This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Wie zijn jullie.

Ik zit hier nou een aantal weken op het forum. 
En ik begin me echt af te vragen wie jullie allemaal zijn.
Jullie weten zo veel, en zijn zo technisch.

Ik denk dat de meeste tussen de 30 en 45 zijn, en dat jullie allemaal ict ers zijn.
Gezien de plaatjes van flows enz die ik langs zie komen, hebben jullie allemaal een villa en sommige ook nog een zwembad. ( Plaatje op slack van een opblaas zwembad). 
Mocht dat niet zo zijn, dan heb ik waarschijnlijk onder een steen gelegen of zo.
Ik vind techniek, Homey, enz erg leuk, probeer mee te gaan met de ontwikkelingen,  maar ik merk dat ik lang niet de kennis en kunde heb zie jullie bezitten.
Jullie praten met elkaar op een manier die lijkt op hoe ik met collega's praat over een vrachtauto of de transport sector. 
Buitenstaanders begrijpen daar vaak ook niets van.

Of begin ik echt oud te worden en kan ik de huidige ontwikkelingen gewoon niet meer bij benen?




Comments

  • bvdbosbvdbos Member
    Laat je niet uit de wind slaan doordat een groep nerds je vooruit probeert te helpen. Ook ik heb veel bijgeleerd op het forum en op slack. Ik ben ervan overtuigd dat als je hier wat langer blijft rondhangen, je vanzelf over een paar maanden ook vragen van anderen kan beantwoorden :p

    En inderdaad, ik heb geen verstand van de transportsector, ieder zijn vak, maar ben ook geen ict-er. Doe bodemonderzoek en begeleid bodemsanering. Maar heb het geluk dat ik de baas ben en dus niemand kan klagen als er een tweede computerscherm open staat met Homey-dingen...  o:)
  • @chico de Homey community is nog steeds behoorlijk aan het groeien... wat begonnen is bij de Kickstarter backers (ben ik ook een van), is zich nu aan het uitbreiden met mensen die geïnteresseerd zijn in techniek en hun huis willen automatiseren.

    Daarbij wel een hele verschillende achtergrond en leeftijd hebben.
    Voorheen was automatiseren een prijzige aangelegenheid (villa klasse) maar je ziet nu steeds meer apparaten die standaard met internet verbonden zijn, Chinese leveranciers steeds betere producten leveren tegen een betaalbare prijs... dus steeds meer producten die toegankelijk worden voor een breder publiek.

    Wat de community (wij zelf) zo enorm sterk maakt is dat we allemaal enthousiast zijn over (de potentie van) dit product, elkaar willen helpen en dat (hulp)vragen snel opgepakt en beantwoord worden en waar nodig extra uitleg gegeven wordt

    Dus blijf vragen stellen en geef aan wanneer je iets niet begrijpt, ok?

    PS. Qua leeftijd zit je goed, nee geen ICTer en ook geen Villa, maar wel een opblaas zwembad
  • swtttswttt Member
    Ha, je gelooft het niet maar ik ben toch echt maar een simpele verkoper ;)
    Qua leeftijd ben ik denk ik wel een van de jongste < 30 .

    Op een gegeven moment ga je dit leuk vinden, en is er geen weg meer terug...je bent hooked
  • Hee, hier ook zeker geen ICTer.
    Net ff ouder dan 30 jaar.
    Ik heb Homey al gekocht in mijn oude huis en werkte toen veel met KaKu en sonos.
    In het begin installeerde ik elke app en probeerde er iets nuttigs om heen te verzinnen.
    Vorig jaar september kocht ik (samen met mijn vrouw) een nieuw huis, helaas geen villa, en heb elke schakelaar een z-wave schakelaar gemaakt. 

    Tevens heb ik meteen de volgende apparaten gekocht:
    -Rookmelders (fibaro)
    -Beweging /lux/ temp melders (fibaro)
    -Tado thermostaat
    -Logitech Harmony hub

    Met het maken van flows maak ik diverse keuzes.

    Moet de flow werken als ik niet thuis ben?
    Moet de flow werken als het donker is?
    Is het echt nuttig?

    Als je deze flows maakt en steeds meer snapt maak je steeds ingewikkeldere flows.
    Waar ik veel aan had was om te kijken wat andere mensen creëerde:

    https://forum.athom.com/discussion/936/positive-flows-that-work

    Let wel op dat de eerste flows zijn gemaakt zonder de dan en anders mogelijkheid.

    Voorheen had je voor deze flow twee flows nodig. Dit kan nu met 1!



    De Hifiknop die ik gemaakt heb gebruik ik weer in HomeyDash.

    Tip van de dag, kijk naar wat je wilt bereiken en ga dan kijken of Homey die mogelijkheden bied.
    Zo niet maak een app of hoop dat iemand anders dat doet :)
  • ChicoChico Member
    Ik probeer me niet uit het veld te laten slaan, al hoe wel ik soms wel zin heb om met Homey te voetballen :)

    De community is erg goed, je krijgt altijd antwoord op je vragen. Soms mag het wel een beetje meer is Jip en Janneke taal.

    En swtt, ik ben jaloers op je. Heb 10 jaar in een supermarkt gewerkt, en ik moet zeggen, nu achteraf was dat de beste tijd van me leven. 
  • jovinkjovink Member
    Ik ben ook geen ICT-er helaas, woon in een oud huur huis dat ik slim probeer te maken.
    Ik heb ook echt geen programmeer kennis maar flows maken lukt aardig. 
    Ik heb vorige week met hulp van iemand op slack zelfs mijn itho ventilator verbonden met homey. Nooit geacht dat ik het kon ;)

    Maar als je een keer over de rijtijdenwet wilt praten kan dat ook hoor
  • ChicoChico Member
    jovink said:
    Ik ben ook geen ICT-er helaas, woon in een oud huur huis dat ik slim probeer te maken.
    Ik heb ook echt geen programmeer kennis maar flows maken lukt aardig. 
    Ik heb vorige week met hulp van iemand op slack zelfs mijn itho ventilator verbonden met homey. Nooit geacht dat ik het kon ;)

    Maar als je een keer over de rijtijdenwet wilt praten kan dat ook hoor
    Ik heb een oud koophuis, 107 jaar oud. Toen ze dit gebouwd hebben hadden ze er nooit van kunnen dromen dat het nu automatisch kan :).

    Ik ben ook heel veel geholpen, ik heb nu zelfs wunderground aan de praat gekregen op Homey.

    EN de rijtijden wet, tja... afschaffen zou ik zeggen. Zeker gezien de boetes die er tegen over staan als je hem overtreed omdat je nergens je wagen meer kan parkeren.


  • jovink said:
    Ik ben ook geen ICT-er helaas, woon in een oud huur huis dat ik slim probeer te maken.
    Ik heb ook echt geen programmeer kennis maar flows maken lukt aardig. 
    Ik heb vorige week met hulp van iemand op slack zelfs mijn itho ventilator verbonden met homey. Nooit geacht dat ik het kon ;)

    Maar als je een keer over de rijtijdenwet wilt praten kan dat ook hoor
    Heb je die link voor het verbinden van je Itho box dat wil ik ook
  • Ik ben ook zeker geen it'er maar gebruik wel vaak mijn laptop voor programmeer kunsten als beveiligings-monteur.
    Een beetje computer ervaring en interesse en je leert flows maken binnen een mum van tijd, het is gewoon uit proberen.

    Voor de meeste is het gewoon een losgeslagen hobby, en ja dan steek je er veel tijd in en leer je een hoop :D
  • HarmLutjeboerHarmLutjeboer Member
    edited June 2017
    @Chico Ook hier geen ICTer. Praktijk instructeur Electro en Mechatronica op het MBO, 28 jaar oud en een huurwoning (zonder zwembad). Ik heb in mijn huis een aantal dingetjes geautomatiseerd. Uiteraard wel zo gedaan dat nagenoeg alles weer in originele staat gebracht kan worden omdat het een huurwoning is. Dingen die ik zoal gedaan heb:
    • Electische deurdranger met strike lock en code paneel bij mn voordeur.
    • Ventilatie in de badkamer geautomatiseerd met vocht sensor
    • wasemkap op afstand bestuurbaar
    • Luidsprekers in de woonkamer geschakeld.
    • ALLE verlichting in huis vervangen door HUE (en daarmee dus te bedienen door homey)
    • Slimme rookmelders
    • Kodi gekoppeld met Homey
    • Thermostaat (Toon) gekoppeld met Homey
    Op de planning staat nog om dit jaar de rolgordijnen en Jaloezieën te voorzien van een motor, zodat deze ook door Homey gestuurd kunnen worden. En nog wat sonos speakers door het huis. 


  • JaxcJaxc Member

    En ook hier geen ICT-er. Maar hoofd technische dienst bij een groot logistiek distributiebedrijf.  41 Jaar jong, koopwoning, zonder zwembad, wel met bubbelbad. Automatisering zit als monteur zijnde in m'n bloed, dus ook mijn eigen huis moet het hiervoor ontgelden. Ben begonnen met een homewizard (kaku) en Vera lite (z-wave)

    Ondertussen stuur ik met homey aan :  (en zijn de homewizard en Vera met pensioen gestuurd..)

    - Mijn voordeur, elektrisch 3 punts slot , aangestuurd met fibaro module (2*1,5kw) 1 voor deur openen, 1 voor op slot sturen.

    - 11 rolluiken , waarvan 7 via Somfy en de rest via Kaku

    - Diverse kaku modules, dimmers en normale schakelaars

    - Sonos (3*)

    - Alle verlichting dmv. voornamelijk milight (RGBW + dimbaar)

    - Diverse IR bedieningen (TV etc en airco)

    - Diverse fibaro modules : rookmelder - multi sensor - schakelaar en dimmers

    - Thermostaat tado

    Hopelijk in de nabije toekomst kan ik mijn crownstone modules nog gaan toevoegen.

    Al met al een lekker uit de hand gelopen hobby :)


  • Ok, ik ben dus wel een ICT-er! Met 31 jaar voldoe ik dus precies aan het stereotype. Geen Villa, nu nog een luxe appartement en straks (dit jaar nog) een 2onder1kap woning. Tijdens de bouw van mijn woning word direct overal z-wave apparatuur ingebouwd. Ook de Sonos speakers verhuizen natuurlijk mee.
    Sensors in iedere kamer, monitoring op de zonnepanelen (32), warmtepomp (moet een nieuwe app voor komen), vloerverwarming-aansturing per kamer, ventilatie aansturing, dimmers/schakelaars op alle lichtpunten.
  • NeefRoelNeefRoel Member
    edited June 2017
    Hier ook nog een IT-er.. 36 en te lui om zelf de lampen aan te doen :wink: 
    Ben niet van het programmeren (heb wel in eerste instantie een dergelijke opleiding gevolgd.), maar snap wel de code als ik het zie..

    Koophuis uit 1928 (wifi-ready dus.. geen zware betonnen muren) welke nu de 21ste eeuw in wordt geholpen met homey en z-wave producten.
    Op dit moment al in huis;
    5 dimmers
    5 raam/deur detectoren
    1 rookmelder
    1 sirene
    1 wall-plug
    en allemaal led lampen (zonder de zgn bypass, was niet nodig).

    Ik heb homey nu een paar maandjes en ben eigenlijk nog een beetje aan het uitvogelen wat ik er allemaal mee wil kunnen..

    iig tot nu toe;
    Licht gaat automatisch aan als ik de straat in rijd  (en uit als ik de straat uit rijd) na zonsondergang
    Op de slaapkamer heb ik een hotel schakeling (dus niet een wisselschakelaar), waarmee de verlichting bij het bed niet tegelijk aan kan staan met de hoofd verlichting in de slaapkamer (scheelt weer een keertje lopen naar de schakelaar  :smile:  )
    Detectie van open ramen (heb een plat dak tegen de slaapkamer aan, dus inbraak gevoelig) als ik weg ga (en sinds gisterenavond met alarm ipv morse code)
    verlichting in de woonkamer gaat automatisch aan bij zonsondergang én alleen als ik thuis ben.
    heb een vakantie modus (gewoon een button in de app) welke er voor zorgt dat een aantal lampen ook aangaan als ik niet thuis ben

Sign In or Register to comment.