This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Animo-check [ALPHA] HomeyAlarm

dennis91dennis91 Member
edited January 2018 in Nederlands
Hi,

Ik wil even kijken of er interesse is voor de volgende Homey app die ik heb geschreven, ik heb hem voor mezelf geschreven maar kan hem vrij makkelijk releasen denk ik. Dus als er animo voor is, lijkt me dat tof om te doen.

Ik heb een app geschreven voor Homey die dienst doet als een soort alarm-plugin. De app zelf doet niet veel meer dan elke 15 seconden praten met een Node.JS backend die draait op een VM in het datacenter om te kijken wat de status van het alarm is. De backend is een volledige Rest API waar tegen je verzoeken kan doen om pincodes aan te maken, het alarm aan of uit te zetten en te checken of je Homey nog netjes elke 15 seconden incheckt.

Waarom ik het heb gemaakt : Ik wil dat zodra een inbreker binnenwandelt en m'n Homey er uit trekt, als er internet er uit ligt of stroomstoring thuis is nog steeds weten wat er aan de hand is. Daarnaast heeft de Homey niet iets als een "Alarm" plugin van zichzelf, dus moet je zelf maar verzinnen hoe je de authenticatie oplost (met NFC tags of zo). Dat kan tegen de backend nu gewoon met pincodes, en je kan dus zien wie er wanneer je alarm aan/uit heeft gezet.

Ik ben benieuwd. Vinden mensen dit een interessante app? Zo ja, stuur me dan even een DM! Ik zou graag een alpha testje draaien met wat gebruikers 

Groetjes,
Dennis

Modbreak:

Vanwege het Nederlandse gehalte verplaatst naar het NL gedeelte van het forum

Moved to the Dutch part of the forum

Comments

Sign In or Register to comment.