This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Elektrische gordijnrails
micha35w
Member
in Nederlands
Heeft iemand ervaringen met elektrische gordijnrails van Aliexpress? Ben benieuwd naar jullie verhalen en welke goed zijn. Eventueel met een link naar de site.
Bedankt!!!!
Bedankt!!!!
Comments
https://www.autogordijn.nl/gordijnrail.php
En die laat ik door mijn harmonyhub aansturen (omdat infrarood van homey niet sterk genoeg is)
Ben al een tijdje aan het rondkijken, maar nog niks kunnen beslissen.
Goedkoop/duur, aansluitmogelijkheden, loshangende kabels, ...
Voor mij noodzakelijk, kan ik via z-wave aansturen, anders hoeft het niet
En natuurlijk ook heel belangrijk, hoeveel lawaai maakt de motor.
klankbart said: Deze vind ik prijstechnisch iets te duur, het moet wel leuk blijven he .
De motor maakt wel wat herrie, maar een gordijn met de hand dichtrekken doet dat ook. Ik stoor me er niet aan en voor het geld zeker de moeite waard.
Ja zou ook nog kunnen ja ik ga er nog eens over nadenken
Deze is wel Zigbee en Wifi ter info.
En bij die €174 komt de motor nog bij..
Een paar gedachten:
- Een getande riem is meestal (veel) stiller en sterker, zelfs motoren gebruiken ze als aandrijving ipv een ketting
- Ik zie zelfs lengtes tot 7 meter, dat is zeker voor Nederland ruim voldoende lijkt me
- In de video zie je een speciaal koppelstuk dat delen met elkaar verbind. Dat kan helpen om overgangen soepel te laten verlopen. Een van de grote irritaties bij de standaard rail die je in NL kunt kopen is het blijven haken van rollers op overgangen
Vragen:
- Heeft er al iemand ervaring mee? Hoe stil is deze oplossing?
- Kan dit product meeliften in de app van bijvoorbeeld de Yeelights? (Wellicht de WiFi uitvoering?)
- Is er een app ontwikkelaar bereid om hier tijd voor te maken?
Ik ben zeer geinteresseerd en wil best een proef exemplaar bestellen, op voorwaarde dat ik die met homey kan gaan gebruiken.
Omdat ik online steeds meer mensen zie posten over het automatiseren van rolgordijnen en shutters, ben ik samen met een goeie vriend aan het onderzoeken of we dit rolgordijn op de markt kunnen brengen.
Hiervoor hebben we een korte vragenlijst gemaakt, zodat we kunnen pollen waar jullie (lees: home automation enthousiastelingen) op zitten te wachten. Wanneer je hem invult, krijgen we een beter beeld van de huidige wensen en eisen. Alvast bedankt!!
Enquête
Ik zou graag de Xiaomi Aqura motor willen gaan gebruiken alleen kan iemand me vertellen of ik dan de bestaande rails kan gebruiken en alleen de moter, eindstukken en rubberband kan installeren? In een filmpje op YT heb ik achterhaald dat de rail gebruikt door Xiaomi een DT-82 type/model is. Als ik het op het oog bekijk lijkt het er verdacht veel op.
Het probleem met verzending uit China lijkt altijd de rails te zijn. Dus als ik die kan laten zitten zou dat fantastisch zijn.