This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Api key weather underground.

Een vraagje, ik heb een api key van weather underground. Alleen nu krijg ik wel data, maar niet me eigen data.
Weet iemand wat ik fout doe?

Comments

  • bvdbosbvdbos Member
    Heb je het goede weerstation geselecteerd?
  • Wat bedoel je met je "eigen" data? Met de API key van weather underground kun je je locatie opgeven en geeft Weather underground je het actuele weer of de verwachting ervan.
  • ChicoChico Member
    bvdbos said:
    Heb je het goede weerstation geselecteerd?
    Ik denk het :)
  • ChicoChico Member
    Wat bedoel je met je "eigen" data? Met de API key van weather underground kun je je locatie opgeven en geeft Weather underground je het actuele weer of de verwachting ervan.
    Ik heb een weerstation met weather underground. Nu dacht ik dat ik via de weather underground app van homey, mijn data kon inzien en gebruiken.
  • ChicoChico Member
    En ik kan me stations naam wel ingeven, maar me plaatsnaam werkt niet.
    Den haag, met en zonder spaties, s gravehage en noem maar op. 
  • Chico said:
    Wat bedoel je met je "eigen" data? Met de API key van weather underground kun je je locatie opgeven en geeft Weather underground je het actuele weer of de verwachting ervan.
    Ik heb een weerstation met weather underground. Nu dacht ik dat ik via de weather underground app van homey, mijn data kon inzien en gebruiken.
    Naar mijn idee geef jij je data aan weather underground en van alle data samen maakt weather underground een weerbericht. De app in de Athom store is voor het weer generiek vanuit Weather underground i.p.v. alleen van jouw eigen weerstation. Dan moet je daar een specifieke app voor gebruiken zoals de app voor netatmo (weerstation).
  • Je kan een station id ingeven om de data van 1 station te krijgen:
    https://forum.athom.com/discussion/comment/21835/#Comment_21835
  • ChicoChico Member
    Je kan een station id ingeven om de data van 1 station te krijgen:
    https://forum.athom.com/discussion/comment/21835/#Comment_21835
    Bedankt voor de info,
    Alleen krijg ik helaas steeds te zien : No cities match your search query

    Land of stations id is (wps) ITHEHAG24
    Stad is leeg.

    Dus wie weet wat ik fout doe?
  • Weet je zeker dat de station ID goed is? Als ik op de WU site ITHEHAG in tik dan zie ik alleen stations met ITHEHAGU## (let op de U) maar geen nummer 24.

  • ChicoChico Member
    Weet je zeker dat de station ID goed is? Als ik op de WU site ITHEHAG in tik dan zie ik alleen stations met ITHEHAGU## (let op de U) maar geen nummer 24.

    Je hebt gelijk. Ik zie de mijne ook niet in de lijst staan. Maar het weerstation id klopt wel.
    Als ik weet hou je een foto van me scherm maak, zou ik het kunnen laten zien.

  • ChicoChico Member
    Maar ik lees net dat het een dag duurt voordat hij zichtbaar is. 
    Misschien is dat het?
    Ik kan wel zelfs op de wu site me station zien met de waardes
  • ChicoChico Member
    Maar buiten dat, als ik ITHEHAGU11 doe, die staat wel in de lijst, krijg ik nog steeds No cities match your search query
  • Vul je de id wel in als pws:ITHEHAGU11 ?
  • ChicoChico Member
    Vul je de id wel in als pws:ITHEHAGU11 ?
    Ja dat heb ik gedaan. Maar nu pakt hij hem wel. Denk dat me weerstation nu pas online is .
    Bedankt voor de hulp en het mee denken!
Sign In or Register to comment.