This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Herstart Homey bij geen internet verbinding.

Ik heb het forum afgespeurd, en kwam deze flow tegen.

Is deze flow gewoon veilig te gebruiken? Niet dat ik iets over het hoofd zie en hij ineens opstijgt ofzo. Een normale flow fout maken is vervelend, een reboot flow verkeerd is...... vul zelf maar in
En ik kwam een ander idee tegen met de VD app om hem handmatig te rebooten. Heeft iemand er een schema van hoe ik die kan opbouwen die flow?
Ik zou zeggen, VD en reboot homey, maar bedenk me nu ineens, dat als Homey geen intenet heeft ik hem ook niet kan rebooten via me telefoon  :( .
Of heeft iemand een beter idee?
Alvast bedankt.

Comments

  • Dezs flow triggers op x:00 en x:30 en test of de Athom cloud connected is. Er is een kans dat een herstart het oplost maar meestal lost het probleem zich vanzelf op als het probleem zich in de cloud bevind. 
    Alleen locale problemen kun je er mee tackelen maar ik weet niet dat die er zijn.
    Je kunt Homey ook herstarten met een NFC tags. Is cloud onafhankelijk.
  • Dezs flow triggers op x:00 en x:30 en test of de Athom cloud connected is. Er is een kans dat een herstart het oplost maar meestal lost het probleem zich vanzelf op als het probleem zich in de cloud bevind. 
    Alleen locale problemen kun je er mee tackelen maar ik weet niet dat die er zijn.
    Je kunt Homey ook herstarten met een NFC tags. Is cloud onafhankelijk.
    Dat hij op 30 min triggert begrijp ik, maar waarom ook op 0?
    Soms is het athom cloud, maar soms ook lokaal. Tenminste, dat denk ik. Als Homey weer in een fase zit dat hij zo nu en dan geen verbinding heeft, en ik trek de stekker er uit en doe hem er in, doet hij het weer. Dus dat lijkt mij lokaal.

    Maar wat gebeurt er als het de cloud is bv, dan blijft hij zich elke 30 min restarten. Dat hij om de 30 min controleert is goed, maar als het fout is en het niet aan mijn kant ligt is om de 30 min restarten misschien een beetje overdreven?

    En met een nfc tag moet je toch thuis zijn? Het is meer bedoelt als ik er niet ben, vakantie, werk enz
  • Ik heb daarvoor één tp-link aangeschaft, als thuis internet is kan ik die vier de tp-link app  herstarten.
    Ik stuur vanuit een andere Homey (R&D) iedere 16 min. Een kaku signaal genaamd Watchdog Aan. (2x) Als Homey binnen 90 seconden een antwoord uit stuurt gebeurt er niets, geen antwoord dan stuurt R&D de tp-link even 30 seconden uit.
    Iedere 16 minuten Triggert ieder uur om 00, 16, 32 en 48 min. na het uur dat is de Implementatie van de  iedere xx minuten kaart.
  • jdvbjdvb Unconfirmed, Member
    Chico said:
    Dat hij op 30 min triggert begrijp ik, maar waarom ook op 0?
    Omdat het dan elke 30 minuten is. Dus om 00:00, 00:30, 01:00, 01:30 etc...

    00:01, 00:31, 01:01, 01:31 is ook elke 30 minuten maar dus niet wat Homey doet.

  • Bedankt voor de antwoorden. En jdvb bedankt voor de nog duidelijkere uitleg. Dus ik moet nog een paar Homeys kopen  :D

    Ik heb gewoon een Ziggo router/ modem sinds een jaar. Werkt ook redelijk vind ik. Hier voor had ik een asus. 
    Maar wat ik vreemd vind, alle wifi apparaten doen het, behalve homey soms met vlagen. Zelfs me tablet doet het als ik hem naast homey leg. En ik heb wel eens gewacht tot hij zelf weer verbinding ging maken, maar na 12 uur nog niets. 
    Maar homey heeft zo wie zo soms kuren, hij voert ook halve flows uit met enige regelmaat. Maar dat is een ander probleem.

    Maar goed, alles op een rijtje gezet, zonder 2 de homey, en zonder een op afstand bestuurbare router, is deze flow een goede en veilige optie dus. 
    Alleen, wat gebeurt er als er een probleem in de cloud is, dan blijft hij zich resetten steeds om de 30 minuten. Is daar nog iets op te verzinnen? Of maakt het niet uit dat dat gebeurt?

Sign In or Register to comment.