This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Zonnepanelen toevoegen

Ben een newbee en wil mijn zonnepanelen toevoegen, heb de app solar panels geïnstalleerd maar daar blijft het bij. En nu? Kwam van de homewizard af daar was het plug en play maar hier is het even iets anders volgens mij.
Wie heeft er een tip hoe ik dit op moet zetten en werken krijgen?

Comments

  • Adding an inverter

    PVOutput

    Get your System ID and read only API key from PVOutput. Add the inverter as a device in the Homey devices panel, and give the inverter a name (this will be used as the name for the device).

    SolarEdge

    Get your System ID and API key from SolarEdge. Add the inverter as a device in the Homey devices panel, and give the inverter a name (this will be used as the name for the device).

    Enphase

    Create an account at https://developer.enphase.com/.Authorize your API account to access your system (instructions after logging in). Please let me know if everything works for you, Enphase support has only been tested on a demo system.

    Omnik/Ginlong/Trannergy/SolarMAN

    Use your login data for the monitoring portal, as well as the plant ID found in the URL after logging in.

    GoodWe

    You can get the station ID by logging in to your GoodWe portal and then right-clicking on the inverter station. Then, copy the link address. The link will contain something like: powerStationDetail('xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx') where the xx's represent a hex ID that totals to your station ID.

    Fronius

    Connect your Fronius Datamanager to your network and enter its hostname. You're all set!

    SAJ

    Connect the SAJ Inverter to your network and enter its hostname/IP address. You're all set!

  • Heb het gevonden
  • Ik heb ook een probleem met het niet kunnen toevoegen van mijn omnik  omvormer, inlog gegevens van mijn omnik portal ingevuld en ook plant id maar ik krijg een melding: homey offline terwijl de homey online is.
    bij pid moet toch allleen de cijfers ingevuld worden?
  • Bij mij lukt het ook niet om mijn Omnik omvormer te koppelen. Ik krijg Pant ID onjuist. In mijn Omnik Portal kan ik zowel een site-name vinden als een nummer maar beiden geven hetzelfde resultaat nl Plant ID onjuist....

    Kortom wat invullen bij Plant ID?

  • Ik krijg een een foutmelding "Inloggegevens onjuist" bij het opvoeren van mijn SolarEdge System ID (6 cijfers) en API key (gekregen van mijn installatiebedrijf). Ik geef een naam op en helaas. Wat moet er nog meer gebeuren?
  • Het is een app gemaakt door de community, het is niet bekend of de ontwikkelaar in dit topic meeleest en daarom kunnen jullie problemen/vragen het beste via de Github van de app stellen zodat de ontwikkelaar een bericht krijgt dat jullie iets op zijn Github pagina gepost hebben (link is de te vinden op de app pagina in de app store)
  • Geen probleem met mijn system en api combi.
    Waarschijnlijk heb je ergens een fout in de gegevens gekregen.

    Check de gegevens als je in logt op de portal van solaredge zelf of met de iPad app
  • gebel said:
    Ik krijg een een foutmelding "Inloggegevens onjuist" bij het opvoeren van mijn SolarEdge System ID (6 cijfers) en API key (gekregen van mijn installatiebedrijf). Ik geef een naam op en helaas. Wat moet er nog meer gebeuren?
    bij mij doet solaredge het ook prima, net als bij mruiter, dus er moet iets in je gegevens mis zijn inderdaad
  • canedjecanedje Member
    edited December 2017

    Bij mij lukt het ook niet om mijn Omnik omvormer te koppelen. Ik krijg Pant ID onjuist. In mijn Omnik Portal kan ik zowel een site-name vinden als een nummer maar beiden geven hetzelfde resultaat nl Plant ID onjuist....

    Kortom wat invullen bij Plant ID?

    Ik eerst ook.
    ondertussen opgelost.
    als je inlogt in omnik.portal.com in een webbrouwser
    staat er aan het eind van je url een 4 cijferig nummer.
    dat is je plant ID

  • Ik ben van plan zeer binnenkort zonnepanelen te kopen. Moet ik nog rekening houden met welke (en dan denk ik vooral welke omvormer) ik moet kopen? Zodat ik zonder problemen een koppeling kan maken met Homey.
  • Marnick said:
    Ik ben van plan zeer binnenkort zonnepanelen te kopen. Moet ik nog rekening houden met welke (en dan denk ik vooral welke omvormer) ik moet kopen? Zodat ik zonder problemen een koppeling kan maken met Homey.
    Die informatie staat op de app pagina in de app store
  • Anders kun je ook altijd nog je inverter laten praten met PVoutput, wat dan weer te koppelen is met Homey.
    Zo heb ik het iig gedaan ;)
  • RC79RC79 Unconfirmed, Member
    Heeft iemand ervaring met GoodWe omvormers? ik probeer deze toe te voegen volgens de bovenstaande beschrijving maar dit lukt helaas niet. Ik krijg de melding dat dat het station id niet correct is.
    Is het iemand wel gelukt om een GoodWe omvormer toe te voegen?
Sign In or Register to comment.