This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Starten Sonos vanuit een flow

Ik heb de volgende 2 flows aangemaakt om 's morgens mijn Sonos te starten op NPO radio 2. Het probleem is dat het de ene dag wel werkt en andere dag niet, kortom de werking is niet consistent. Soms start hij wel maar sluit niet af of hij start helemaal niet. Ik merk dat als ik de flows test het ook niet altijd werkt. De speakers die ik aanstuur staan in mijn keuken en zijn gekoppeld in Sonos. Ik heb al vele testen gedaan maar of ik nu speaker links of rechts of allebei aanstuur maakt geen verschil. Mijn vraag is moet ik de flow anders opbouwen of zit het probleem ergens anders? Het resetten van Homey en/of de Sonos app levert geen resultaat op.

Comments

  • JPeJPe Member
    edited April 2018
    There are problems with the Sonos App, see:
    https://github.com/athombv/homey/issues/2277
    It seems that Homey keeps the communication to the Sonos occupied !?
  • Het werkt nu helemaal niet meer. Ik krijg in het tegeltjes "Speel afspeellijst af" de foutmelding Jack_Not_Plugged. De verlichting werkt prima met Homey maar dit werkt echt niet lekker. Ik begrijp uit de reactie van JPe dat er problemen zijn met de Sonos app maar de Muziek app lijkt ook niet goed te werken. Mogelijk de geintergreerde Radio app is het probleem. Resetten etc. helpt niet.
  • Waarom moeilijk als gemakkelijk ook kan. Gewoon in de Sonos app de wekker instellen op het gewenste uur en aanduiden wat er dient afgespeeld te worden. Niet alles hoeft via Homey te gebeuren, denk ik
  • shideban said:
    Waarom moeilijk als gemakkelijk ook kan. Gewoon in de Sonos app de wekker instellen op het gewenste uur en aanduiden wat er dient afgespeeld te worden. Niet alles hoeft via Homey te gebeuren, denk ik
    Daar heb je gelijk in echter wat niet kan zover ik weet is dat het alarm (wekker) niet afgaat als je niet thuis bent wat wel met Homey kan als het werkt... Verder hoop je natuurlijk dat het wel gaat werken via Homey want er zijn meerdere leuke opties te bedenken in combinatie met Sonos.
  • Bij mij thuis werkt Sonos prima, I start de radio op het moment dat ik op een Hue lichtschakelaar druk. Het enige probleem waar Homey niet mee om kan gaan is IP wisselingen. Wees er dus wel zeker van dat je al je apparaten een vast IP geef.
    Verder merk ik ook wel eens dat ik een tweede keer moet drukken op de knop wanneer er een mobiele telefoon via de app verbonden is geweest met de Sonos, maar dat gebeurt niet vaak.
    Vast IP is zeer belangrijk.
    En gebruik de BETA versie van de Sonos App
  • Tiyrell said:
    Bij mij thuis werkt Sonos prima, I start de radio op het moment dat ik op een Hue lichtschakelaar druk. Het enige probleem waar Homey niet mee om kan gaan is IP wisselingen. Wees er dus wel zeker van dat je al je apparaten een vast IP geef.
    Verder merk ik ook wel eens dat ik een tweede keer moet drukken op de knop wanneer er een mobiele telefoon via de app verbonden is geweest met de Sonos, maar dat gebeurt niet vaak.
    Vast IP is zeer belangrijk.
    En gebruik de BETA versie van de Sonos App
    Bedankt voor je tip, dit ga ik zeker proberen.
Sign In or Register to comment.