This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved Flows Fibaro

Fibaro wall plug optie's verdwenen ?

HomdomHomdom Member
edited April 2018 in Nederlands
Mis ik ergens iets of wat is de reden dat bij een Fibaro wall plug geen kaart met "De energie is veranderd" meer te vinden is.
Dit zoals in de voorbeelden van Homey:
https://blog.athom.com/5-manieren-leven-makkelijker-smart-home/?lang=nl
Bij praat met je witgoed is de afbeelding te zien waar "De energie is veranderd" gekozen is.
Ik zie bij al mijn wallplug's alleen maar:
Aangezet
Uitgezet
Button pressed tree times

Terwijl in de schakelaar zelf netjes het verbruik in W te zien is

Fibaro 1.5.17 Homey 1.5.9

Tagged:

Comments

  • Het zou makkelijk zijn om te vermelden welke FW van Homey je gebruikt en welke versie van de Fibaro app. Ook praat je eerst over switches en later over plugs. Welke bedoel je precies?
  • Sorry o:) , aangevuld aangepast  
  • Dus deze kaart heb jij niet meer:



  • Dan heb je ze misschien als lamp toegevoegd?
  • Inderdaad die kaart ontbreekt. Kan nu niet zien of deze als lamp is toegevoegd. App 2.0 laat dit niet zien. Maar zie wel het watage als ik bijj schakelaar kijk in app
  • Denk dat je dat toch wel kunt zien in de app. Als je op edit drukt, helemaal rechts bovenin, en dan helemaal naar beneden scrolled.
  • yemoHyemoH Member
    Toevallig liep ik afgelopen weekeinde tegen hetzelfde aan. Zoals Rocodamelshe aangeeft had ik de wall plug voor een lamp toegevoegd. 
    Ik heb de wall plug verwijderd (uit Homey), en vervolgens weer toegevoegd maar deze keer niet een van de vier opties gekozen. Daarna had ik weer de card die je hierboven laat zien. 
  • Dat is het inderdaad. Is als lamp toegevoegd.

    Wel een beetje vreemd. Waarom zou je de kaart bij een lamp niet mogen hebben? Stel je wil een push melding als de lamp stuk is.

  • casedacaseda Member
    edited April 2018
    Heeft te maken met hoe homey op het moment werkt achter de schermen met classes die alleen bepaalde capabiliteiten kunnen hebben, keuze die athom in het begin gemaakt heeft (door technische redenen), o.a. licht/lamp toen er tijd nooit een stroometing hadden dus die capabiliteiten had die class niet nodig

    dit zal veranderen na homey fw 2.0
Sign In or Register to comment.