This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homey Verlichting Flow met meerdere opties

Hallo,

Ik ben sinds 2 dagen een trotse homey bezitter.  Maar het programmeren van flows lukt mij totaal niet.  ben zelf aan overwegen om homey terug te sturen.  Is er ergens een duidelijke beschrijving hoe meedere functies werken ??
Ik heb zelf wel enige ervaring in het programmeren van PLC's meer dit is toch totaal anders.

Bestaat er een mogelijk om homey meerdere vragen te laten stellen ?

Bijv ik vraag homey om tv te kijken  (homey zet tv en verlichting aan) maar nu wil ik dat homey vraagt hoe ik mijn verlichting wil hebben
3 mogelijke opties
1= max
2= relax
3 = bioscoop

Bestaat er een mogelijkheid om dit te realiseren dus dat homey een  2de vraag stelt met meerdere opties die mogelijk zijn. En afhankelijk van dit antwoord stelt homey de gewenste verlichting in.

Comments

  • Er vallen mij gelijk 2 dingen op:
    Eerste is dat je na 2 dagen Homey terug wilt sturen omdat iets niet lukt omdat je nog niet zo goed weet hoe het werkt.
    Ook op slack worden er iedere dag antwoorden gegeven op vragen, kijk gerust eens op slack.
    Tweede is dat je graag de keuze zou willen hebben om je lampen op max te zetten als je tv gaat kijken. Relax en bioscoop snap ik maar max?
  • edited March 2018
    Nee klopt maar ik had eigenlijk gehoopt dat de interface beetje zelf verklarend was. maar het lukt me nog niet 123 om alle functies binnen een flow te begrijpen met hun werking.
    Ik had alleen gehoopt op meer tutorial materiaal etc van Athom zijn kant voor beginners.
    We gaan zien hoe ver ik ermee kom. Reactie was ook meer uit frustratie na een gehele dag proberen flows te maken ;)

    we gebruiken nu met onze philips hue lampen 3 standen (betreft 2 lampen in de woonkamer)
    max voor als we bij de tv eten (zie graag wat ik op mijn vork prik)
    relax als we savonds tv kijken
    en bioscoop is zo goed als uit tijdens een film

    Idee was dat homey na de vraag tv kijken  een 2de vraag stelt welke stand we de lampen willen met 3 opties  en dan de lampen op gewenste stand zet en tv inschakeld. maar ik zie niet 123 hoe ik dit in 1 flow kan doen




  • In 1 flow word lastig denk ik.
    Wat je kan proberen om te beginnen is een antwoord vragen als: Moeten de lampen op max?
    Ja is op max zetten, nee is volgende flow starten (Start een flow)
    Volgende flow die als trigger heeft Een flow is gestart laat je dan vragen of hij op relax moet met ja op relax, else op bioscoop.
  • Ik heb hem ook pas sinds eind vorige week in huis. Mijn ervaring is ook dat het moeizaam gaat. Ik merk echter wel dat er een heel stuk méér mogelijk is dan in eerste instantie lijkt. Alle flowcards hebben meerdere opties, vinkjes, vetragingen etc. Ook met de "en"/"of"/"of" is er toch een hoop in de flow te zetten. 
    Ik heb geen ervaring met jou probleem, maar ik zou je toch aanraden er nog mee te stoeien alvorens terug te sturen.
  • edited March 2018
    bobje89 said:
    Ik heb hem ook pas sinds eind vorige week in huis. Mijn ervaring is ook dat het moeizaam gaat. Ik merk echter wel dat er een heel stuk méér mogelijk is dan in eerste instantie lijkt. Alle flowcards hebben meerdere opties, vinkjes, vetragingen etc. Ook met de "en"/"of"/"of" is er toch een hoop in de flow te zetten. 
    Ik heb geen ervaring met jou probleem, maar ik zou je toch aanraden er nog mee te stoeien alvorens terug te sturen.
    Klopt als ik er een tijdje mee speel merk ik dat er veel mogelijk is. Maar het is net even zoeken hoe de Flows en functies in elkaar zitten.
    Mogelijk zal het ook helpen om eerst wat simpele dingen te maken maar ik bezit nog niet veel smart devices

    buiten wat KaKU stopcontacten en een philips Hue set.
    mogelijk dat ik deze week eens een trip naar de ikea maak voor wat lampen enz
  • Je zult vanzelf merken dat het hele spraakgedeelte eigenlijk minder handig is. Dat is althans wat de meeste mensen vinden.
    Het wordt pas echt leuk als je met bewegingssensoren en deursensoren gaat werken. Of bijvoorbeeld je TV aan Homey kunt koppelen.

    Zo gaat bij mij de lamp op 50% als ik via Plex een film start. En als ik hem pauzeer of stop gaat hij weer naar 100%. Lampen die automatisch aan gaan als de Fibaro Motion Sensor beweging ziet en het is donker.

    Automatiseren van dat soort dingen is heel simpel als je het eenmaal  uitgedacht hebt. In sommige gevallen lukt het niet om het goed uit te denken, maar als dat wel gaat .... <3
  • canedjecanedje Member
    edited March 2018
    jorden said:
    Je zult vanzelf merken dat het hele spraakgedeelte eigenlijk minder handig is. Dat is althans wat de meeste mensen vinden.
    Het wordt pas echt leuk als je met bewegingssensoren en deursensoren gaat werken. Of bijvoorbeeld je TV aan Homey kunt koppelen.

    Zo gaat bij mij de lamp op 50% als ik via Plex een film start. En als ik hem pauzeer of stop gaat hij weer naar 100%. Lampen die automatisch aan gaan als de Fibaro Motion Sensor beweging ziet en het is donker.

    Automatiseren van dat soort dingen is heel simpel als je het eenmaal  uitgedacht hebt. In sommige gevallen lukt het niet om het goed uit te denken, maar als dat wel gaat .... <3
    Helemaal eens. Dat zijn de leuke dingen.
    Gebruik je fantasie en heeeel veel is mogelijk.
    Ik heb Homey nu 3 maanden. Hij heeft nog veel bugs en gekke dingen, maar in het algemeen kan ik redelijk door de bocht met Homey.
    Zelfs mijn vrouw begint Homey interessant te vinden. (Dat is mede gekomen omdat Homey om 8 uur de TV aan en op 1 zet voor het journaal, dit meldt Homey ook met spraak o:) B) )
Sign In or Register to comment.