This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Verlichting laten veranderen bij een trigger en na 30 seconden terug in de huidige stand ?

Ik heb een Ring doorbell gekocht en zou willen bij beweging dat de lamp in de gang rood kleurt, dat is geen probleem.

maar ik zou willen dat deze na 30 seconden terug keert in de vorige staat, uit of aan of bij voorbeeld fel licht of romantische zeg maar. Is dat mogelijk ?

Comments

  • Als je een flow maakt als: 

    ring gaat af > en dan zet een textuele waarde. waarbij de waarde de waarde is van de tag van de stand van de lamp en de naam van het veriabel iets dat je weet 
    vervolgens zet je de lamp op rood en
    Dan maak je een tweede flow waarbij je de waarde van dat variabel controleerd en doet wat je moet doen op basis van die waarde.
    In de eerste flow zet je een 'start een flow' met een timeout van 30 seconden ( klokje rechts in de hoek van de card)
  • Als je een flow maakt als: 

    ring gaat af > en dan zet een textuele waarde. waarbij de waarde de waarde is van de tag van de stand van de lamp en de naam van het veriabel iets dat je weet 
    vervolgens zet je de lamp op rood en
    Dan maak je een tweede flow waarbij je de waarde van dat variabel controleerd en doet wat je moet doen op basis van die waarde.
    In de eerste flow zet je een 'start een flow' met een timeout van 30 seconden ( klokje rechts in de hoek van de card)
    of in dezelfde flow waar je rood maakt  een timer zetten op de kaart van 30 sec die de waarde weer terugzet
  • Als je een flow maakt als: 

    ring gaat af > en dan zet een textuele waarde. waarbij de waarde de waarde is van de tag van de stand van de lamp en de naam van het veriabel iets dat je weet 
    vervolgens zet je de lamp op rood en
    Dan maak je een tweede flow waarbij je de waarde van dat variabel controleerd en doet wat je moet doen op basis van die waarde.
    In de eerste flow zet je een 'start een flow' met een timeout van 30 seconden ( klokje rechts in de hoek van de card)

    dit voelt toch nog een beetje als abracadabra voor mijn, ga eens een opzetje proberen.

    MMMMMhhhhhhh, is er misschien een voorbeeld in de zelfde trend, weet zelfs niet eens hoe echt te beginnen. voel me trouwens wel gelijk een echte NOOB.

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited April 2018
    Waarom maak je geen gebruik van het zetten van variable en bij x variable start je een countdown die daarna de lampen goed zet

    Voorbeeld:
    Flow 1: Zet de lampen tijdelijk naar rood met variable LampenStatus = Rood
    Flow 2: ALS  variable LampenStatus veranderd AND Lampenstatus = Rood DAN Start countdown LampenStatus (voor derde flow) of gebruik Verander LampenStatus naar Normaal / Lampen kaarten om je lampen naar de juiste status te zetten met 30 seconden vertraging
    Flow 3 (optioneel) ALS Countdown Lampenstatus = 0 AND Variable Lampenstatus = Rood DAN Verander LampenStatus naar Normaal
    Flow 4: ALS  variable LampenStatus veranderd AND Lampenstatus = Normaal DAN Zet lampen normale stand

    Mijn voorkeur gaat uit naar de vier flows, hierdoor kun je flow 3 en 4 van de countdown d.m.v. de OR ook gebruiken voor eventuele anderen lampen wisselingen die je wilt inbouwen en deze altijd terug naar de orginele stand laat gaan door flow 4 aan te roepen :) 

Sign In or Register to comment.