This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
HUE
Hue lampen met bridge flow blijft foutmelding geven
AndreaGM
Member
Dag allen,
Ik voel me erg no-know-how
Afgelopen december een Homey gekregen, maar nu pas echt tijd om er mee aan de slag te gaan.
Inmiddels heb ik veel gelezen op het forum; en veel nuttige info gevonden en flows!
Maar nog niet gevonden wat ik zoek: licht aan en licht uit. Heel simpel.
Zie onderstaande afbeelding. Ik krijg iedere keer die vervelende uitroepteken. De foutmelding is of hij kan geen geen verbinding maken of hij is onbereikbaar
Wat heb ik aan speelgoed: 3 hue lampen met bridge, Homey (natuurlijk) en een modem (experia v9- kpn)
Wat klopt er nu niet aan deze vrij simpele flow?
Doe ik nou iets heel doms?
Ik voel me erg no-know-how
Afgelopen december een Homey gekregen, maar nu pas echt tijd om er mee aan de slag te gaan.
Inmiddels heb ik veel gelezen op het forum; en veel nuttige info gevonden en flows!
Maar nog niet gevonden wat ik zoek: licht aan en licht uit. Heel simpel.
Zie onderstaande afbeelding. Ik krijg iedere keer die vervelende uitroepteken. De foutmelding is of hij kan geen geen verbinding maken of hij is onbereikbaar
Wat heb ik aan speelgoed: 3 hue lampen met bridge, Homey (natuurlijk) en een modem (experia v9- kpn)
Wat klopt er nu niet aan deze vrij simpele flow?
Doe ik nou iets heel doms?
Tagged:
Comments
Maar ik heb voor de zekerheid de lampen verwijderd, homey afgesloten en PC opnieuw gestart.
Ik heb de Hue lampen opnieuw gekoppeld aan de bridge en vervolgens in Homey de lampen weer toegevoegd.
Flow opnieuw gestart en dan krijg ik de melding 'invalid-device'.
Weer een nieuwe melding...
Misschien moet ik het maar proberen via de harmony hub...
(die de Philips tv, Harma Kardon receiver AVR161, KPN setbox Arris bedient)
In die flow ga je de lampen moeten verwijderen en terug toevoegen aangezien ze nu een nieuwe device-id gekregen hebben na het opnieuw toevoegen.
Je moet volgens mij wel de juiste lamp benaming gebruiken.
Begin daar dus eens mee, dan alles van Hue verwijderen uit Homey en overnieuw starten.
Moet lukken dan!