This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homey meerdere malen per dag offline

RobbieRobbie Member
edited August 2018 in Nederlands
Hallo,

Sinds 2 weken gaat mijn Homey met steeds kortere tussenpozen offline inmiddels 2 tot 3 maal per dag. Een week geleden een case aangemeld bij Athom maar tot op heden geen reactie anders dan dat de log na gekeken zou worden. Resetten helpt tijdelijk maar dan na een paar uur weer offline. Wie heeft er suggesties wat ik kan proberen om tot een oplossing te komen. Ik ga binnenkort een paar dagen op vakantie en het zou fijn zijn als mijn Homey weer normaal werkt want nu heb ik er niets aan. 

Bedankt. 

Comments

  • Je kan om het probleem tijdelijk op te lossen de candy app installeren.
    Je kan dan, als de verbinding met de cloud verloren gaat, homey opnieuw op laten starten.


  • RobbieRobbie Member
    edited August 2018
    Nienix said:
    Je kan om het probleem tijdelijk op te lossen de candy app installeren.
    Je kan dan, als de verbinding met de cloud verloren gaat, homey opnieuw op laten starten.


    Bedankt voor de suggestie. Net weer gereset maar krijg de Homey niet meer online. Ring draait wel normaal en 433 Mhz schakelaar wordt aangestuurd maar verder niets. Kan er niet meer bijkomen en verbinding met Hue (API) werkt ook niet meer. Na maanden probleemloos gewerkt te hebben ineens deze ellende en tot op heden geen support van Athom!
  • Router/modem al een reset gegeven?
  • Router/modem al een reset gegeven?
    Jazeker, meerdere keren. Overige WiFi apparaten werken probleemloos.  
  • JaxcJaxc Member
    Gebruik je nogsteeds dezelfde router / configuratie?
  • Jaxc said:
    Gebruik je nogsteeds dezelfde router / configuratie?

    Jazeker, daar is niets in veranderd.
  • JaxcJaxc Member
    mogelijk homey even opnieuw toevoegen aan het wifi netwerk, via https://www.athom.com/nl/support/KB000026/
    en kijken of dat het probleem oplost...
  • En heeft je Homey een fixed IPadres?
  • Jaxc said:
    mogelijk homey even opnieuw toevoegen aan het wifi netwerk, via https://www.athom.com/nl/support/KB000026/
    en kijken of dat het probleem oplost...
    Ga ik vanavond proberen, goede tip!

  • En heeft je Homey een fixed IPadres?
    Nee, heeft geen fixed ip adres.

  • Dan lijkt me dat wel een goed plan om toch te doen. In je router een reservering opgeven.
  • Robbie said:
    Jaxc said:
    mogelijk homey even opnieuw toevoegen aan het wifi netwerk, via https://www.athom.com/nl/support/KB000026/
    en kijken of dat het probleem oplost...
    Ga ik vanavond proberen, goede tip!
    inmiddels uitgevoerd en de setup procedure doorlopen. Homey bleef heel lang daarna met een geel/roze ring draaien en na een half uur weer de regenboog kleuren. Helaas is de homey weer offline net als Athom die nergens meer op reageert. Mijn ervaring tot dusverre met Athom is verre van positief als het om service gaat...

  • Dan lijkt me dat wel een goed plan om toch te doen. In je router een reservering opgeven.
    Ik ga het proberen maar vraag mij af of dat het probleem is. Homey heeft maanden zonder fixed ip adres probleemloos gedraaid.
  • Update. 

    Inmiddels komt na alle suggesties te hebben uitgevoerd mijn Homey niet meer online. Na meerdere malen de Homey spanningsloos te hebben gemaakt draait de ring zijn rondjes in de kleur oranje/roze. 

    Helaas reageert Athom niet op e-mails en mijn vraag om hulp. Morgen zal ik proberen aanspraak te maken op garantie bij Athom. Bizar dat je niet wordt geholpen!
  • Robbie said:
    Bizar dat je niet wordt geholpen!
    Jammer, we doen toch zo ons best om je te helpen.

    Heb je ook al geprobeerd om Homey een half uur van de stroom af te laten?
  • Robbie said:
    Bizar dat je niet wordt geholpen!
    Jammer, we doen toch zo ons best om je te helpen.

    Heb je ook al geprobeerd om Homey een half uur van de stroom af te laten?
    Begrijp mij niet verkeerd ik waardeer alle hulp van de communitie maar doel op Athom daar had ik inmiddels wel hulp van verwacht. 

    Homey meerdere malen langere tijd (tot een hele nacht) van de stroom gehaald, geen resultaat. Homey is sinds een half uur weer even online... Alle WiFi apparaten in huis (Sonos, Hue, telefoons etc.) functioneren zonder enig probleem. Er is niets veranderd aan de WiFi configuratie, Homey is niet verplaatst, geen extra apps geïnstalleerd etc. Ik vermoed toch iets met de hardware, log ruim een week geleden gestuurd naar Athom maar tot op heden geen reactie anders dat onze engineer kijkt er naar. Diverse aanvullende informatie gestuurd maar geen reactie. 
  • Dit is een community forum en we kunnen er dan ook verder niks aan doen. Mail sturen naar support@athom.com of @Bram taggen is het enige wat je kunt doen. Wij kunnen verder niks dan proberen je te helpen.
  • Voeding in orde? 
  • Dit is een community forum en we kunnen er dan ook verder niks aan doen. Mail sturen naar support@athom.com of @Bram taggen is het enige wat je kunt doen. Wij kunnen verder niks dan proberen je te helpen.
    Snap ik, bedankt voor je hulp.

  • Eternity said:
    Voeding in orde? 
    Geen idee, hoe kan ik dat uitsluiten?
  • JaxcJaxc Member
    Gebruik een andere 5v 2a voeding. Bijvoorbeeld een ipad oplader
  • RobbieRobbie Member
    edited August 2018
    Jaxc said:
    Gebruik een andere 5v 2a voeding. Bijvoorbeeld een ipad oplader
    Vanmorgen heb ik de voeding verwisseld voor een iPad adapter. Homey starte vlot op en is inmiddels een uur online. Ik laat het even zo om te zien of dit wellicht het probleem is. Bedankt voor de tip!

    @Bram
  • RobbieRobbie Member
    edited August 2018
    Update: Vanmorgen voeding van iPad op mijn Homey gezet en sindsdien blijft hij stabiel online. Ik vermoed dat we het probleem te pakken hebben. Uitdaging is nu hoe krijg ik onder garantie een nieuwe voeding van Athom.

    @Bram als ik het goed begrijp werk jij bij Athom en heb je ook initieel gereageerd op mijn incident melding. Hoe kom ik in contact met Athom om mijn voeding te vervangen want die is met grote waarschijnlijkheid defect?

    @Jaxc bedankt voor de goede tip!
  • JaxcJaxc Member
    Graag gedaan, en die garantie die zal vast wel goed komen!! @Bram
    Stuur tevens even een mail naar : support@athom.com
  • RobbieRobbie Member
    edited August 2018
    Jaxc said:
    Graag gedaan, en die garantie die zal vast wel goed komen!! @Bram
    Stuur tevens even een mail naar : support@athom.com
    Ik heb inmiddels de toezegging van Bram dat er een nieuwe voeding wordt gestuurd.
Sign In or Register to comment.