This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

geen batterij status fibaro producten

Heren en Dames,

Ik zit met het volgende probleempje, bij een aantal van mijn fibaro producten krijg ik geen batterij status door, de overige functies werken zelf. de apparaten waarbij ik dit probleem heb zijn de raam/deur sensor en de rookmelders. Alle apparaten zijn Z-wave plus en ze zijn juist gekoppeld en kreeg eerder ook de status van de batterij door. Iemand die mij kan helpen

Comments

  • @Spagnolo

    Had dit probleem ook met neo coolcam.
    Heb ergens op dit forum gelezen dat je ze even wakker moet maken de sensors.
    3x op het pair knopje drukken, en toen deden ze het weer. 
    Succes
  • casedacaseda Member
    edited October 2017
    Fibaro volgt niet helemaal de regeltjes in zwave voor batterij, en zullen dan ook 99 van de 100 keer niet reageren als homey om de huidige status vraagt.

    Als die ene keer er wel door komt zal dit weer 99 van de 100 keer 100% zijn, aangezien fibaro niet actief hun batterij niveau meten in all hun batterij apparaten.

    Als je dit had gezocht op het forum had je veelvuldig dit issue voorbij zien komen, volgende keer dus graag eerst zoeken! 
  • Ik heb ook 5 rookmelders van Fibaro zonder batterij status, rook en of heating status. Als ik dat had geweten had ik ze nooit gekocht. 
  • casedacaseda Member
    edited October 2017
    @quakerix
    Zoals ook al vaker gezegd op het forum, ook al is de huidige status onbekend (99% zeker het nee is, misschien zelfs wel 99, 9% kan zeggen) zal hij zeker (100%) af gaan en homey informeren bij brand.

    Ook de batterij word bij de sensor zelf gemeld door kleine bliepjes als de spanning intern te laag wordt, en als dit te lang duurt zal het alarm af gaan.
    Dus kwa batterijen is precies hetzelfde als gewone (domme) brandmelders. 

    Dus jou 5 room melders doen het gewoon, alleen niet voor de huidige batterij niveau, zoals iedereen zou verwachten omdat ze dit onder het "slimme" verstaan van een rookmelder.
  • En anders gewoon even testen met wat rook ;)
  • Maar is hier nog verbetering in te verwachten tzt ? Of blijft het een zinloze waarde in Homey.

    Als je de waarde ziet zakken en je gaat op vakantie kun je wel preventief de accu vervangen. Nu is het maar een schijnwaarde. Laat het accu veldje dan weg. 
  • Ik heb het zelfde probleem. had dit probleem ook met de deur censors maar deze doen het opeens weer. Heb een rook censors verwijderd maar krijg hem nu niet meer aangemeld.  
Sign In or Register to comment.