This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Nest thermostaat

Zijn er nog Homey gebruikers die tevens een Nest thermostaat hebben die hebben vastgesteld dat deze thermostaat opeens niet meer word herkent ? Ook re rookmelders schijnen verdwenen te zijn; Opnieuw installeren is zelfs geen optie. De app vind zelfs geen toestellen

Comments

  • bvdbosbvdbos Member
    yep:
    https://github.com/athombv/homey/issues/1535

    also from today @slack:
    11:35 timk1990 after restarting homey nest is not available
    11:36 caseda restart the app
    11:38 timk1990Mhhh it looks like the permission is revoked
    11:39 caseda then just renew the permission
    11:40 satbopper first remove with the nest app on your phone the permissions who are allready be there
    11:41 caseda almost looks like nest has a timeout that it just revokes access and you need to relog
    11:41 timk1990 It doesn’t work in the desktop app… that is a it strange as it is the only supported way
    11:42 but did it in chrome
    11:43 caseda did the popup not come up? or does it just work in chrome but not in the desktop app
    11:43 timk1990 Mmhh the weel is still turing looks like Nest has some troubles on there side
    11:43 it works in chrome but in the app i will get an empty callback page en nothing happens in the app. so no feedback for the user
  • WillemWillem Member
    Yep, temp Google Nest is according to my Homey now 0°C and a humidity of 0°C, so something is going wrong here :-)
    The Nest app on my Android phone is working correct.
  • Het heeft even niks met homey direkt te maken, maar ik wil even melden, dat ik een nest 2e generatie heb in mijn vakantiehuisje.    
    deze benader ik normaal met zijn eigen app.   heeft heel de winter perfect gewerkt.    de nest is nu sinds 2 gaden offline.
    ik had al wel een skill gemaakt voor alexa, nog niet voor homey omdat die gewoon thuis staat.
    mogelijk heeft het er iets mee te maken.     
  • shidebanshideban Member
    edited May 2017
    Bij mij ook alles terug in orde. Had ook problemen om mij opnieuw aan te melden tot ik de opmerking las dat mijn smartphone reeds twee dagen geen locatie bepaling had doorgestuurt. En inderdaad, Google stond op mijn android telefoon niet in de lijst met locatie bepalingen. Nadat dit euvel was opgelost kon in Nest opnieuw installeren en werkte alles naar behoren. Dus probleem zal bij Nest of Google te zoeken zijn en niet bij Homey
  • Ik overweeg een energie contract af te sluiten waarbij een Nest cadeau wordt gedaan. Wat zijn jullie ervaringen met Nest en de koppeling met Homey?

    Omdat ik vloerverwarming heb zal ik de thermostaat vrijwel altijd op één temperatuur laten staan. Ik wil graag gebruik maken van een slimme thermostaat om de pomp van de vloerverwarming aan en uit te kunnen zetten (er zit al een fibaro walll plug tussen). Zodra er een warmtevraag is of een bepaalde temperatuur bereikt wordt dan moet de pomp aan staan. Is er geen behoefte aan verwarming dan mag de pomp gewoon uit blijven en dagelijks even 10 minuten aan het werk gaan.
  • @GeniusXL83
    Ik heb percies dat gedaan wat jij omschrijft. Werkt prima met de NEST!
  • SlofwareSlofware Member
    edited October 2017
    Tim_Brass said:
    @GeniusXL83
    Ik heb percies dat gedaan wat jij omschrijft. Werkt prima met de NEST!
    Dus jij kan via Homey de NEST de pomp van je CV extra laten draaien?
  • @Tim_Brass

    Ik krijg volgende week mijn Nest. Wil jij een aantal flows die jij hiervoor gebruikt met mij delen?

  • Geen enkel probleem:

    Flow voor pomp aan:

    Flow voor pomp uit:


    Flow om vastzitten van de pomp (door lang stil staan) te voorkomen: Pomp gaat aan en 2 min later weer uit.

  • Ik overweeg een energie contract af te sluiten waarbij een Nest cadeau wordt gedaan. Wat zijn jullie ervaringen met Nest en de koppeling met Homey?

    Omdat ik vloerverwarming heb zal ik de thermostaat vrijwel altijd op één temperatuur laten staan. Ik wil graag gebruik maken van een slimme thermostaat om de pomp van de vloerverwarming aan en uit te kunnen zetten (er zit al een fibaro walll plug tussen). Zodra er een warmtevraag is of een bepaalde temperatuur bereikt wordt dan moet de pomp aan staan. Is er geen behoefte aan verwarming dan mag de pomp gewoon uit blijven en dagelijks even 10 minuten aan het werk gaan.
    Wij zijn bezig met de aanschaf van homey, maar ik heb wel een nest, icm vloerverwarming.
    ik laat de temperatuur ‘s nachts ca 2 graden zakken, gebleken is dat dit gewoon kan en qua energie ook veel scheelt.
    heb een schema gemaakt in de nest software voor de tijden dat ik het warm wil hebben in huis en wanneer de temperatuur mag zakken.
    als we weg gaan dan zakt de temperatuur ook
  • stoef631 said:
    , gebleken is dat dit gewoon kan en qua energie ook veel scheelt.

    Mag ik vragen hoe je dat gemeten hebt want daar ben ik erg benieuwd naar.
  • stoef631 said:
    , gebleken is dat dit gewoon kan en qua energie ook veel scheelt.

    Mag ik vragen hoe je dat gemeten hebt want daar ben ik erg benieuwd naar.
    mijn ervaring is juist andersom, op 1 temperatuur laten is zuiniger.
    de vloer koel dan minder veraf zodat hij smorgens veel minder hoeft tebranden

  • stoef631 said:
    , gebleken is dat dit gewoon kan en qua energie ook veel scheelt.

    Mag ik vragen hoe je dat gemeten hebt want daar ben ik erg benieuwd naar.
    mijn ervaring is juist andersom, op 1 temperatuur laten is zuiniger.
    de vloer koel dan minder veraf zodat hij smorgens veel minder hoeft tebranden
    gewoon proberen door een week het ene tedoen en dan een week het andere en je verbruik bijhouden....wel vergelijkbare buiten temperatuur hebben dan
  • En daar gaat het dan verkeerd. Een week is niet lang genoeg denk ik. Stroom en gas bijhouden van alleen je cv-ketel is een must. Buitentemp moet gelijk zijn ongeveer maar ook windrichting en snelheid en isolatiewaardes van je huis tellen hier in mee. Type installatie is ook belangrijk. Vloerverwarming is langzame warmte terwijl radiatoren snelle warmte doet.
    Vandaar dat ik benieuwd ben hoe het gemeten is omdat hij zegt dat gebleken is dat het veel scheelt.
  • edited December 2017
    En daar gaat het dan verkeerd. Een week is niet lang genoeg denk ik. Stroom en gas bijhouden van alleen je cv-ketel is een must. Buitentemp moet gelijk zijn ongeveer maar ook windrichting en snelheid en isolatiewaardes van je huis tellen hier in mee. Type installatie is ook belangrijk. Vloerverwarming is langzame warmte terwijl radiatoren snelle warmte doet.
    Vandaar dat ik benieuwd ben hoe het gemeten is omdat hij zegt dat gebleken is dat het veel scheelt.
    ik heb het een paar keer getest en dit is mijn conclusie dus niet van 1 week isolatie waarde blijft gelijk

  • We hebben op verschillende momenten vergeleken.
    wij hebben een huis van ca 7 jaar oud met een heel goed geisoleerde vloer. Onder de betonvloer zit echt een hele dikke laag isolatie. Verder is ons huis goed geisoleerd en hebben we ook een warmte win installatie. De vloer houd zn warmte echt goed vast.
    we hebben ‘s nachts geen extreme temperatuurverliezen.
  •  isolatie waarde blijft gelijk

    Maar ieder huis heeft een eigen isolatie waarde. Als je huis slecht geisoleerd is koelt het harder af enzo.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil gewoon graag weten wat iedereen er van denkt.
    Maar om verder niet af te wijken van het Nest topic stel ik voor om deze vraagstelling ergens anders een keer voort te zetten.
  •  isolatie waarde blijft gelijk

    Maar ieder huis heeft een eigen isolatie waarde. Als je huis slecht geisoleerd is koelt het harder af enzo.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil gewoon graag weten wat iedereen er van denkt.
    Maar om verder niet af te wijken van het Nest topic stel ik voor om deze vraagstelling ergens anders een keer voort te zetten.
    ik bedoelde er ook niets mee maar om tevergelijken in hetzelfde huis maakt het niet uit
  • Is het ook mogelijk om een flow te maken die de nest naar bijvoorbeeld 20 graden zet zodra de buiten temperatuur en of binnen temperatuur onder een bepaald aantal graden komt? en heb ik daar een appart weer station nog voor nodig, of kan dat al via de nest zelf.
    Dus nest detecteerd dat het 15 graden is en moet dus aanslaan om te verwarmen naar 20 graden? 
  • KvMKvM Member
    edited May 2018
    Nest kan geloof ik wel de buitentemparatuur van internet trekken, alleen niet aan Homey vertellen. Momenteel gebruik ik de Weather Underground app in Homey (gebruik de data van een weerstation van een willekeurige buurman 2 straten verderop) dus die data lijkt me vrij nauwkeurig.
  • oke, dank voor de info.
Sign In or Register to comment.