This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Hulp bij flow wall plug uit bij laag vermogen

In het bezit zijnde van airco kwam ik er recentelijk achter dat als de airco niet in gebruik is het afgenomen vermogen 15.5 W is. Gezien we maar weinige dagen in Nederland hebben waar een airco nut heeft is het nogal een zinloos verbruik van > 100 kWh per jaar.

Nu heb ik er een wall plug tussen gezet met de volgende flow:


De zet uit functie is vertraagd na 15 minuten uitschakelen.
Maar door het inschakelen is de eerste meting onder de 15 W waardoor na de 15 minuten de Wall plug uitgeschakeld wordt.
Is er een simpele manier om de schakelaar uit te schakelen als het vermogen 15 minuten onder de 20W is?

Comments

  • rickprickp Member
    edited April 2018
    Volgens mij is onderstaande een mogelijke oplossing, met gebruik van de countdown app

    Flow 1.
    Energie veranderd en kleiner dan 20 dan start countdown xxx seconden. 

    Flow 2. 
    Als energie veranderd en meer dan 20 en zandloper loopt dan stop zandloper

    Flow 3.
    Als zandloper leeg en stroom aan dan stroom uit. 
  • Thanx, het is gelukt. Voor belangstellende de flow's toegevoegd. Is voor meerdere doelen te gebruiken.





    Heb de stop timer toegevoegd om het zinloos aftellen van de weer ingeschakelde flow 1 te voorkomen. deze start 3 seconde later.
  • GeurtDijkerGeurtDijker Member
    edited April 2018
    Als je energie verandert en achtereenvolgens (bijvoorbeeld iedere minuut) 18, 15, 12, 13, 14, 17, etc...  onder de 20 is.... start de Zandloper iedere keer opnieuw. 
    (en komt dus niet op nul, dan moet de energie ook minimaal 300 seconden niet opnieuw veranderen)

    Wanneer Energie verandert 
     EN: Kleiner dan 20 EN Zandloper loopt niet
    Dan Draai Zandloper om.
  • rickprickp Member
    Homdom said:






    Heb de stop timer toegevoegd om het zinloos aftellen van de weer ingeschakelde flow 1 te voorkomen. deze start 3 seconde later.
    Maar dan stopt hij de timer pas als de timer al leeg (en dus gestopt) is? Misschien dat je in de eerste flow "EN" "airco is aan" moet toevoegen? 

    Idee daarachter is dat inderdaad bij het uitschakelen van het stopcontact de energie nog minder word (0) en flow 1 weer triggerd.. Door "airco is aan" toe te voegen zal hij hem afkappen als hij al uit staat en dus geen nieuwe flow starten nadat flow 3 hem uit zet.
  • Hmm dat is best veel wat ie verbruikt. Zou dat zijn omdat ie de vloeistof blijft rondpompen of misschien wel lucht circulatie regelt? Als ie de vloeistof blijft rondpompen met een reden dat alles niet vast rot kan die duur uitvallen.  Ik weet dat vloerverwarmingspompen ook ongeveer een uurtje per dag draaien (model type etc afhankelijk)
  • HomdomHomdom Member
    Nee de pomp doet niks alles is in rusten. Het zijn 2 binnen units met een buiten unit. Deze worden door Wifi modules aangestuurd. is in mijn ogen gewoon stuurstroom.

    Om de airco netjes zijn programma af te laten lopen als ie uit is heb ik de timer op 15 minuten gezet.

    @rickp
    Ik ga het op die manier proberen thanx
  • NoClaimNoClaim Member
    je kan ook simpel een boolean maken met better logic, welke je omzet (van 1 naar 0) wanneer het vermogen onder de 15W gaat en andersom. Als je in de Flows verder inbakt dat de waarde van de boolean wordt gecontroleerd dan heb je geen timer nodig

Sign In or Register to comment.