This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Hulp bij ingewikkelde flow thuiskomst.

Hi Homeys,

Ik heb wat hulp nodig met het instellen van een bepaalde flow bij thuiskomst, dan wel de hardware die ik ervoor kan aanschaffen. Die gene die me kan helpen zal ik wat Belgische biertjes toe sturen!

Ik wil op de hal een NFC tag reader plaatsen, als mijn vriendin of ik met de NFC tag langs de reader gaat. Moet de voordeur open gaan, zodat wij toegang hebben tot ons appartement. Waardoor alle apparaten uiteindelijk ingeschakeld worden. 

Ik wil dat de Homey dus weet wanneer er iemand thuis komt.

Welke NFC reader werkt goed samen met Homey en welk slim deurslot kunnen jullie me aanraden? 

Ik hoor graag van jullie!

Comments

  • Even zoeken op het forum of in de app store toont dat zowel Danalock als Nuki (gebruik ik zelf) goed werken met Homey. Voor meer info zie het forum. Vraag mbt nfc is ook meer over te vinden op het forum
  • Even zoeken op het forum of in de app store toont dat zowel Danalock als Nuki (gebruik ik zelf) goed werken met Homey. Voor meer info zie het forum. Vraag mbt nfc is ook meer over te vinden op het forum
    Hi, bedankt voor je snelle antwoord. Hoe lang gaat de batterij van Nuki mee? En is de motor die erin zit krachtig? Heb namelijk een zeer flinke veiligheidsdeur erin zitten.
  • Hi Homeys,

    Ik heb wat hulp nodig met het instellen van een bepaalde flow bij thuiskomst, dan wel de hardware die ik ervoor kan aanschaffen. Die gene die me kan helpen zal ik wat Belgische biertjes toe sturen!

    Ik wil op de hal een NFC tag reader plaatsen, als mijn vriendin of ik met de NFC tag langs de reader gaat. Moet de voordeur open gaan, zodat wij toegang hebben tot ons appartement. Waardoor alle apparaten uiteindelijk ingeschakeld worden. 

    Ik wil dat de Homey dus weet wanneer er iemand thuis komt.

    Welke NFC reader werkt goed samen met Homey en welk slim deurslot kunnen jullie me aanraden? 

    Ik hoor graag van jullie!

    De eerste stelregel: complexiteit = mislukte eenvoud. Bouw dus alles zo logisch als mogelijk op. Te slim willen zijn en allemaal routines bedenken kan averechts werken.

    Volgende vraag: appartement, kom je eerst via een centrale hal binnen of is het gelijk je eigen voordeur? Eigen voordeur is heel wat makkelijker. Maar dan nog, een smartlock plaatsen vraagt enige handigheid en de kwaliteit van de sloten of vaker sloten in combinatie met bestaand deurbeslag maakt of breekt de kwaliteit. Als je ook maar enigzins de mogelijkheid hebt zou ik voor een totaal deurbeslag gaan met smartlock. Vanaf daar is het makkelijker. Idealiter zou ik de smartphone eerst uitsluiten en met vingerafdruk gaan werken, geintegreerd in het deurbeslag. Daarna trigger je simpel een flow: als deur van slot of tijdstip a b c dan gaat lampje x y z etc.

    En natuurlijk nog een random flow voor je vriendin, als ze binnenkomt dat Homey zegt dat het tijd voor schoonmaken is.

  • Even zoeken op het forum of in de app store toont dat zowel Danalock als Nuki (gebruik ik zelf) goed werken met Homey. Voor meer info zie het forum. Vraag mbt nfc is ook meer over te vinden op het forum
    Hi, bedankt voor je snelle antwoord. Hoe lang gaat de batterij van Nuki mee? En is de motor die erin zit krachtig? Heb namelijk een zeer flinke veiligheidsdeur erin zitten.
    Je kan op de website een wizard doorlopen of hij gaat werken op je deur. Verder draait Nuki een jaar nu bij mij, sinds twee maanden in de nieuwe woning en nooit geen problemen, deur staat netjes open als ik parkeer :) 
  • Even zoeken op het forum of in de app store toont dat zowel Danalock als Nuki (gebruik ik zelf) goed werken met Homey. Voor meer info zie het forum. Vraag mbt nfc is ook meer over te vinden op het forum
    Hi, bedankt voor je snelle antwoord. Hoe lang gaat de batterij van Nuki mee? En is de motor die erin zit krachtig? Heb namelijk een zeer flinke veiligheidsdeur erin zitten.
    Je kan op de website een wizard doorlopen of hij gaat werken op je deur. Verder draait Nuki een jaar nu bij mij, sinds twee maanden in de nieuwe woning en nooit geen problemen, deur staat netjes open als ik parkeer :) 
    Maar is hij ook dicht als je weggaat?  ;) B)
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited February 2018
    canedje said:
    Even zoeken op het forum of in de app store toont dat zowel Danalock als Nuki (gebruik ik zelf) goed werken met Homey. Voor meer info zie het forum. Vraag mbt nfc is ook meer over te vinden op het forum
    Hi, bedankt voor je snelle antwoord. Hoe lang gaat de batterij van Nuki mee? En is de motor die erin zit krachtig? Heb namelijk een zeer flinke veiligheidsdeur erin zitten.
    Je kan op de website een wizard doorlopen of hij gaat werken op je deur. Verder draait Nuki een jaar nu bij mij, sinds twee maanden in de nieuwe woning en nooit geen problemen, deur staat netjes open als ik parkeer :) 
    Maar is hij ook dicht als je weggaat?  ;) B)
    Jazeker, gaat netjes op slot en zit een extra deursensor op de deur voor extra controle :) Zit een mooie functie op het slot dat bij vertrek en tweemaal op de knop drukken hij vergrendeld na 20 seconden of tijd die je opgeeft. Nuki gebruikt een combi van GPS (zodra ik de wijk inkom krijg ik melding dat ik in de buurt ben en of ik de deur al wil openen) maar ik laat dat gebeuren zodra Nuki de BL van mijn telefoon oppikt als ik parkeer om te openen.
Sign In or Register to comment.