This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

De 'Zeg iets' card werkt niet

Goedenavond,

Ik constateer al enkele dagen dat Homey niets meer zegt wanneer ik de 'Zeg iets' cards gebruik. Ik zie echter wel de LED-ring reageren op de uitspraak. Maar ik hoor niets... Hoe kan dit?
Ik heb de homey al herstart, helpt echter niets.

Groet Marx

Comments

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited March 2018
    Goedenavond,

    Ik constateer al enkele dagen dat Homey niets meer zegt wanneer ik de 'Zeg iets' cards gebruik. Ik zie echter wel de LED-ring reageren op de uitspraak. Maar ik hoor niets... Hoe kan dit?
    Ik heb de homey al herstart, helpt echter niets.

    Groet Marx
    Wat zie je op de speech input en output pagina, staat je luidspreker onder instellingen wel op een geluidsniveau, hoe ziet je flow eruit, doet je flow helemaal niets (dus check op de DAN / ANDERS om te kijken of hij door je checks heen komt? Met wat meer informatie kunnen we je beter helpen
  • VleegeVleege Member
    edited March 2018
    Lubbertkramer doelt hier op de volgende URL's, met name de speech output als ik je goed begrijp:
    http://<homey-ip>/manager/speech-output/ en http://<homey-ip>/manager/speech-input/

    Flows kun je checken door de Logger app, Candy app of een push notificatie als extra  card in DAN of ANDERS te plaatsen.

    Het helpt inderdaad zoveel mogelijk info te delen om issues op te lossen. En een plaatje (screenshot) zegt natuurlijk veel :)

    Overigens herken ik je scenario wel vermoed ik. Maar dit is vooral als ik veel apps of repeterende flows gebruik. Ik merk zelf dat Homey af en toe wat ruimer in zijn resources had mogen zitten. Echter gebruik ik wel experimental firmware en beta apps wat ook wisselend kan uitpakken.
  • marxmeinenmarxmeinen Member
    edited March 2018
    Goedemorgen,

    Beide volume settings staan op 100%. Ook als ik dit aanpas, hoor je Homey normaal gesproken het nieuwe volume percentage uitspreken. Ook dit gebeurt niet. Ik zie wel de LED-ring reageren op de uitspraak, maar geen geluid. Overigens heb ik beide URL's getest. Maar wat ik ook probeer, geen geluid. 

    Hier een screenshot van een willekeurige flow met 'Zeg iets'-card. Ook het vragen om een 'Bevestiging'-card werkt niet.

    Wat kan dit zijn?
    Een herstart heeft het probleem niet opgelost. Ik gebruik geen experimentele updates. 
  • Ik denk dat dit een gevalletje contact opnemen met support@athom.com wordt
    Misschien je speaker defect is als er helemaal niks uitkomt, zelfs de spraak als je volume regelt

  • Zomaar een willekeurige flow?
    Heb je ook al geprobeerd om gewoon een simpele flow te maken om te testen of Homey wil praten tegen je?



    En ik weet niet of er iets in je audio jack geplugd is?
    Zo ja: trek dat er eens uit.
    Zo nee: stop er eens een audio plug in en er weer uit.
  • Dank voor de reacties.
    Ik heb vorige week contact gehad met Homey support en de conclusie was dat de speaker defect was.
    Inmiddels is de Homey opgestuurd en ligt in het reparatiecentrum.

    Groet Marx
Sign In or Register to comment.