This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Elektrische gordijnrails

Heeft iemand ervaringen met elektrische gordijnrails van Aliexpress? Ben benieuwd naar jullie verhalen en welke goed zijn. Eventueel met een link naar de site.

Bedankt!!!!

Comments

  • Ik heb deze:
    https://www.autogordijn.nl/gordijnrail.php
    En die laat ik door mijn harmonyhub aansturen (omdat infrarood van homey niet sterk genoeg is)
  • Fire69Fire69 Member
    edited September 2017
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)

    Ben al een tijdje aan het rondkijken, maar nog niks kunnen beslissen.
    Goedkoop/duur, aansluitmogelijkheden, loshangende kabels, ...
    Voor mij noodzakelijk, kan ik via z-wave aansturen, anders hoeft het niet :)

    En natuurlijk ook heel belangrijk, hoeveel lawaai maakt de motor.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited September 2017
    Je kunt ook gewone rails in combinatie met Slide doen, zie het topic hierover (er komt een Homey app)  of neem eens een kijkje op de website. Momenteel in preorder maar ze hebben laatst een video  getoond waarop de motor goed stil is. Ze komen ook met een z-wave module https://slide.innovationinmotion.nl/
  • Ja wacht al een tijdje op Slide, maar duurt me iets te lang allemaal.
  • Ik heb deze week een Forest Shuttle systeem hier opgehangen, dat werkt heel erg mooi en stil. Maar dit is een andere prijs dan wat er op Aliexpress staat.
  • Slide lijkt me te veel op een houtje-touwtje oplossing.  Dat draadje om die gordijnen te trekken vind ik er toch wel heel fragiel uitzien.
  • micha35w said:
    Ja wacht al een tijdje op Slide, maar duurt me iets te lang allemaal.
    Oktober moet de eerste batch de deur uit, gezien het einde van de KS doen ze het nog snel :) 
  • micha35w said:
    Ja wacht al een tijdje op Slide, maar duurt me iets te lang allemaal.
    Oktober moet de eerste batch de deur uit, gezien het einde van de KS doen ze het nog snel :) 
    Jawel maar ik heb dit al een tijdje in de gaten gehouden, volgens mij zouden ze in eerste instantie al eerder uitleveren, maar zit net in een nieuwe woning en ik wil de gordijnen op gaan hangen.

    klankbart said:
    Ik heb deze week een Forest Shuttle systeem hier opgehangen, dat werkt heel erg mooi en stil. Maar dit is een andere prijs dan wat er op Aliexpress staat.
    Deze vind ik prijstechnisch iets te duur, het moet wel leuk blijven he ;).
  • 0burner0 said:
    Ik heb deze:
    https://www.autogordijn.nl/gordijnrail.php
    En die laat ik door mijn harmonyhub aansturen (omdat infrarood van homey niet sterk genoeg is)
    Ik gebruik deze rails nu al 6 jaar en heb hem zelfs met mijn recente verhuizing meegenomen en weer geinstalleerd. 
    De motor maakt wel wat herrie, maar een gordijn met de hand dichtrekken doet dat ook. Ik stoor me er niet aan en voor het geld zeker de moeite waard.
  • Het is ook niet zo dat je ze de hele avond open en dicht doet, lawaai is dan niet zo heel erg...
  • micha35w said:
    micha35w said:
    Ja wacht al een tijdje op Slide, maar duurt me iets te lang allemaal.
    Oktober moet de eerste batch de deur uit, gezien het einde van de KS doen ze het nog snel :) 
    Jawel maar ik heb dit al een tijdje in de gaten gehouden, volgens mij zouden ze in eerste instantie al eerder uitleveren, maar zit net in een nieuwe woning en ik wil de gordijnen op gaan hangen.

    Gordijnen ophangen en later Slide erachter hangen :) Maar als je nog niet besteld hebt kan het misschien even duren omdat KS en al gemaakte preorders voorrang krijgen. Ze hadden nog niet eerder een levermaand gecommuniceerd behalve ongeveer vanuit de KS. (Alle updates van Slide staan in het topic, daarin vertellen ze wat ze doen tweewekelijks en ook waarom ze nu oktober uitleveren door vernieuwde motor die stiller en beter is, iets veranderd design) 
  • micha35w said:
    micha35w said:
    Ja wacht al een tijdje op Slide, maar duurt me iets te lang allemaal.
    Oktober moet de eerste batch de deur uit, gezien het einde van de KS doen ze het nog snel :) 
    Jawel maar ik heb dit al een tijdje in de gaten gehouden, volgens mij zouden ze in eerste instantie al eerder uitleveren, maar zit net in een nieuwe woning en ik wil de gordijnen op gaan hangen.

    Gordijnen ophangen en later Slide erachter hangen :) Maar als je nog niet besteld hebt kan het misschien even duren omdat KS en al gemaakte preorders voorrang krijgen. Ze hadden nog niet eerder een levermaand gecommuniceerd behalve ongeveer vanuit de KS. (Alle updates van Slide staan in het topic, daarin vertellen ze wat ze doen tweewekelijks en ook waarom ze nu oktober uitleveren door vernieuwde motor die stiller en beter is, iets veranderd design) 
    Dan was het misschien een prognose die ze toen gaven.

    Ja zou ook nog kunnen ja ;) ik ga er nog eens over nadenken
  • Ik heb in totaal twee gordijnrails hangen van Forest met een z-wave interface. Het is een investering maar tot op heden nog geen moment spijt van gehad. Gordijnen gaan fluisterstil dicht en de intergratie met Homey werkt goed. Ik ben er zeer over te spreken.
  • Peet91 said:
    Ik heb in totaal twee gordijnrails hangen van Forest met een z-wave interface. Het is een investering maar tot op heden nog geen moment spijt van gehad. Gordijnen gaan fluisterstil dicht en de intergratie met Homey werkt goed. Ik ben er zeer over te spreken.
    Klinkt goed, heb je toevallig ook nog een goed en prijstechnisch interessant adresje van een leverancier ? :)
  • Peet91Peet91 Member
    edited October 2017
    RuudvB said:
    Peet91 said:
    Ik heb in totaal twee gordijnrails hangen van Forest met een z-wave interface. Het is een investering maar tot op heden nog geen moment spijt van gehad. Gordijnen gaan fluisterstil dicht en de intergratie met Homey werkt goed. Ik ben er zeer over te spreken.
    Klinkt goed, heb je toevallig ook nog een goed en prijstechnisch interessant adresje van een leverancier ? :)
    Ik heb de rails bij een lokale gordijnen winkel gehaald. De prijzen zijn allemaal nagenoeg gelijk voor de rails zelf. Robbshop levert de gordijnrails ook. Prijstechnisch zal het altijd een fikse investering blijven ben ik bang.
  • jovinkjovink Member
    edited October 2017
    Nog steeds prijzig maar in ieder geval goedkoper.
    Originele xiaomi aqara gordijn motor 
  • jovink said:
    Nog steeds prijzig maar in ieder geval goedkoper.
    Originele xiaomi aqara gordijn motor 
    174€ voor 500cm.  Dat kan je niet prijzig noemen :)

    Deze is wel Zigbee en Wifi ter info.
  • jovink said:
    Nog steeds prijzig maar in ieder geval goedkoper.
    Originele xiaomi aqara gordijn motor 
    Heeft veel weg van Slide (zie topic @ forum hier) of Slide van hun maar die is in ieder geval goedkoper (preorder)
  • jovink said:
    Nog steeds prijzig maar in ieder geval goedkoper.
    Originele xiaomi aqara gordijn motor 
    Heeft veel weg van Slide (zie topic @ forum hier) of Slide van hun maar die is in ieder geval goedkoper (preorder)
    Nee deze loopt over een band geen staaldraad. 


    En bij die €174 komt de motor nog bij..
  • jovink said:
    Nog steeds prijzig maar in ieder geval goedkoper.
    Originele xiaomi aqara gordijn motor 
    Heeft veel weg van Slide (zie topic @ forum hier) of Slide van hun maar die is in ieder geval goedkoper (preorder)
    Zonder de Slide bij voorbaat negatief te beoordelen, zie ik hier toch een optisch beduidend profesionelere oplossing. Het is uiteraard ook een ander soort oplossing. De Slide lijkt vooral bedoelt om bestaande rail te automatiseren. Dit product is bedoelt als complete vervanging van een bestaande rail.

    Een paar gedachten:
    - Een getande riem is meestal (veel) stiller en sterker, zelfs motoren gebruiken ze als aandrijving ipv een ketting
    - Ik zie zelfs lengtes tot 7 meter, dat is zeker voor Nederland ruim voldoende lijkt me
    - In de video zie je een speciaal koppelstuk dat delen met elkaar verbind. Dat kan helpen om overgangen soepel te laten verlopen. Een van de grote irritaties bij de standaard rail die je in NL kunt kopen is het blijven haken van rollers op overgangen

    Vragen:
    - Heeft er al iemand ervaring mee? Hoe stil is deze oplossing?
    - Kan dit product meeliften in de app van bijvoorbeeld de Yeelights? (Wellicht de WiFi uitvoering?)
    - Is er een app ontwikkelaar bereid om hier tijd voor te maken?

    Ik ben zeer geinteresseerd en wil best een proef exemplaar bestellen, op voorwaarde dat ik die met homey kan gaan gebruiken.


  • iemand al ervaring met lamellen? ik heb tot nu toe alleen teptron gevonden
  • AkelaAkela Unconfirmed, Member
    Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een automatisch rolgordijn die direct aan te sturen is met z-wave en ook de stand van het rolgordijn kan terugmelden. Dit project ben ik eigenlijk begonnen omdat m'n vader met ongeveer dezelfde wensen rondloopt, en ik het leuk vindt om dit soort apparaten uit te vinden in m'n vrije tijd.

    Omdat ik online steeds meer mensen zie posten over het automatiseren van rolgordijnen en shutters, ben ik samen met een goeie vriend aan het onderzoeken of we dit rolgordijn op de markt kunnen brengen.

    Hiervoor hebben we een korte vragenlijst gemaakt, zodat we kunnen pollen waar jullie (lees: home automation enthousiastelingen) op zitten te wachten. Wanneer je hem invult, krijgen we een beter beeld van de huidige wensen en eisen. Alvast bedankt!!

    Enquête
  • 0burner0 said:
    Ik heb deze:
    https://www.autogordijn.nl/gordijnrail.php
    En die laat ik door mijn harmonyhub aansturen (omdat infrarood van homey niet sterk genoeg is)
    Ik heb deze rail ook al geruime tijd echter is mijn motor niet goed (nooit helemaal goed geweest). Diverse keren met China geprobeerd tot een oplossing te komen maar helaas geen resultaat.

    Ik zou graag de Xiaomi Aqura motor willen gaan gebruiken alleen kan iemand me vertellen of ik dan de bestaande rails kan gebruiken en alleen de moter, eindstukken en rubberband kan installeren? In een filmpje op YT heb ik achterhaald dat de rail gebruikt door Xiaomi een DT-82 type/model is. Als ik het op het oog bekijk lijkt het er verdacht veel op. 

    Het probleem met verzending uit China lijkt altijd de rails te zijn. Dus als ik die kan laten zitten zou dat fantastisch zijn.
Sign In or Register to comment.