This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Ikea tradfri gateway

Hellow..

Ik had tot vandaag de ikea tradfri gateway geinstaleerd staan op mijn homey, door in me router een aantal dingen te hebben aangepast dacht ik dat de instellingen van de router het probleem waren dat mijn homey de lampen niet meer kon bedienen.. bleek waarschijnlijk niet zo te zijn..

nu heb ik op homey geprobeerd de app opnieuw te installeren.. maar nu kan ik deze niet meer vinden in de playstore, de pagina geeft aan dat hij een blind spot heeft. 

de lampen koppelen met de andere ikea app werkt voor mij niet, omdat ik overal afstandsbedieningen op heb en die met die app niet worden ondersteund..

weet iemand waarom die andere ikea app niet vindbaar is? of ligt dit puur aan mij?



Comments

  • GeurtDijkerGeurtDijker Member
    edited May 2018
    Die app is toch alleen nog maar als alpha beschikbaar?
    Als de dev. hem ter review heeft aangedragen bij Athom is hij door een bug niet meer beschikbaar in het alpha channel voor de alpha participants.
    https://github.com/athombv/homey/issues/1676

    Edit: dus even wachten tot de app goedgekeurd en gepubliceerd is.
    Of Neem contact op met de ontwikkelaar dat hij een nieuwe alpha publiceert
    of installeer de code direct vanaf  de command line.

  • SjoowiejSjoowiej Member
    edited May 2018
    Beste  GeurtDijker,

    Ik zie zijn naam staan maar Ik kan op geen enkele manier hem berichten, heb gezocht op Google maar zie alleen een LinkedIn profiel.

    Zijn er andere manieren om een ontwikkelaar te bereiken of kunnen jullie als moderator de ontwikkelaar wel een bericht sturen ?


    nu ben ik zelf nog een newbie in homey, Mag ik je vragen hoe ik aan die code kom om hem te installeren vanaf een command line?
    Hoor graag van u.
    Dankje
    Joey
  • rogierhrogierh Member
    edited May 2018
    Hoi Joey,

    Die app heb ik gemaakt. Hij is nog alpha en nog niet aangemeld voor publicatie, vooral omdat ik een bugje nog moet oplossen, zie issue #1 op GitHub (https://github.com/rogierhofboer/com.ikea.tradfri.gateway/issues/1). Apart dat je hem kon installeren, want volgens mij sta je niet op de alpha-lijst.
    Ik voeg je (en anderen) graag toe. Stuur mij daarvoor even een berichtje met daarin het email adres dat je voor je homey-account gebruikt.

    Groetjes

    Rogier
  • Heb u een bericht gestuurd Rogier,

    Bedankt alvast
  • _Marco__Marco_ Member
    Ook even een pm gestuurd voor de alpha toegang om te proberen.
  • Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig problemen ondervind. Ik heb 1 lamp die niet erg wil, maar de andere lampen (zelfs een setje van 3) blijven werken via de gateway.

    Lijkt erop dat met Homey versie 1.5.11 de verbinding stabieler is geworden.

    En ik wordt een stuk blijer van Lampen via de gateway ipv los aan de Homey, want nu kan ik de Ikea app gebruiken en naast het besturen met de Homey ook de dimmers van IKEA, dat vin<span>:smile:</span> me vrouw veel prettiger, gewoon een knop op de muur :)
  • CesareCesare Unconfirmed, Member
    Ik zou ook graag de app willen proberen!
  • JorLisJorLis Unconfirmed, Member
    Im also very intrested in testing this app please.
  • Ik gebruik deze alpha release nu een tijdje, maar werkt hier zeer stabiel! Heeft het een keer niet gedaan; kwam doordat DHCP server de gateway een nieuw IP adres had gegeven. na dat opnieuw ingesteld te hebben (en voor de gateway een reservering aangemaakt te hebben) werkte alles weer naar behoren. Hoeft wat mij betreft geen alpha status (meer) te hebben. Mijn complimenten!
  • Werkt bij mij ook stabiel voor langere periodes nu, soms moet ik wel de App of Homey een reset geven om het weer aan de praat te krijgen.
    Maar sinds kort laat ik via Candy App de Homey elke week een keer herstarten (vanwege andere redenen dan deze app). Mogelijk dat het nu nog stabieler word.
Sign In or Register to comment.