This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Spraakweergave verschil tussen iOS en android

Ik heb hier een flow, die de verschillende waarde's van een aantal temp/hygro sensoren voorleest, d.m.v. cmd ( pelleboer )
Als ik het op de ipad inspreek, dan spreekt ie het goed uit, ook procent spreekt ie uit.
Als ik het op android S7 inspreek, dan spreekt ie van het woord procent alleen pro uit.
Als ik het rechtstreeks in HOMEY inspreek, dan krijg ik te horen , ik begrijp niet wat je bedoelt, kijk ik dan met de speechinput pagina, dan verstaat hij meestal ( de boer )
Dus het is device afhankelijk wat je te horen krijgt, dit kan natuurlijk niet goed zijn.
Het heeft een paar updates terug wel gewerkt.



Comments

  • HarmStellingaHarmStellinga Member
    edited June 2017
    Ben nog eens aan testen geweest.
    Ik heb dus in mijn flow een aantal tags gebruikt.
    Als ik een nieuwe flow aanmaak, met maar 1 tag dan spreekt ie hem ook via android goed uit dus ook de procent.
    Toen heb ik mijn originele flow korter gemaakt voor 1 sensor, zodat ie alleen de luchtvochtigheid zegt, en dan zegt ie ook wel procent, voor die ene sensor, maar de rest van de sensoren zegt ie bij procent weer alleen pro.
    Nu heb ik de tag van de temp en hygro van plaats verwisselt, en nu zegt ie het woord graden niet compleet, dus gra
    schijnt dus dat je bij android geen 2 tags in 1 flow regel kunt gebruiken, maar bij iOS en HOMEY zelf wel.
    Heel vreemd, kan natuurlijk wel bypasses nu door een tag maar 1 x in een flowregel te gebruiken, maar dan krijg dubbel zoveel regels.
    Vreemd, zou het aan android liggen, of aan de android app ?
    wie kan hier iets zinnigs over zeggen.
    Om te testen, maak een flow aan met : een gebruiker zei iets met ( spraaktest ) en in de dan kolom : Temperatuur is ( temp tag ) graden en de luchtvochtigheid is ( luchtvochtigheid tag ) procent .


  • Er mag blijkbaar bij android maar 1 woord tussen 2 tags staan.
    En bij iOS en rechtstreeks in HOMEY meerdere woorden.
    Snap er niks van.

  • Er mag blijkbaar bij android maar 1 woord tussen 2 tags staan.
    En bij iOS en rechtstreeks in HOMEY meerdere woorden.
    Snap er niks van.

    ik heb het ook.  dwz  bij android   
    Ik ben aan het experimenteren geweest door er een  en  meerdere puntjes tussen te zetten.
    Dit lijkt succes te hebben, maar niet steeds.
    Met maar een woord ertussen  heb ik nog niet geprobeerd.
    Als het zo is:   Goed gevonden!!
    Zodra ik wat meer tijd heb ga ik ook dat proberen
Sign In or Register to comment.