This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

rsomers61

About

Username
rsomers61
Joined
Visits
88
Last Active
Roles
Member

Comments

  • AvdHF64 said: B3rt said: Kent iemand een alternatief wat wel werk voor de locatie voorziening tbv de aanwezigheid in Homey? De athom app zelf werkt vaak maar half en geen dus foute resultaten. Je gaat weg en de app meld niet dat je w…
  • Gelukt, tot nu geen gemiste schakelingen!
  • @Bram Gelukt!  Bedankt Bram!
  • Bram said: De Beta versie van de KaKu app ondersteund de APC3-2300 al wel, misschien dat je deze even kunt proberen? Wil je liever niet de Beta app gebruiken dan kun je deze schakelaar koppelen door de APA3-1500R te selecteren in de normale ver…
  • Gerco90 said: Van het weekend nog even verder getest, maar onderstaande flow werkt bij mij goed. Wanneer ik het zonnescherm nu aanstuur via spraak of de app, dan ondervangt deze flow (ik heb er ook nog 1 voor 'omhoog') de actie wanneer de deur …
  • Inderdaad hoe simpel kan het zijn. Ik heb een spatwaterdichte van kaku, daar ga ik ‘s mee testen! Dank je! @kanhetwel Misschien kan ik het ook!
  • KvM said: De AWST-8800 wordt wel ondersteund volgens de Apps.athom.com pagina. Zelf gebruik ik de AWST-8802. Bereik is niet heel groot, en daarom had ik in het begin ook een beetje moeite met koppelen, maar na een paar keer proberen wel geluk…
  • KvM said: Wat nog wel een optie zou zijn misschien: Als je je afstandbediening van je rolluiken kan afleren. Vervolgens je rolluiken (zonder afstandbediening gekoppeld) aan homey leren, en dan ook je afstandbediening aan homey leert, dan loopt …
  • GeurtDijker said: Bij de ASUN-650 /kaku signalen  bestaat geen stop. Het schakel aan signaal stuurt dit relais voor 120 seconde omhoog, uit schakelt het relais 120 seconde naar beneden  (of omgekeerd)  Als je het signaal binnen de 120 seconden …
  • Jaxc said: Mogelijk helpt het om een virtueel device aan te maken met https://apps.athom.com/app/com.arjankranenburg.virtual en ipv je rolluiken direct te bedienen laat je de status van het virtueel device bepalen of je rolluik omlaag mag/kan. …
  • @jacx Tijdens het testen gebruik ik de app om te sluiten (anders loop ik de hele tijd op en neer) dat kan het dus niet zijn.
  • Jaxc said: Als je de deur sluit met een externe afstandsbediening, en niet vanuit Homey, dan zal het een lastige zaak worden. Daar het sluit signaal altijd je rolluik omlaag zal sturen, je bent dan afhankelijk van de tijd die homey nodig heeft …
  • Eternity said: Mijn keukengordijn mag niet dicht, als de keukendeur openstaat. Vergelijkbare situatie dus. Ik heb een standaard flow die het gordijn sluit, met in de EN kolom de voorwaarde dat het contact alarm op de deur niet ALARM geeft: …
  • KvM said: Jorden heeft gelijk, deze trigger die je gebruikt is niet goed. De rolluiken zijn / gaan al omlaag als deze flow gestart wordt.  Welke flow zet je rolluiken in beweging? In die flow moet je de kaart die je in bovenstaande flow bij "e…
  • jorden said: Ik denk dat deze flow getriggerd wordt, als je rolluik al omlaag is? Wat ik zelf doe, is de tijd (als de tijd is 13:00) als trigger gebruiken, dan controleren of het niet regent of gaat regenen binnen een uur, en dan controleren o…
  • Jaxc said: Zet het vinkje bij het deurcontact eens aan (rechtsboven) , lost dat het probleem op??  Tevens gebruikt je een 'verouderde functie' van het deurcontact. Kijk eens of je de nieuwe kunt vinden.. Helaas, ook deze werkt niet. Nogm…
  • De test geeft aan dat het werkt, echter de praktijk is dat rolluik gewoon dicht gaat. Ik heb zo mogelijk alle combinaties geprobeerd die ik kon bedenken, zowel bij "als", "en" & "dan" testen gaat dan goed, in praktijk gaat rolluik gewoon dicht. …
  • Oy1974 said: rsomers61 said: Heb na de reset van de bridge alle lampen opnieuw gekoppeld en flows gemaakt het lijkt erop dat het nu beter gaat. De flow die ik redelijk lang getest heb met lampen (4) in de woonkamer is er 1 keer bij 1 l…
  • Oy1974 said: rsomers61 said: Gevonden, zat een ander topic te lezen over flows delen en zag daar bij '...en...' de weekdagen en meer voorbij komen. Opgelost! Dus wat was les 1 van deze mooie "zon"dag, eerst lezen dan vragen    …
  • Gevonden, zat een ander topic te lezen over flows delen en zag daar bij '...en...' de weekdagen en meer voorbij komen. Opgelost!
  • Heb na de reset van de bridge alle lampen opnieuw gekoppeld en flows gemaakt het lijkt erop dat het nu beter gaat. De flow die ik redelijk lang getest heb met lampen (4) in de woonkamer is er 1 keer bij 1 lamp niet geschakeld. Nu zien wat er gebeurd…
  • @HansieNL : Heb je ook deze via de bridge of zonder? Wilde het zonder bridge gaan proberen en de lampen rechtstreeks koppelen. Echter de lampen willen niet koppelen met homey.  Athom adviseerd ook om de bridge te blijven gebruiken als je die hebt.  …
  • rsomers61 said: HansieNL said: @rsomers61: Ik heb verschillende flows die Hue lampen schakelen en dat gaat altijd goed. Kun je wat nadere toelichting geven hoe je de lampen probeert te schakelen, zodat we je beter kunnen helpen. …
  • HansieNL said: @rsomers61: Ik heb verschillende flows die Hue lampen schakelen en dat gaat altijd goed. Kun je wat nadere toelichting geven hoe je de lampen probeert te schakelen, zodat we je beter kunnen helpen. Bedankt  voor je reacti…
  • Hoe ongelofelijk jammer! Alle lampen gekoppeld maar helaas is er een willekeur met schakelen, dan wel dan niet. Met de bridge van hue nooit een aan/uit signaal gemist! Helaas mist homey zo ongeveer de helft bij het schakelen! Soms reageert de lamp h…
  • En opgelost, bij 't kiezen van een lamp kwamen ze meteen allemaal naar voren! Nogmaals dank!
  • Dank jullie wel, vandaar dat ik in de apps de brug niet kon vinden. Ga ermee aan de slag, laat 't weten als het werkt.
  • Bram said: Dit kun je doen door naar je Homey overzicht te gaan in de desktop app. Vervolgens hou je de "alt" toets op je toetsenbord ingedrukt en ga je met je muis over de "offline" Homey heen. Er zal dan een kruisje rechts bovenin verschijnen…
  • I can't connect to homewizard. HomeWizard Configuration: IP:192.168.1.100Port:80Serial Number: Firmware:3.403-3.50CUpdate available:noTime Information:2018-6-26 13:47  (7069) Tried it with and without port# Error: no response I get a reply whil…