This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Nederlandse Google Assistant

Hallo,

In de Nederlandse Google Assistant kan ik nog niet verbinden met Homey. Klopt dit? Zo ja, is al bekend wanneer dit ondersteund gaat worden?

Comments

  • NattelipNattelip Member
    edited August 2018
    die nederlandse google assistant werkt voor nog geen meter , in het engels kon ik whatsapp opstarten en tekst voor het bericht inspreken , ,met  nde nederlandse no never alleen google search resultaten an de naam de je wilt whatsappen

  • Dat komt ook pas ergens in december is nu alleen nog maar zoeken
  • BertilBertil Member
    edited August 2018
    Toch werken er diverse functies al wel. Boodschappen op je lijstje van de Jumbo plaatsen. Het  NOS journaal opvragen. Dus ik had de verbinding met Homey ook wel op korte termijn verwacht.
  • Bertil said:
    Dus ik had de verbinding met Homey ook wel op korte termijn verwacht.

    De nederlandse assitent is net een week aan het uitrollen, en werkt nog lang niet zo uitgebreid als de engelse versie. Dus verwacht nou niet dat het binnen 2 dagen met homey werkt. 

    Stukje uit de Behind the magic july 2018 die athom heeft verstuurd

    Google Assistant

    Google Assistant is now available in Dutch, and as a company based in The Netherlands we are of course going to support this. We’ll add Google Assistant Smart Home capabilities as well in the same update. This will most likely happen during the period Homey v2.0 is between bèta and stable.


    De rest kan je lezen https://blog.athom.com/behind-magic-july-2018/?utm_source=Athom+Newsletter&utm_campaign=1c5dd6cd00-EMAIL_CAMPAIGN_2017_01_05_EN_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_ac5b24c2f6-1c5dd6cd00-89274881&mc_cid=1c5dd6cd00&mc_eid=bba8528d0a 


    Dus eigenlijk had je het antwoord zelf kunnen vinden ;) 

    Directe vragen aan Athom altijd aan athom stellen, ze nemen geen deel aan het forum (uitgezonderd bram) Zie ook de welkom post in het forum


  • Omdat het enkel mij enkel een kwestie van vertalen lijkt leek het mij niet onmogelijk dat het er op korte termijn aan zou komen. Ik had trouwens eerst wel zelf gezicht, maar blijkbaar niet goed genoeg ☺️
  • Bertil said:
    Omdat het enkel mij enkel een kwestie van vertalen lijkt leek het mij niet onmogelijk dat het er op korte termijn aan zou komen. Ik had trouwens eerst wel zelf gezicht, maar blijkbaar niet goed genoeg ☺️
    http://athom.us12.list-manage1.com/subscribe?u=c6c64a46fb00def658c701274&id=ac5b24c2f6  

    linkje om je evt in te schrijven voor de nieuwsbrief
  • jdvbjdvb Unconfirmed, Member
    En heeft iemand ook informatie over IFTTT wat betreft Nederlandstalige ondersteuning?

    De integratie met de telefoon is met IFTTT verder wel goed wanneer ik de engelse teksten gebruik, maar wat ik vreemd vind is dat wanneer google mij wel goed verstaat en de tekst zoals bij ifttt aangegeven toont, de ifttt app niet afgevuurd wordt, maar dat dit alleen gebeurd wanneer de zin engelstalig is.

    Heeft iemand hier al iets in het Nederlands werkend en zo ja hoe?
Sign In or Register to comment.