This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Rolluik niet sluiten als deur open is.

2»

Comments

  • KvMKvM Member
    Gerco90 said:
    KvM said:
    Wat doet de flow "zonnescherm stil"? Zend die een signaal om het zonnescherm te stoppen?
    Correct. Ik kan 3 signalen sturen: 'omhoog', 'omlaag' en 'stil'. Met 'stil' stopt het zonnescherm met omhoog/omlaag gaan.
    En dat is dus snel genoeg om te stoppen voordat je raam geraakt wordt?

    Dan is dat voor mij ook een goede overweging om te voorkomen dat Homey m'n rolluiken tegen m'n openstaande raam drukt. Al gaat het luik vanzelf weer omhoog als hij weerstand tegenkomt, lijkt me toch niet heel goed voor de aandrijving (en m'n raam).
  • KvM said:
    Gerco90 said:
    KvM said:
    Wat doet de flow "zonnescherm stil"? Zend die een signaal om het zonnescherm te stoppen?
    Correct. Ik kan 3 signalen sturen: 'omhoog', 'omlaag' en 'stil'. Met 'stil' stopt het zonnescherm met omhoog/omlaag gaan.
    En dat is dus snel genoeg om te stoppen voordat je raam geraakt wordt?

    Dan is dat voor mij ook een goede overweging om te voorkomen dat Homey m'n rolluiken tegen m'n openstaande raam drukt. Al gaat het luik vanzelf weer omhoog als hij weerstand tegenkomt, lijkt me toch niet heel goed voor de aandrijving (en m'n raam).
    Ja, dat is voor mij snel genoeg. Theoretisch gezien kan het nog wel fout gaan, vanwege de vertraging. Wanneer ik m'n zonnescherm bedien (vanuit de app of via spraak) terwijl de deur open staat, gaat hij dus wel een klein stukje omhoog/omlaag. Al zou ik dit meerdere keren achter elkaar doen, dan komt hij uiteindelijk wel tegen m'n deur aan.
  • KvMKvM Member
    Gerco90 said:
    KvM said:
    Gerco90 said:
    KvM said:
    Wat doet de flow "zonnescherm stil"? Zend die een signaal om het zonnescherm te stoppen?
    Correct. Ik kan 3 signalen sturen: 'omhoog', 'omlaag' en 'stil'. Met 'stil' stopt het zonnescherm met omhoog/omlaag gaan.
    En dat is dus snel genoeg om te stoppen voordat je raam geraakt wordt?

    Dan is dat voor mij ook een goede overweging om te voorkomen dat Homey m'n rolluiken tegen m'n openstaande raam drukt. Al gaat het luik vanzelf weer omhoog als hij weerstand tegenkomt, lijkt me toch niet heel goed voor de aandrijving (en m'n raam).
    Ja, dat is voor mij snel genoeg. Theoretisch gezien kan het nog wel fout gaan, vanwege de vertraging. Wanneer ik m'n zonnescherm bedien (vanuit de app of via spraak) terwijl de deur open staat, gaat hij dus wel een klein stukje omhoog/omlaag. Al zou ik dit meerdere keren achter elkaar doen, dan komt hij uiteindelijk wel tegen m'n deur aan.
    Duidelijk :smile:

    Misschien een idee, als je in de "zonnescherm stil" flow na het stoppen ook een "omhoog" signaal stuurt met een kleine vertraging dan staan ze altijd weer omhoog, mocht je hem per ongeluk een paar keer bedienen is er dan nog niets aan de hand
Sign In or Register to comment.