This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Flows Z-Wave

FGS-223 Fibaro double switch klappert

Ik heb sinds deze week mijn KaKu ACM-3500-3 vervangen met een Fibaro FGS-223 double switch.
Ik gebruik deze puur om 2 standen op mijn Itho Centrale Ventilatie box aan te sturen met 2 standen (Mid en High). Ik heb Flows gemaakt met schakelmomenten op basis van tijd en wanneer een droger aan of uit staat (verbruik van Fibaro wall plug boven of beneden bepaalde waarde).
Deze morgen kwam ik erachter dat wanneer de FGS-223 Q1 schakelt (positie mid) op basis van vaste tijd, deze de hele tijd aan/uit ging, ofwel hij was aan het klapperen. Ik kan niet zien of dit komt doordat er ergens een ander signaal wordt gegeven (uit) maar dit zou op basis van mij logica niet mogen....

Iemand soortgelijke ervaringen? Kan het een faulty zwave device zijn of heb ik lopen prutsen in mijn flows?
Tagged:

Comments

  • Denk dat je je flows eens moet nakijken, en zou beginnen bij de verbruik waardes die je in je flows hebt. Zitten deze niet heel dicht op elkaar (als die waarde schommeld zou die je flow steeds aan/uit kunnen sturen.

    Dus even stap voor stap goed je flows controleren en testen
  • Zelf ook een soortgelijke ervaring gehad. En later bleek dat de flow's die ik had elkaar in de weg liepen. De ene flow wilde uitschakelen terwijl de andere inschakelde en door de benodigde tijd van verwerken deze elkaar kruiste.

    Zou in jou geval gezien ingebouwde tijd ook wel eens zo kunnen zijn.
Sign In or Register to comment.