This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Help al mijn apparaten kwijt

Mijn Homey was niet bereikbaar en de oranje ring kleurde met regelmaat op.
Ik heb zo nog een uur ofzo afgewacht maar ik kon geen verbinding maken.
Ik daarom de stekker er maar even uitgetrokken.
Na het opnieuw opstarten kon ik weer wel bij mijn Homey komen maar al mijn apparaten zijn weg.
De apps en flows zijn er nog wel allemaal.
Ik heb toen Homey nog een keer gerstart vanuit de app zelf maar met hetzelfde resultaat.
Hoe krijg ik mijn apparaten terug.?
Ik hoop niet dat ik ze allemaal opnieuw moet koppelen.

ik draai al meer al een week zonder verdere problemen mer versie 1.3.0-rc.7
Volgens mij is er wel een probleem met Ziggo mijn provider maar dat mag ik denk ik toch niet het probleem zijn.

Ik heb mijn probleem ook naar Athom gemaild maar die reageren misschien pas na een dag of 2 en met deze dagen wil ik toch alles weer snel werkend hebben.


Comments

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited May 2017
    Ik heb @Bram even aangeschoten op Slack om hier zsm naar te kijken / je mail op te pakken :) 

    Edit:
    @Bram heeft je supporticket gezien en intern doorgezet en ze zijn er naar aan het kijken. Heeft mogelijk te maken met de experimentele update en goed dat het nu naar boven komt voordat deze naar stabiel gaat.

    Misschien wel goed om te bedenken of je op experimenteel wilt blijven aangezien je hoopt dat je de apparaten niet opnieuw hoeft te koppelen, dit kan toekomstig of nu wel een keer gebeuren in experimenteel.
  • BramBram Member
    Als het goed is heeft één van mijn collega's op je support ticket gereageerd! Misschien een idee dat je de oplossing hier deelt als je probleem is opgelost? Mocht er dan iemand zijn met hetzelfde probleem kan diegene mooi even meelezen
  • Iedereen alvast bedankt voor het meewerken..
    Ik moest een logfile opsturen maar helaas krijg ik bij het aanmaken van de logfile waar hij lang mee bezig is 2x achter elkaar een error dat Homey offline is.
    Daarvoor had ik de Homey ook al minimaal een halfuur spanningsloos gehouden.
     :'( 
  • Bij het z-wave netwerk overzicht zie ik nog wel al mijn z-wave apparaten maar dan met de opmerking unknown.


  • Ik heb @Bram even aangeschoten op Slack om hier zsm naar te kijken / je mail op te pakken :) 

    Edit:
    @Bram heeft je supporticket gezien en intern doorgezet en ze zijn er naar aan het kijken. Heeft mogelijk te maken met de experimentele update en goed dat het nu naar boven komt voordat deze naar stabiel gaat.

    Misschien wel goed om te bedenken of je op experimenteel wilt blijven aangezien je hoopt dat je de apparaten niet opnieuw hoeft te koppelen, dit kan toekomstig of nu wel een keer gebeuren in experimenteel.
    @lubbertkramer bedankt voor het doorgeven.
    Deze versie heeft vanaf de eerste dag bij mij goed gewerkt.
    En ja ik dat experimenteel 1x keer aangevinkt i.v.m. audio destijds maar uitzetten kan je helaas niet meer.
  • @Bram ik heb hetzelfde probleem
    logfile: D7A7EBC6FD
  • @Jerryvdv
    Ik heb Athom hier op Slack in het dp kanaal op  gewezen aangezien ze daar eerder met een gebruiker mee bezig zijn geweest. Draaide jij ook rc7 ?
  • Voor die gebruiker. Ik dus is er nog geen oplossing gekomen vanuit Athom. Een probleem van rc7 is ook dat ik geen log kan versturen. Ik moet denk ik helaas tot maandag wachten op een nieuwe reactie. Helaas is dat te lang voor mij heb dus mijn z-wave weer terug gezet op mijn zipato en daar alle flows weer aangemaakt voor mijn aquarium met waterschildpadden en vissen. Alle andere schakelaars 433, hue, harmony, ip-camera's en Sonos  zaten gelukkig nog op Zipato. Alleen de flows klopte niet meer. Z-wave met de hand schakelen is niet te doen ook omdat alle stekkers natuurlijk mooi zijn weg gewerkt en bijna niet zijn te bereiken. Helaas was dit voor mij de tweede keer al. Eerste keer met een stabiele versie en deze keer dus met r13 experimenteel. Dat risico loop je dus helaas. Voor mij maar weer terug naar alleen stabiele versies. En dan misschien zonder z-wave. 
  • @Bram is er nog een update van wanneer er naar mijn probleen gekeken wordt.?
    Dit is nu voor mij de 5de dag zonder Homey  :'(
  • BramBram Member
    Ik zal hier direct ff induiken en de collega aanschieten die hier mee bezig is geweest!
  • BramBram Member
    Ik heb de collega hier even naar gevraagd en hij gaat vandaag verder contact met je opnemen via de support. Ik zal hem er vandaag nog even aan helpen herinneren, mocht hij het vergeten!
  • Bram said:
    Ik heb de collega hier even naar gevraagd en hij gaat vandaag verder contact met je opnemen via de support. Ik zal hem er vandaag nog even aan helpen herinneren, mocht hij het vergeten!
    Hartelijk dank alvast hiervoor Bram
  • @Jerryvdv
    Ik heb Athom hier op Slack in het dp kanaal op  gewezen aangezien ze daar eerder met een gebruiker mee bezig zijn geweest. Draaide jij ook rc7 ?
    Voor zover ik weet/kon zien wel; dat kunnen de heren in mijn log ontgetwijfeld terugzien.

    Maar goed; voor mij verder geen groot issue; ga de devices wel opieuw toevoegen.
    Wilde het meer meedelen in geval het een issue is (alvorens er een stable komt met deze bug).
    Bij het z-wave netwerk overzicht zie ik nog wel al mijn z-wave apparaten maar dan met de opmerking unknown.

    Same here.
Sign In or Register to comment.