This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

ik vraag Homey zet hue lamp aan maar sonos gaat dan harder

oertjeoertje Member
edited July 2018 in Nederlands
Waarom gebeurd dat? o:)

Comments

  • JaxcJaxc Member
    kijk eens op http://[ip]/manager/speech-input/ wat homey begrijpt van wat je zegt..
    [ip] dient het ip van jou homey te zijn. ;)
  • oertjeoertje Member
    Jaxc said:
    kijk eens op http://[ip]/manager/speech-input/ wat homey begrijpt van wat je zegt..
    [ip] dient het ip van jou homey te zijn. ;)
    Ik krijg een leeg scherm met: type a sentence... als ik daar wat typ gebeurd er niks scherm blijft leeg en kan weer opnieuw typen
  • Dan moet je eerst ff inloggen
  • JaxcJaxc Member
    En dan tegen homey praten, je zou dan de text die jij zei moeten zien in je scherm. En dan zou je dus ook moeten kunnen zien of homey je goed begrepen heeft.
  • oertjeoertje Member
    edited July 2018
    Ik ben in gelogd in homey op de pc, maar in bovenstaande scherm is geen mogelijkheid voor inloggen, ik open op chrome.
    Dus waar log ik in? sorry als ik het niet begrijp

    Nadat ik de chrome app had geinstalleerd en pagina ververst zie ik inderdaad tekst
  • oertjeoertje Member
    nu zie ik inderdaad dat ie hele rare woorden hoort......vandaar dus niet begrijpen. Dank voor dit heldere moment.
    ik snap nu waarom
  • oertjeoertje Member
    Maarr niet solved hoor, want als ik het wel juist zeg en het staat er juist doet homey er niks mee, dussss wat gaat er verkeerd?
  • Oy1974Oy1974 Member
    was net in de andere topic aan het tikken maar was al gesloten voordat ik kon posten.

    Deel je flow eens met ons, misschien gaat er daar wat mis. 
  • Ook al in je andere topic aangegeven: probeer zo duidelijk mogelijk te zijn over je probleempjes. Een screenshot van je flow er bij zetten geeft de community zo veel informatie! En dan kan je probleem ook eerder opgelost worden misschien.
  • oertjeoertje Member
    Ook al in je andere topic aangegeven: probeer zo duidelijk mogelijk te zijn over je probleempjes. Een screenshot van je flow er bij zetten geeft de community zo veel informatie! En dan kan je probleem ook eerder opgelost worden misschien.
    Ok, hierbij het screenshot, de test draait , en is ok, de flow is opgeslagen, als ik op de deurbel druk, gebeurd er echter niets.!
    Hoe kan de test OK zijn, en vervolgens werkt het niet in real life?
    Meer mensen met dit probleem? bij alle flows werken de tests, de flow draait,maar real life gebeurd er niets.
    Wat is er dan mis aan de flow?

  • oertjeoertje Member
    Zo ook met de spraak, volgens de speech pagina zeg ik alles duidelijk, en toch doet Homey niets.
  • Oy1974Oy1974 Member
    edited July 2018
    De test, vervangt als ware de trigger in de ALS Kolom. Dus het DAN gedeelte werkt, je moet je afvragen of het signaal van de deurbel wel binnen komt bij homey.


    Edit wel apart je topic naam gaat over "ik vraag Homey zet hue lamp aan maar sonos gaat dan harder" en je plaats een screenshot over een deurbel. 
  • oertjeoertje Member
    Ok dank voor je reactie, maar hoe vraag ik me dat af? ik heb een homewizard en daar komt het signaal wel binnen.
  • oertjeoertje Member
    edited July 2018
    Oy1974 said:
    De test, vervangt als ware de trigger in de ALS Kolom. Dus het DAN gedeelte werkt, je moet je afvragen of het signaal van de deurbel wel binnen komt bij homey.


    Edit wel apart je topic naam gaat over "ik vraag Homey zet hue lamp aan maar sonos gaat dan harder" en je plaats een screenshot over een deurbel. 

    Lolol, omdat er werd verwezen naar de speech pagina het werkt dus allemaal niet .... roomba en hue helemaal top( als ik duidelijk praat)
  • Oy1974Oy1974 Member
    oertje said:
    Ok dank voor je reactie, maar hoe vraag ik me dat af? ik heb een homewizard en daar komt het signaal wel binnen.
    Omdat die bij homewizerd binnenkomt wil NATUURLIJK niks zeggen dat die ook bij homey binnenkomt. 
    Je kunt proberen om puur voor het testen homey dichterbij je deur bel te zetten. 

    Ik heb zelf geen klikaan zooi dus heel veel meer kan ik niet helpen hiermee. Enigste advies zoals door anderen aangeveven. Zoveel mogelijk informatie melden van wat je hebt gedaan, flows screenshots ect. 

    Succes
  • oertjeoertje Member
    Oy1974 said:
    oertje said:
    Ok dank voor je reactie, maar hoe vraag ik me dat af? ik heb een homewizard en daar komt het signaal wel binnen.
    Omdat die bij homewizerd binnenkomt wil NATUURLIJK niks zeggen dat die ook bij homey binnenkomt. 
    Je kunt proberen om puur voor het testen homey dichterbij je deur bel te zetten. 

    Ik heb zelf geen klikaan zooi dus heel veel meer kan ik niet helpen hiermee. Enigste advies zoals door anderen aangeveven. Zoveel mogelijk informatie melden van wat je hebt gedaan, flows screenshots ect. 

    Succes
    Wil je daarmee zeggen dat als ik niet thuis ben, klikaanklikuit het helemaal niet doet? dus geen deurbel die ik dan hoor als ik elders ben,? Homey achter de voordeur zetten is toch wel een beetje jammer;-))
    Hoe weet ik of signaal bij homey binnenkomt?

  • Oy1974Oy1974 Member
    ???Nee dat zeg ik niet dat als niet thuis bent dat klikaan het niet doet, weet niet waarop je dat baseert. Om puur te testen zou je kunnen proberen om homey dichterbij te zetten ja. 

    Zet homey dichterbij en pair de deurbel eens opnieuw en test hem dan, als die dan werkt, en je zet hem weer op de oude plek en hij werkt dan niet. dan weet je dus dsat een bereik probleem hebt.
  • oertjeoertje Member
    Dank je wel Oy, ik vind het allemaal erg vermoeiend, homey staat in 1 rechte lijn tegenover de voordeur, tussendeur open lol, 6 meter. als dit al een bereikprobleem zou zijn... oefff.
    Maar dank hoor voor je moeite, ben ik blij mee...nog blijer als gewoon iets zou werken .


  • Oy1974Oy1974 Member
    Graag gedaan, en ja alle beging is lastig en soms frustrerend. je huis zit vol met signalen van allerei appereraten en kunnen allemaal invloed op elkaar hebben cq verstoren, erger nog misschien is je breik wel heel kort omdat een bepaald signaal van je buren verstoord ect. Muren ramen enz alles heeft invloed daarop. Hierom word meestal ook bereik in openveld weergegeven.
  • JaxcJaxc Member
    Je zou ook kunnen overwegen, al zoals je zegt 'de deurbel komt wel binnen op homewizard, om de homewizard app te installeren. Dan kun je het signaal van homewizard gebruiken voor flows op je homey.
    Wat je ook kunt proberen is homey even 5 min van de stroom af te halen, en dan opnieuw op te laten starten. misschien dat je 433 microcontroller 'vast' zit??

    En is het met homey op korte afstand wel gelukt?
  • BramBram Member
    @oertje Een goeie test is om de deurbel eens iets dichter bij Homey te plaatsen om te testen of de flow dan wel werkt. Werkt de flow dan wel, dan weet je dat het een bereik issue is (433Mhz heeft niet een heel groot bereik). Doet de flow het nog niet, dan zit er waarschijnlijk een fout in de flow
Sign In or Register to comment.