until Eneco has a fix
  • I said: "It's cold" and Homey asked to set the themostat a degree higher. I confirmed, but nothing happened. I tried again and confirmed. Temperature was set 2 degrees higher. Looks like command is not triggered right away.
    Someone has same problem?
  • phbphb Member
    same problem here
  • phb said:
    same problem here
    Ok. Thanks for confirmation
    Logged GitHub issue: https://github.com/athombv/nl.eneco.toon/issues/19
  • Yesterday after I post a massage about the disconnection of homey I removed the Toon app en re-installed it. After getting my flow back to work all seems to work fine.

    My Homey is rebooting every night at 5 AM in the morning because I found out that homey can be a little bit unstable when it is on for several days. When I woke up this morning I found out that the connection with Toon was (again) lost. So this time I use the RESET button on the list with installed apps (I think this feature was added in the last update right?). A minute later Toon was working fine again. 
  • I noticed that after the 1.2.2 firmware update last night, my Toon app no longer works.

    Anyone else?
  • rtnartna Member
    Same over here. Restarting app does not work either.
  • mtramsmtrams Member
    Still not working: "er ging iets fout, probeer het opnieuw. Missing agreementld"

    Anyone got the same problem?
    Is there a sollution? 
  • pahevepaheve Member
    I tested it 5 minutes ago and still can select the programs (home/away/sleep) or set the temputure. So it works oke at my site.
  • JanHJanH Member
    @mtrams since last exp. update 1.3.2 same problem. Cannot log in anymore. Eneco inlogdetails definitely ok. But..... app is Beta, so no complaints, just waiting for update. @paheve which Homey FW is installed?
Sign In or Register to comment.