This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Flows
Een bepaalde toestand opslaan (verlichting)
fixernl
Member
in Nederlands
Hallo,
Ik heb een vraag waar ik zelf nog geen creatief antwoord op heb kunnen vinden. Ik ben voetballiefhebber en ben bezig met een flow waarbij mij Hue lampen beginnen te knipperen in de clubkleur als mijn favoriete club scoort. Inmiddels lukt het me al om dit voor elkaar te krijgen, maar ik zou graag willen dat na bijvoorbeeld 30 seconden de lampen terug gaan naar de toestand (staat) waar ze voor de flow zich activeerde zich in bevonden. (Uit, of een bepaalde scene, kleur, helderheid).
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Momenteel heb ik dit gemaakt:
Olisto -> Voetbal Triggi (als team scoort dan) -> Http Request naar Homey (Http request flowkaarten) -> Activeren Hue lampen (Rood + Knipperen 30 sec)
Wat ik nu dus nog wil dat mijn lampen terug gaan naar de toestand waar ze zich voor het activeren van deze flow zich bevonden. Is dit iemand al gelukt?
Ik heb een vraag waar ik zelf nog geen creatief antwoord op heb kunnen vinden. Ik ben voetballiefhebber en ben bezig met een flow waarbij mij Hue lampen beginnen te knipperen in de clubkleur als mijn favoriete club scoort. Inmiddels lukt het me al om dit voor elkaar te krijgen, maar ik zou graag willen dat na bijvoorbeeld 30 seconden de lampen terug gaan naar de toestand (staat) waar ze voor de flow zich activeerde zich in bevonden. (Uit, of een bepaalde scene, kleur, helderheid).
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Momenteel heb ik dit gemaakt:
Olisto -> Voetbal Triggi (als team scoort dan) -> Http Request naar Homey (Http request flowkaarten) -> Activeren Hue lampen (Rood + Knipperen 30 sec)
Wat ik nu dus nog wil dat mijn lampen terug gaan naar de toestand waar ze zich voor het activeren van deze flow zich bevonden. Is dit iemand al gelukt?
Tagged:
Comments
Als je bv tv kijken schakelt laat je hem 1 worden bv als alles uit is 0, als je s cene koken aan hebt 2. Deze ga je dan gebruiken in je voorwaarden. Als hij klaar is met knipperen, en scene is 1 dan tv kijken.
Hoop dat je het prencipe begrijpt
Dit is geen app voor de appstore, ik maak hierbij gebruik van Olisto. Zij hebben een trigger dat als je favoriete team scoort ze een actie kunnen doen, in Olisto laat ik een HTTP Get naar mijn Homey doen die vervolgens op basis daarvan een flow start. Allemaal bestaande functionaliteiten gewoon.
@DaneeDeKruyff
Klinkt goed; BetterControl
Trigger flow
Save_state
Draai andere flow, als die flow klaar is
Load_state
is dit geen optie?
Idem dito voor de case als er iemand voor de deur staat en op de bel drukt, dan zou je bijvoorbeeld de lampen tijdelijke actie mee willen geven (knipperen + kleur) en daarna terug naar de oorspronkelijk stand, ongeacht aan / uit / scene. Ook dat is niet mogelijk.
Dit werkt prima. Ik heb bij een aantal lampen een soft gelig licht, zwaar gedimd ingesteld. Op het moment dat iemand dan (per abuis) de spanning van de lamp heeft gehaald, schrik je niet teveel als je de lamp weer inschakeld
Ik zeg opnieuw BetterControl !! Wie voelt zich geroepen...?
Deurbel!
Erg fraaie opstelling met die LED strip rondom, ik heb een soortgelijke opstelling gemaakt. Ik zie dat jij 4 losse LED strips gebruikt? Voordeel is natuurlijk dat je ze individueel kunt bedienen, nadeel is dat de hoeken onverlicht zijn.
Mede daarom heb ik zelf 1 strip ( lees 2 gekoppelde) gebruikt.
Dus heen lukt wel (save_state), nu nog terug (restore_state)... Suggesties?
@Phuturist
Is het misschien een optie om zo'n kaartje toe te voegen..?
Alle 5 wil je die natuurlijk restoren, ik weet niet hoe je dat doet op 1 enkele slider..?
.
Tenzij ik het gewoon niet begrijp, kan daar geen variable op los gelaten worden? Tenzij de app developer @Phuturist
die drop mogelijkheid mogelijk maakt?
Even terzijde, wat een gruwelijk pielwerk om die variabele precies op de juiste plek van de slider te krijgen... Daarna duurt het ook nog 30-60 seconden voordat de interface het opgeslagen heeft.
Maar, de aanhouder wint
And yes it takes some time.