This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Wat te verwachten in Homey 2.0?

Goedenavond iedereen, 

Ik ben benieuwd of de grote nieuwe update van Homey met name verbeteringen / veranderingen zullen zijn in de core van Homey of ook zaken die meer zichtbaar zijn?

Comments

  • Goedenavond iedereen, 

    Ik ben benieuwd of de grote nieuwe update van Homey met name verbeteringen / veranderingen zullen zijn in de core van Homey of ook zaken die meer zichtbaar zijn?
    De Homey 2.0 waar Athom over praat is software of jij moet andere bronnen hebben dan iedereen hier ?
  • Goedenavond iedereen, 

    Ik ben benieuwd of de grote nieuwe update van Homey met name verbeteringen / veranderingen zullen zijn in de core van Homey of ook zaken die meer zichtbaar zijn?
    De Homey 2.0 waar Athom over praat is software of jij moet andere bronnen hebben dan iedereen hier ?
    In de vraag van Martijn staat toch ook helemaal niet dat hij doelt op hardware.

    @martijn1980, als je inderdaad gewoon firmware bedoelt, je zou de software status updates eens kunnen bekijken. Allemaal features die in de pijpleiding zaten maar er nog niet zijn, zijn naar Homey2.0 gedrukt. B.v. bluetooth audio. En samen met Honey 2.0 wordt de nieuwe smartphone app gelanceerd.
  • Goedenavond iedereen, 

    Ik ben benieuwd of de grote nieuwe update van Homey met name verbeteringen / veranderingen zullen zijn in de core van Homey of ook zaken die meer zichtbaar zijn?
    De Homey 2.0 waar Athom over praat is software of jij moet andere bronnen hebben dan iedereen hier ?
    Vanwaar je reactie met nogal een negatieve ondertoon? Ik doelde inderdaad op de firmware.
  • Vergeet niet dat sommige kort en krachtig reageren. Denk niet dat Lub het met ondertoon bedoelde maar omdat hij heel veel mensen een reactie geeft op het forum gewoon kort en krachtig.
    Als je Lub een keer op een meeting tegenkomt zal je zien dat hij juist poezelig en lief is ;)
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited January 2018
    mruiter said:
    Vergeet niet dat sommige kort en krachtig reageren. Denk niet dat Lub het met ondertoon bedoelde maar omdat hij heel veel mensen een reactie geeft op het forum gewoon kort en krachtig.
    Als je Lub een keer op een meeting tegenkomt zal je zien dat hij juist poezelig en lief is ;)
    Oh my nu kom ik 10-2 niet meer hoor haha :) 

    Goedenavond iedereen, 

    Ik ben benieuwd of de grote nieuwe update van Homey met name verbeteringen / veranderingen zullen zijn in de core van Homey of ook zaken die meer zichtbaar zijn?
    De Homey 2.0 waar Athom over praat is software of jij moet andere bronnen hebben dan iedereen hier ?
    Vanwaar je reactie met nogal een negatieve ondertoon? Ik doelde inderdaad op de firmware.
    Phuturist said:
    Goedenavond iedereen, 

    Ik ben benieuwd of de grote nieuwe update van Homey met name verbeteringen / veranderingen zullen zijn in de core van Homey of ook zaken die meer zichtbaar zijn?
    De Homey 2.0 waar Athom over praat is software of jij moet andere bronnen hebben dan iedereen hier ?
    In de vraag van Martijn staat toch ook helemaal niet dat hij doelt op hardware.

    @martijn1980, als je inderdaad gewoon firmware bedoelt, je zou de software status updates eens kunnen bekijken. Allemaal features die in de pijpleiding zaten maar er nog niet zijn, zijn naar Homey2.0 gedrukt. B.v. bluetooth audio. En samen met Honey 2.0 wordt de nieuwe smartphone app gelanceerd.
    Geen negatieve ondertoon maar inderdaad kort/krachtig dus excuus als dat anders overkwam :) Omdat er al topics lopen over Homey 2.0, discussies over de mobiele benadering gevoerd zijn, blogs geschreven zijn etc is wel redelijk duidelijk wat de software gaat brengen.

    Athom heeft al teasers vrijgegeven, sowieso gaat alles heel anders worden met de gehele "mobiele' benadering. Naast die grote verandering zal er voor de "gewone" gebruiker weinig veranderen, vooral technisch veranderen er veel zaken (versimpeld/verbeterd) zodat er meer mogelijk is bv meer OR/Else en apps die zich moeten aanpassen aan de nieuwe structuur (SDK 2 )

    In een forum update heeft Athom onderstaande nog aangegeven wat eraan zit te komen op de korte termijn, vraag is of deze nog actueel is.

    Homey v1.6
    Homey v1.6 will feature Bluetooth Audio and many Music improvements.

    Homey v2.0
    Backup & Restore will be introduced in this release. This will also be the release where all desktop interfaces will be removed and the new Homey Smartphone App will be available to everyone.

    Homey v2.1
    This release will feature Homey Cameras, to connect all your IP Cams to Homey.

  • Lubbert, bedankt voor je uitgebreide feedback. De informatie die je hebt gepost geeft mij een goed beeld wat er in de volgende versies te vinden zal zijn. 


  • Homey v2.0
    Backup & Restore will be introduced in this release. This will also be the release where all desktop interfaces will be removed and the new Homey Smartphone App will be available to everyone.

    Had mij juist aangemeld op dit forum omdat ik overweeg een Homey aan te schaffen. Maar ik wil hem juist vanaf mijn laptop kunnen bedienen. Als de desktop interfaces verdwijnen, moet ik misschien toch naar alternatieven (Vera Plus?) gaan kijken?
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited March 2018
    PeterK said:


    Homey v2.0
    Backup & Restore will be introduced in this release. This will also be the release where all desktop interfaces will be removed and the new Homey Smartphone App will be available to everyone.

    Had mij juist aangemeld op dit forum omdat ik overweeg een Homey aan te schaffen. Maar ik wil hem juist vanaf mijn laptop kunnen bedienen. Als de desktop interfaces verdwijnen, moet ik misschien toch naar alternatieven (Vera Plus?) gaan kijken?
    Dat is een keuze die jezelf moet maken, je weet in ieder geval in welke richting Athom gaat. Met de webapi kun je altijd zelf of wachten tot een andere ontwikkelaar weer een webvariant maakt (zoals ook Homeyda.sh gemaakt is door een gebruiker) En vergeet niet, Android applicaties kun je gewoon gebruiken op je windows PC / in chrome :) 
  • Inderdaad, mijn keuze. Zelf een api gebruiken om een webvariant te maken gaat mijn technische kennis te boven. Maar die android-app in chrome is een idee. Dank voor je snelle reactie.
  • Hoop dat het inderdaad mogelijk blijft om via een web interface dingen aan te kunnen blijven passen in Homey. Waar ik momenteel tegen aan loop met Homey is dat ik een vrij complex flow infrastructure heb gemaakt in de anderhalf jaar dat ik Homey nu gebruik, en als ik nu iets wil aanpassen ik geen flauw idee meer heb hoe ik dat ook alweer heb ingericht en welke flows allemaal 'gelinkt'  zijn aan elkaar, daarom blijf ik momenteel maar van Homey af. Hoop dat ze daar toch iets op gaan vinden. Ook blijf ik een soort van log missen, dat je makkelijk kan nakijken (en ja er zijn log apps, maar daar heb ik weinig aan heb ik gemerkt) waarom opeens het licht uitging, of waarom Homey niet de deurbel liet afgaan, enz.. nu moet ik soms uren na zoeken in de flows waarom zoiets kon gebeuren.. 
  • Reemster said:
    [....] Ook blijf ik een soort van log missen, dat je makkelijk kan nakijken (en ja er zijn log apps, maar daar heb ik weinig aan heb ik gemerkt) waarom opeens het licht uitging, of waarom Homey niet de deurbel liet afgaan, enz.. nu moet ik soms uren na zoeken in de flows waarom zoiets kon gebeuren.. 

    Wat mis je dan in die Log apps?
  • Reemster said:
    [....] Ook blijf ik een soort van log missen, dat je makkelijk kan nakijken (en ja er zijn log apps, maar daar heb ik weinig aan heb ik gemerkt) waarom opeens het licht uitging, of waarom Homey niet de deurbel liet afgaan, enz.. nu moet ik soms uren na zoeken in de flows waarom zoiets kon gebeuren.. 

    Wat mis je dan in die Log apps?
    De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar ik zou graag zien dat je waardes direct naar een excel file kan loggen ipv een een backup van een hele app. 

  • Reemster said:
    [....] Ook blijf ik een soort van log missen, dat je makkelijk kan nakijken (en ja er zijn log apps, maar daar heb ik weinig aan heb ik gemerkt) waarom opeens het licht uitging, of waarom Homey niet de deurbel liet afgaan, enz.. nu moet ik soms uren na zoeken in de flows waarom zoiets kon gebeuren.. 

    Wat mis je dan in die Log apps?
    Eigenlijk is de makkelijkste log APP 'Homey logger' probleem met deze APP is dat ik altijd en computer aan moet hebben staan om het te laten werken. Mocht dit geen issue zijn, dan loop ik tegen het probleem aan dat de log zoveel logt dat je het overzicht dus snel kwijt raakt. En natuurlijk kan je bepaalde delen uitschakel in 'Homey logger' wat 't niet moet loggen. Maar dan mis je vast weer iets wat je juist graag gelogd zou willen hebben achteraf. En ook logt de APP niet exact alles. In bijna alle flows gebruik ik Better Logic. Laatst werd elke keer door iets (en ik weet nog steeds niet wat) een Boolean getriggerd, ik heb echt alle flows nagelopen (en ik gok dat ik er ongeveer tegen de 250 heb) om uit te vinden welk apparaat of tijd trigger, .. dit doet. ik kon namelijk niet in de 'Homey logger' terug vinden wat de Boolean op true zet, zo stom.. Er zou toch een soort van interface moeten zijn in Homey waar je in detail kan zien welke flows er de afgelopen uren/dag getriggerd zijn, en door wat.. Dit zou zoveel ergernis schelen.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited March 2018
    Reemster said:
    Reemster said:
    [....] Ook blijf ik een soort van log missen, dat je makkelijk kan nakijken (en ja er zijn log apps, maar daar heb ik weinig aan heb ik gemerkt) waarom opeens het licht uitging, of waarom Homey niet de deurbel liet afgaan, enz.. nu moet ik soms uren na zoeken in de flows waarom zoiets kon gebeuren.. 

    Wat mis je dan in die Log apps?
    Eigenlijk is de makkelijkste log APP 'Homey logger' probleem met deze APP is dat ik altijd en computer aan moet hebben staan om het te laten werken. Mocht dit geen issue zijn, dan loop ik tegen het probleem aan dat de log zoveel logt dat je het overzicht dus snel kwijt raakt. En natuurlijk kan je bepaalde delen uitschakel in 'Homey logger' wat 't niet moet loggen. Maar dan mis je vast weer iets wat je juist graag gelogd zou willen hebben achteraf. En ook logt de APP niet exact alles. In bijna alle flows gebruik ik Better Logic. Laatst werd elke keer door iets (en ik weet nog steeds niet wat) een Boolean getriggerd, ik heb echt alle flows nagelopen (en ik gok dat ik er ongeveer tegen de 250 heb) om uit te vinden welk apparaat of tijd trigger, .. dit doet. ik kon namelijk niet in de 'Homey logger' terug vinden wat de Boolean op true zet, zo stom.. Er zou toch een soort van interface moeten zijn in Homey waar je in detail kan zien welke flows er de afgelopen uren/dag getriggerd zijn, en door wat.. Dit zou zoveel ergernis schelen.
    MDan kun je toch een variable aanmaken bijvoorbeeld LOG, een flow maken dat als de variable veranderd deze toegevoegd moet worden aan bv de log van Papertrails ?

    Zo doe ik dat hier ook, iedere flow "zet een variable" hierbij maak ik gebruik van [FLOW], [CONTACT], [BEWEGING], [TIJD] en dergelijke om onderscheid te maken. Met deze variable kun je dan zelf een log maken in Papertrails, een externe log zoals hier https://forum.athom.com/discussion/4659/how-to-replace-apps-by-scripts of verzin het eens Je kunt zelf genoeg maken zonder dat je hoeft te wachten op Athom :) 
  • jovink said:
    Reemster said:
    [....] Ook blijf ik een soort van log missen, dat je makkelijk kan nakijken (en ja er zijn log apps, maar daar heb ik weinig aan heb ik gemerkt) waarom opeens het licht uitging, of waarom Homey niet de deurbel liet afgaan, enz.. nu moet ik soms uren na zoeken in de flows waarom zoiets kon gebeuren.. 

    Wat mis je dan in die Log apps?
    De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar ik zou graag zien dat je waardes direct naar een excel file kan loggen ipv een een backup van een hele app. 

    Direct naar Excel is lastig, Ik weet nog niet hoe Homey naar een bestand (waar dan ook)  kan schrijven.

    Met Papertrails kun lokaal op  Homey loggen (beperkte omvang) 
    en/of je periodiek een email sturen met de (oude) Log.
    of zelf copy - past naar Excel en dan in kolommen laten plaatsen
    of naar een externe Syslog server laten loggen en die maakt een txt bestand aan met de log (op Nas, Windows met bijvoorbeeld Kiwi SysLog  Server of een Cloud dienst https://papertrailapp.com/ )
  • Reemster said:
    Reemster said:
    [....] Ook blijf ik een soort van log missen, dat je makkelijk kan nakijken (en ja er zijn log apps, maar daar heb ik weinig aan heb ik gemerkt) waarom opeens het licht uitging, of waarom Homey niet de deurbel liet afgaan, enz.. nu moet ik soms uren na zoeken in de flows waarom zoiets kon gebeuren.. 

    Wat mis je dan in die Log apps?
    Eigenlijk is de makkelijkste log APP 'Homey logger' probleem met deze APP is dat ik altijd en computer aan moet hebben staan om het te laten werken. Mocht dit geen issue zijn, dan loop ik tegen het probleem aan dat de log zoveel logt dat je het overzicht dus snel kwijt raakt. En natuurlijk kan je bepaalde delen uitschakel in 'Homey logger' wat 't niet moet loggen. Maar dan mis je vast weer iets wat je juist graag gelogd zou willen hebben achteraf. En ook logt de APP niet exact alles. In bijna alle flows gebruik ik Better Logic. Laatst werd elke keer door iets (en ik weet nog steeds niet wat) een Boolean getriggerd, ik heb echt alle flows nagelopen (en ik gok dat ik er ongeveer tegen de 250 heb) om uit te vinden welk apparaat of tijd trigger, .. dit doet. ik kon namelijk niet in de 'Homey logger' terug vinden wat de Boolean op true zet, zo stom.. Er zou toch een soort van interface moeten zijn in Homey waar je in detail kan zien welke flows er de afgelopen uren/dag getriggerd zijn, en door wat.. Dit zou zoveel ergernis schelen.
    Werd die Boolean door een andere flow gewijzigd? Dan had die in Papertrails daar net boven gestaan!
    (mits je Papertrails aan iedere Flow toevoegt!) ;-)
  • wanneer komt deze update naar 2.0 is er al een datum bekend 
  • benotje said:
    wanneer komt deze update naar 2.0 is er al een datum bekend 
    Dat is nog niet bekend. Hier op het forum weten 'ze' net zo weinig als wij. De moderators zijn niet gekoppeld aan Athom. Zij krijgen dus geen (of op z'n best nauwelijks) meer informatie dan de rest van de gebruikers.

    Als ik echter naar de laatste blog kijk zou het niet heel lang meer moeten duren:

    Work on Homey v2.0 has been finished. We’ve completed our work on Homey Core, which is a massive update that improves the reliability, speed and maintainability a lot. Especially the maintainability is important for us, because now we can add more features a lot easier, faster and more reliable.

    Dus even los van de grammaticafoutjes (onvoltooid verleden tijd, terwijl ze zeer waarschijnlijk voltooid verleden tijd bedoelen :smile: ) lijkt het er op dat de basiscode klaar is. Nu nog waarschijnlijk heel veel testen en alle bestaande apps ombouwen naar versie twee van de SDK.
    En dan moeten we helaas afscheid nemen van de desktop applicatie en mogen we uren prutten op een telefoon om wat spannendere dingen te kunnen bouwen. (ipv uren prutten op een desktop) Maar misschien gaat dan meevallen. We gaan het beleven.

    Mijn beste gok is, is richting het einde van de zomer (2018 wel te verstaan)
  • benotje said:
    wanneer komt deze update naar 2.0 is er al een datum bekend 
    even lid worden van de nieuwsbrief zou ik zeggen, dan ben je wat meer op de hoogte
  • Oy1974 said:
    benotje said:
    wanneer komt deze update naar 2.0 is er al een datum bekend 
    even lid worden van de nieuwsbrief zou ik zeggen, dan ben je wat meer op de hoogte
    ik ben zeker al lid van de nieuwsbrief 
    maar om dat de Developers al stopen met problemen op lossen om dat het in 2.0 is opgelost wil ik graag 2.0 in april is het al aan gekondigd kan nog wel 2 maanden duren 
    dus ik had gehoopt dat iemand iets meer had gehoord meer echt niet !! 
Sign In or Register to comment.