This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Advies gevraagd om standaard RGB led strips aan te sturen

Hi, 
Wat kan ik het beste gebruiken om standaard RGB strips aan te kunnen sturen via Homey?
Bedankt!
Rutger

Comments

  • rtnartna Member
    Ik gebruik naar volle tevredenheid Milight controllers
  • cautjecautje Member
    @rtna Super! Gaan die via WiFi? Heb je een type? Bedankt!
  • Ja, daar ben ook ik benieuwd naar :-)

    Ik zie hier dat de RGB controllers niet duur zijn. Kan Homey de controller rechtstreeks aansturen of dien je de wifi module erbij aan te schaffen?
  • casedacaseda Member
    Milight heb je de WiFi brug nodig, enige grote nadeel van Milight vind ik dat hij niks terug stuurt van zijn status, dus als je hem bedient met de standaard afstandsbedieningen zie je die wijzigingen niet in homey terug.
    En met 1 wifi brug kan je maximaal 4 van 1 soort apart aansturen (4x wit, 4x wit temperatuur, 4x Rgb en 4x rgbw) wil je er meer apart aansturen (dus een 5e Rgb strip) heb je een 2e wifi brug nodig

    Je kan ook zwave richting gaan met fibaro, aeotec of qubino, die laatste is nog niet ondersteunt door Homey.
    En fibaro veruit de meeste opties.

    Of natuurlijk met Philips hue, nu nog de brug nodig, maar "binnenkort" direct via homey, al dan is dat het beste met hun eigen (duurdere, maar betere kwaliteit) strips

    Er zijn meer strip controllers mogelijk, maar die worden (nog) niet ondersteunt door Homey.
  • Dank @caseda

    In huis heb ik momenteel Lifx (handig dat bij handmatig schakelen de laatste instelling wordt opgeroepen) en Hue (lampen en led strips). Voor de kinderkamers heb ik al een paar jaar RGB ledstrip liggen. Daar zit een eenvoudige IR afstanbedieing bij. Ik dacht eraan om ze middels een MiLight controller te kunnen opnemen in mijn domotica systeem... Ik begrijp nu dat er een bridge nodig is, en uiteraard een controller.

    Wellicht is het dan verstandiger om een Fibaro RGB (FIB_FGRGBWM-441) te gaan toepassen. Wordt het z-wave mesh ook versterkt ;-)
  • casedacaseda Member
    edited June 2017
    Er is wel 1 ding om rekening mee te houden, in ieder geval voor fibaro.

    Ik heb nu op het terras een lengte van 20 meter op 24 volt, en de 60 led/meter versie, en wanneer ik die niet op maximale helderheid zet krijg ik een zoemend elektrische achtig geluid
    Ik ga het wel proberen te dempen met wat geluids verminderend schuim, maar dat is wel buiten in een lasdoos, en dus wel een stukje makkelijker dan binnen

    weet zo niet wat hij doet met hoge belading en 12 volt, ik heb alleen 24 volt LEDs in huis, en die geven verder geen kick.

    (Woopsie) English version:
    There is one thing to keep in mind with the zwave ones, at least the fibaro. 

    Have now one at my terrace 20 meters on 24 volt 60 led/meter and when not on full power it starts buzzing a little electrical buzz. 
    Going to see if I can dampen it with some noise canceling foam, but that's outside in a junction box so a bit easier to do then inside.

    Not sure what it does on high load with 12 volt, only have the 24 in my house.
    The rest do not buzz at all
  • BramBram Member
    @caseda Je mag hier gewoon Nederlands praten hoor;)
  • casedacaseda Member
    @Bram
    wat bedoel je :tongue: ik praat gewoon nederlands hier :blush:
  • rtnartna Member
    @cautje Je hebt een standaard Wifi controller nodig en inderdaad een bridge. Het verhaal van @caseda klopt verder. Zo gebruik ik hem ook. Nadeel is inderdaad dat je geen feedback krijgt maar mijn ervaring is dat het schakelen van Milight in mijn huiskamer een 100% score heeft, met andere woorden: Gaat nooit fout. 
  • cautjecautje Member
    Bedankt allemaal! Ik denk dat ik voor de fibaro ga. Kun je dan wel via de homey de kleuren opgeven? Met een kleur slider?
    Thx!
  • rtnartna Member
    cautje said:
    Bedankt allemaal! Ik denk dat ik voor de fibaro ga. Kun je dan wel via de homey de kleuren opgeven? Met een kleur slider?
    Thx!
    Kleuren instellen kan met Milight ook prima.
  • cautjecautje Member
    OK, en waarschijnlijk goedkoper?
  • casedacaseda Member
    edited June 2017
    milight heeft theoretische & praktische dezelfde manier van kleuren toepassen, afhankelijk van de hue en saturatie.

    fibaro kan dan nog elk kanaal apart aanpassen met flows mits je dit wilt
    wat met 1 bepaalde controller van milight ook kan (de creative: 33 euro incl afstandsbediening),
    maar dus niet met allemaal,
    en dat is (nog?) niet ondersteunt in homey,
    en weet niet zeker of überhaupt ook mogelijk is, heb het in de milight app (android) zelf nog niet zien weer komen, of in de API's op het internet.

    in theorie is milight goedkoper, omdat je de wifi box (25 euro, voor de nieuwste versie) maar 1 keer hoeft te bestellen
    en de controller rgb: 18 euro, rgbw: 19 euro
    totaal: 43/44 euro

    en de fibaro kan je krijgen voor 54,50, maar dus wel die prijs voor elke strip, mits je er meerdere wil.

    dus prijs technische is inderdaad milight goedkoper.
    maar dus ongeveer dezelfde vergelijking als klik aan klik uit (vanwege zijn send and forget, alleen nu dus wifi/2.4ghz..., beter bereik, ipv 433 mhz) en z-wave.
  • Is de milight app die dit ondersteund uit de appstore verdwenen of kijk ik er finaal over heen?
  • caseda said:
    Deze heb ik gezien maar nog niet geprobeerd, zal hem vanavond eens installeren. Ik heb hem genegeerd omdat ze het alleen maar over bulbs hebben?
  • hij staat erin als bulbs, maar het maakt gebruik van de bridge, alles wat je kan koppelen aan de bridge kan je ook gebruiken in de app.
Sign In or Register to comment.