This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Hue lamp aanzetten met standaard elektriciteit schakelaar om dan via homey bv lamp te dimmen

Wie kan me helpen met een flow ? Ik wil via de standaard elektriciteit schakelaar een hue lamp vervolgens automatisch laten dimmen of de kleur wijzigen via een flow. Maw via de lichtnet schakelaar het licht opzetten om dan via flows te regelen. Iemand een idee hoe dit kan ? Via better logic ofzo ? Ik geraak er niet aan uit.

Alvast bedankt

Comments

  • EternityEternity Member
    edited July 2018
    Wat je wil kan, maar je zult dan de standaard schakelaar wel 'slim' moeten maken. Zodra deze 'slim' is én gekoppeld aan Homey, kan de schakelaar als TRIGGER dienen en bijvoorbeeld een FLOW starten.

    Zelf heb ik achter mijn schakelaars een Fibaro FGS-222 geplaatst. Op mijn Hue lampen staat altijd spanning, de schakelaar doet dienst als FLOW trigger.  Ik kan met 1 schakelaar verschillende HUE SCENE's starten en de lichten ook uitschakelen. 

    Lees er hier (in het Engels) meer over klik. De flows zijn Nederlandstalig. Lees alle berichten! Er staan op het einde wat verbeterde flows :-)
Sign In or Register to comment.