This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Hulp bij flow wall plug uit bij laag vermogen
Homdom
Member
in Nederlands
In het bezit zijnde van airco kwam ik er recentelijk achter dat als de airco niet in gebruik is het afgenomen vermogen 15.5 W is. Gezien we maar weinige dagen in Nederland hebben waar een airco nut heeft is het nogal een zinloos verbruik van > 100 kWh per jaar.
Nu heb ik er een wall plug tussen gezet met de volgende flow:
De zet uit functie is vertraagd na 15 minuten uitschakelen.
Maar door het inschakelen is de eerste meting onder de 15 W waardoor na de 15 minuten de Wall plug uitgeschakeld wordt.
Is er een simpele manier om de schakelaar uit te schakelen als het vermogen 15 minuten onder de 20W is?
Nu heb ik er een wall plug tussen gezet met de volgende flow:
De zet uit functie is vertraagd na 15 minuten uitschakelen.
Maar door het inschakelen is de eerste meting onder de 15 W waardoor na de 15 minuten de Wall plug uitgeschakeld wordt.
Is er een simpele manier om de schakelaar uit te schakelen als het vermogen 15 minuten onder de 20W is?
Comments
Flow 1.
Energie veranderd en kleiner dan 20 dan start countdown xxx seconden.
Flow 2.
Als energie veranderd en meer dan 20 en zandloper loopt dan stop zandloper
Flow 3.
Als zandloper leeg en stroom aan dan stroom uit.
Heb de stop timer toegevoegd om het zinloos aftellen van de weer ingeschakelde flow 1 te voorkomen. deze start 3 seconde later.
(en komt dus niet op nul, dan moet de energie ook minimaal 300 seconden niet opnieuw veranderen)
Wanneer Energie verandert
EN: Kleiner dan 20 EN Zandloper loopt niet
Dan Draai Zandloper om.
Idee daarachter is dat inderdaad bij het uitschakelen van het stopcontact de energie nog minder word (0) en flow 1 weer triggerd.. Door "airco is aan" toe te voegen zal hij hem afkappen als hij al uit staat en dus geen nieuwe flow starten nadat flow 3 hem uit zet.
Om de airco netjes zijn programma af te laten lopen als ie uit is heb ik de timer op 15 minuten gezet.
@rickp
Ik ga het op die manier proberen thanx