This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Nest thermostaat
shideban
Member
in Nederlands
Zijn er nog Homey gebruikers die tevens een Nest thermostaat hebben die hebben vastgesteld dat deze thermostaat opeens niet meer word herkent ? Ook re rookmelders schijnen verdwenen te zijn; Opnieuw installeren is zelfs geen optie. De app vind zelfs geen toestellen
Comments
https://github.com/athombv/homey/issues/1535
also from today @slack:
11:35 timk1990 after restarting homey nest is not available
The Nest app on my Android phone is working correct.
deze benader ik normaal met zijn eigen app. heeft heel de winter perfect gewerkt. de nest is nu sinds 2 gaden offline.
ik had al wel een skill gemaakt voor alexa, nog niet voor homey omdat die gewoon thuis staat.
mogelijk heeft het er iets mee te maken.
seems to work again?
Omdat ik vloerverwarming heb zal ik de thermostaat vrijwel altijd op één temperatuur laten staan. Ik wil graag gebruik maken van een slimme thermostaat om de pomp van de vloerverwarming aan en uit te kunnen zetten (er zit al een fibaro walll plug tussen). Zodra er een warmtevraag is of een bepaalde temperatuur bereikt wordt dan moet de pomp aan staan. Is er geen behoefte aan verwarming dan mag de pomp gewoon uit blijven en dagelijks even 10 minuten aan het werk gaan.
Ik heb percies dat gedaan wat jij omschrijft. Werkt prima met de NEST!
@Tim_Brass
Ik krijg volgende week mijn Nest. Wil jij een aantal flows die jij hiervoor gebruikt met mij delen?
Flow voor pomp aan:
Flow voor pomp uit:
Flow om vastzitten van de pomp (door lang stil staan) te voorkomen: Pomp gaat aan en 2 min later weer uit.
ik laat de temperatuur ‘s nachts ca 2 graden zakken, gebleken is dat dit gewoon kan en qua energie ook veel scheelt.
heb een schema gemaakt in de nest software voor de tijden dat ik het warm wil hebben in huis en wanneer de temperatuur mag zakken.
als we weg gaan dan zakt de temperatuur ook
de vloer koel dan minder veraf zodat hij smorgens veel minder hoeft tebranden
gewoon proberen door een week het ene tedoen en dan een week het andere en je verbruik bijhouden....wel vergelijkbare buiten temperatuur hebben dan
Vandaar dat ik benieuwd ben hoe het gemeten is omdat hij zegt dat gebleken is dat het veel scheelt.
wij hebben een huis van ca 7 jaar oud met een heel goed geisoleerde vloer. Onder de betonvloer zit echt een hele dikke laag isolatie. Verder is ons huis goed geisoleerd en hebben we ook een warmte win installatie. De vloer houd zn warmte echt goed vast.
we hebben ‘s nachts geen extreme temperatuurverliezen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil gewoon graag weten wat iedereen er van denkt.
Maar om verder niet af te wijken van het Nest topic stel ik voor om deze vraagstelling ergens anders een keer voort te zetten.
Dus nest detecteerd dat het 15 graden is en moet dus aanslaan om te verwarmen naar 20 graden?