This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Melding bij lage temperatuur
Xtype
Member
in Nederlands
Ik ben aan het stoeien om een flow te maken die mij informeert als de temperatuur in de schuur onder een bepaalde grens komt.
Dit werkt, echter krijg ik bij elke temperatuurmeting een melding.
Ik zou graag een flow maken dat als de temperatuur onder een bepaalde grens komt dat ik een melding krijg en dat ik dan niet meer geïnformeerd word zolang de temperatuur onder de grens is. Pas als deze weer boven de grens geweest is wil ik weer geïnformeerd worden.
Hoe vlieg ik dit aan?
Dit werkt, echter krijg ik bij elke temperatuurmeting een melding.
Ik zou graag een flow maken dat als de temperatuur onder een bepaalde grens komt dat ik een melding krijg en dat ik dan niet meer geïnformeerd word zolang de temperatuur onder de grens is. Pas als deze weer boven de grens geweest is wil ik weer geïnformeerd worden.
Hoe vlieg ik dit aan?
Comments
als temp > 5 dan zet tempschuur op gemeten temp
als temp < 5 en tempschuur => 5 dan alarm en zet tempschuur op gemeten temp
als temp < 5 en tempschuur < 5 dan zet tempschuur op gemeten temp
1: Als de temperatuur wijzigt, en deze is onder 5 graden, dan zet de boolean op true
2: Als de temperatuur wijzigt, en deze is boven 5 graden, dan zet de boolean op false.
3: Als de boolean wijzigt, en deze is true, dan stuur een pushbericht naar mijn telefoon.
Volgens mij ben ik er dan en wil ik je hartelijk danken
? Non_numeric -> tempschuur zou een numerieke waarde moeten zijn. Kan je dat in je tag-list eens kijken (blauw of andere kleur?)
Same problem as @Xtype; when testing the Flow of @bvdbos "An equation is true" shows an exclamation mark "non_numeric_value1". The Tag tempschuur shows blue. Version Homey 1.0.3
nu vergelijk je de tekst "tempschuur", met "4", dat zal natuurlijk nooit waar zijn
1. maak een flow met alleen eerst nummers ( zie onder) 1 2 3 en 5 en test de flow en vul bij de test een waarde kleiner dan 4 in ( mijn voorbeeld) vergeet niet de flow te testen, de TAG temp_woonkamer wordt dan gesaved als kleiner
2. voeg nu nummer 4 toe en save de flow.
3. dupliceer de flow en geef het een naampje (zie onderstaande afbeelding
4. verander nummer 2 in " is groter dan 4"
5. verander nummer 3 in "temp_woonkamer groter"
6. Verander nummer 4 in "temp_woonkamer kleiner"
7. test de flow naar gewenste temperaturen et voila, je krijgt telkens maar 1 melding
voeg acties toe zoals gewenst in de DAN kolom maar haal nooit de variabele temp_woonkamer weg.
Nu even afwachten of hij blijft herhalen bij nieuwe metingen, bij diverse tests krijg ik wel alle pushmeldingen.