This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

sonoff installeren in het nederlands

Beste Mensen,
Ik heb een paar schakelaars gekocht van Sonoff
Een paar die tussen een draad zitten en een wand schakelaar.
nu staan ze in een app op mijn telefoon en werken hier goed,
maar nu zou ik ze ook via de Homey willen laten werken.
Ik heb de app ook al gedownload
Nu staat er ook dat ik de homey als server moet laten werken
maar hoe doe ik dit.

Comments

  • JPeJPe Member
    edited February 2018
    Je bedoeld de tekst: Voordat een Sonoff apparaat toegevoegd kan worden moet het zo ingesteld zijn dat het de Homey als server gebruikt. 
    Dit is een mededeling, lees gewoon verder, wat hierna volgt, zorgt er voor dat dit gebeurt.
    Ik neem aan dat je de standaard software in de Sonoff gebruiken wil, let dan wel op dat de versie lager is dan 1.6, (kun je zien in je Telefoon-app), want met de versie 1.6 werkt het niet meer, je moet dan de Tasmota firmware eerst op je Sonoff devices zetten.
    Overigens is het zo dat je de Telefoon-app niet meer kan gebruiken als je de Sonoff's eenmaal met Homey gekoppeld hebt.
  • Hi ik heb deze schakelaars ook gekocht om mijn systeem uit te breiden.

    Echter verkocht als werkt met "homekit" kun ze niet zomaar aansluiten en

    een technische wonder ben ik niet :( ik twijfel om een homey te komen.

    Kun je dan wel via de homey app op je telefoon de schakelaars bedienen ?

  • JPeJPe Member
    edited February 2018
    Als de Firmware versie van je schakelaars, lager is dan 1.6, dan kunnen ze direct met Homey gekoppeld worden.
    De Firmware versie is met de Mobiele App (eWeLink) op te vragen in  (...) Setting  Device Setting. 
    Let op: als je versie lager is dan 1.6 dan krijgt je een melding dat je moet/kan updaten, doe dat NIET als je direct met Homey wil koppelen.
    Als je Firmware versie al 1.6 (of hoger) is, dan kun je alleen door nieuwe Tasmota Firmware in je schakelaars te flashen, koppelen met Homey via de Tasmota optie. 
    Na het koppelen met Homey, kun je de schakelaars alleen nog via Homey bedienen (en handmatig) en dus ook via Homey App op je telefoon.
  • ger010ger010 Member

    hmm apje staat er inmiddels op maar zie ze niet in het netwerk raar :(


Sign In or Register to comment.