This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
HUE

Hue lampen met bridge flow blijft foutmelding geven

AndreaGMAndreaGM Member
edited April 2018 in Nederlands
Dag allen,

Ik voel me erg no-know-how :'(
Afgelopen december een Homey gekregen, maar nu pas echt tijd om er mee aan de slag te gaan.
Inmiddels heb ik veel gelezen op het forum; en veel nuttige info gevonden en flows!
Maar nog niet gevonden wat ik zoek: licht aan en licht uit. Heel simpel.

Zie onderstaande afbeelding. Ik krijg iedere keer die vervelende uitroepteken. De foutmelding is of hij kan geen geen verbinding maken of hij is onbereikbaar :/

Wat heb ik aan speelgoed: 3 hue lampen met bridge, Homey (natuurlijk) en een modem (experia v9- kpn)

Wat klopt er nu niet aan deze vrij simpele flow?
Doe ik nou iets heel doms?




Tagged:

Comments

  • En als je kijkt bij je apparaten, zijn de lampen dan wel online?


  • Ja, die zijn online...
    Maar ik heb voor de zekerheid de lampen verwijderd, homey afgesloten  en PC opnieuw gestart.

    Ik heb de Hue lampen opnieuw gekoppeld aan de bridge en vervolgens in Homey de lampen weer toegevoegd.



    Flow opnieuw gestart en dan krijg ik de melding 'invalid-device'. :(
    Weer een nieuwe melding...

    Misschien moet ik het maar proberen via de harmony hub...
    (die de Philips tv, Harma Kardon receiver AVR161, KPN setbox Arris bedient) :/ 






  • AndreaGM said:
    Ja, die zijn online...
    Maar ik heb voor de zekerheid de lampen verwijderd, homey afgesloten  en PC opnieuw gestart.

    Ik heb de Hue lampen opnieuw gekoppeld aan de bridge en vervolgens in Homey de lampen weer toegevoegd.



    Flow opnieuw gestart en dan krijg ik de melding 'invalid-device'. :(
    Weer een nieuwe melding...

    Misschien moet ik het maar proberen via de harmony hub...
    (die de Philips tv, Harma Kardon receiver AVR161, KPN setbox Arris bedient) :/ 

    Kan je de lampen gewoon bedienen?  Kan je bvb stalamp 1 aan/uit zetten?

    In die flow ga je de lampen moeten verwijderen en terug toevoegen aangezien ze nu een nieuwe device-id gekregen hebben na het opnieuw toevoegen.

  • @Fire69 , de lampen kan ik wel bedienen: ouderwets met aan/uit schakelaar. En ik kan ze ook bedienen via de Hue app. Dan doet alles het wel. Gek hè!

  • En je hebt je flow al opnieuw gemaakt zoals aangegeven?
  • AndreaGM said:
    @Fire69 , de lampen kan ik wel bedienen: ouderwets met aan/uit schakelaar. En ik kan ze ook bedienen via de Hue app. Dan doet alles het wel. Gek hè!

    Slimme lampen met een oude schakelaar gebruiken zorgt ervoor dat ze hard van het stroom afgaan waardoor Homey of de Hue bridge er niets meer mee kan doen. Als je je lampen slim wilt maken moet je je schakelaars niet gebruiken of slim maken/aanpassen
  • yemoHyemoH Member
    Ik kan mij herinneren dat ik in het begin ook een probleempje had met Hue. Als ik mij goed herinner kwam dat doordat ik in de Hue app (dus buiten Homey) en in Homey de lampen in verschillende ruimtes had gemaakt. Zijn de namen van de lampen in de Hue app en in Homey ook gelijk? 
  • sjoemie1985sjoemie1985 Member
    edited April 2018
    Bij mij werken de hue lampen automatisch al met homey, als ik iets zeg in de trend van: okey Homey, en ik zeg dan zet slaapkamer lamp aan dan zet hij hem al aan, heb daar geen flow voor nodig. hij herkend dus al mijn lampen en de bridge en ook de namen van mijn lampen en eventuele groepen van hue lampen.

    Je moet volgens mij wel de juiste lamp benaming gebruiken. 
  • Bij mij werken de hue lampen automatisch al met homey, als ik iets zeg in de trend van: okey Homey, en ik zeg dan zet slaapkamer lamp aan dan zet hij hem al aan, heb daar geen flow voor nodig. hij herkend dus al mijn lampen en de bridge en ook de namen van mijn lampen en eventuele groepen van hue lampen.

    Je moet volgens mij wel de juiste lamp benaming gebruiken. 
    Dat soort zaken kan Homey standaard inderdaad, zie -> https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000037/
  • Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar zorg ervoor dat je HUE bridge, en andere apparaten, die door Homey worden gebrukt een vast IP adres hebben. Zo zal na een herstart, firmwareupdate, netspanningsuitval, problemen als deze worden voorkomen. Homey is slecht in het omgaan met IP wijzigingen van de gekoppelde apparaten waardoor opeens zaken niet meer gaan werken.
    Begin daar dus eens mee, dan alles van Hue verwijderen uit Homey en overnieuw starten.
    Moet lukken dan!
Sign In or Register to comment.