This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

AWST 6000

Ben ik weer, zucht. Heb een KAKU AWST 6000 gekocht. Als ik die toevoeg met de KAKU app staat er een instructie om een schakelaar van del naar set te schuiven. Dat uiteraard trouw gedaan. Maar verder gebeurt er niks en er is in het schermm ook niet een knop als Volgende o.i.d. Zoveelste ding dat misgaat in Homey? Heeft iemand een tip?
«1

Comments

  • allereerst ik neem aan dat hij toegevoegd is in Homey,batterijen zijn goed
    zet de reactie snelheid op 5 sec,zet dan de schakelaar op H
    open in homey de awst device en probeer in de buurt van homey de schakelaar op del te zetten
    je moet dan in de device zien dat er gedetecteerd wordt,vaak moet je enkele keren van del naar set en weer
    terug schuiven en dat moet het lukken
    het is wel zo meer als 10 meter van homey af kan je het schudden,erg gevoelig voor plaats,ben ook zo
    begonnen maar snel overgegaan naar zwave devices
    maar als hij eenmaal werkt is hij vrij betrouwbaar,suc6 en zie het wel
  • Bij mij werkt de AWST 6000 alleen maximaal 2 meter van homey vandaan, verder dan 2 meter geen reactie meer. Heb zelfs de antenne verlengt en dan maar maximaal 4 meter..
    maar de gewenste plaats is meer dan dat.
    zeer slecht bereik
  • @satbopper @Gerrit_E  Dank voor de reactie! De batterijen komen nieuw uit de verpakking. De melder is niet toegevoegd aan Homey want dat lukt niet, zoals beschreven.
  • @Hans_Breda lukt het aanmelden wel als je de sensor naast homey plaatst?
    dit was bij mij wel het geval. 
  • hier 8 a 9 meter ging nog wel maar het aanmelden dus de del switch moest ik echt 1 meter van homey
    af doen en dan lukte het wel

  • En het lukt niet om te koppelen...En uiteraard heb ik de schakelaar op Set gezet.
  •  De bewegingsmelder aanmelden bij
    één of meerdere ontvangers
    Controleer eerst of de LEARN schakelaar op DEL staat. Activeer vervolgens de “zoekmode” van uw KlikAanKlikUit ontvanger. In de meeste gevallen zit er een knopje op de ontvanger dat u 1 seconde indrukt. Als de zoekmode van de ontvanger actief is, schuift u de LEARN schakelaar naar SET 

  • @Rocodamelshe Dank voor je reactie. Maar ik wil het aanmelden bij Homey, en dat lukt niet. 
  • Dit is ook voor aanmelden bij Homey . Kies in de kaku app de goede sensor bij het toevoegen en zorg dat de schakelaar op del staat. Als je op zoek apparaat hebt gedrukt zet je de schakelaar pas op set, dus niet vantevoren. Je zei dat je de schakelaar op set had gezet maar het is wel belangrijk dat je dat pas doet als Homey aan het zoeken gaat naar een apparaat. Was mij niet duidelijk of je dat ook precies zo gedaan had dus vandaar deze uitleg. 
  • @Rocodamelshe Dank opnieuw voor je reactie maar ook dat helpt niet. Ik begin te twijfelen of er iets is met mijn Homey. Vrijwel niets werkt. Deze bewegingsmelder wordt niet herkend, ok. Maar b.v. mijn tv wordt wel herkend, zelfs wordt er verteld welk model het is maar als ik dan de tv is ingeschakeld als trigger gebruik, geeft H niet thuis. Mijn telefoon kan ik berichten naar sturen maar H ziet niet dat het ding thuis komt of weggaat (nou ja, heel oms wel). Deurbel wordt herkend bij installatie maar ho maar als je die als trigger wilt gebruiken. Een bloedeenvoudige IFTTT draait maar H wordt niet getriggerd. Zucht.
  • @Hans_Breda  
    Het is altijd een zaak van elimineren om het probleem te isoleren.  
    heb je geverifieerd dat de AWST een signaal stuurt?
    Koppel de AWST aan een gewone KAKU socket met een lampje. Werkt dat?
    Daarna Homey even van de netspanning halen. Paar minuutjes hooguit zou voldoende​ moeten zijn om ook alle innerlijke delen zoals de 433 chip te resetten. Daar is wel eens een probleem mee geweest. 
    Als Homey opgestart is de wizard openen om de AWST toe te voegen. 
    Als het toevoegen van de AWST niet werkt probeer dan eens een socket toe te voegen en leer / kopieer daarbij het signaal van een remote. Schakel van del naar set als homey vraagt de knop in te drukken. 
    Laat even weten wat er wel en niet werkt!
  • het kan ook aan de bewegingsmelder liggen, ik heb het zelfde gehad, de bewegingsmelder omgeruild voor een andere en geen problemen meer. Ik heb er nu 3 van op mijn homey en alle 3 werken goed.
  • Ik heb een nieuwe AWST6000 gekocht en die werd meteen herkend door Homey. Meteen een flow geprobeerd, en die werkt in testmodus. Maar helaas niet real time. Alles uit gezet, verwijderd, opnieuw geinstalleerd, niks helpt. Iemand nog een suggestie?
  • Aangezien geen enkele flow bij jou werkt, zet je soms de "vinkjes" uit die voor de flows staan in de editor?
  • @MarcelKuijper vinkjes staan aan. Alleen  flows met datum/tijd en sunevents werken feillooas. Zodra ik een KAKU als trigger wil gebruiken gaat het fout.
  • Ook al eens de 2 seconde delay ingebouwd?
    Ik doe hier het licht in de schuur aan met 3 kaartjes, allemaal met een andere delay. Probeer het ook eens.
  • FloodnlFloodnl Member
    edited April 2017
    Hmmm ik heb ook de WST 6000 ben m toevallig net weer opnieuw aan het koppelen met homey.
    en dit werkt meteen je moet de knop Learn op set hebben op het moment dat je m toevoegd zet je de knop op Del. en dan meteen weer terug naar Set.  bij mij pakt ie m meteen.

    De sensor lijkt bij mij ook gewoon verder dan 2meter te doen hoor (metertje of 5) al moet ik zeggen dat ie nog niet helemaal functioneel getest is maar ik heb wel last van de KaKu deurbel die niet pakt.  Maar misschien dat de aankomende update (1.2.0) dit verbeterd die zou het bereik moeten vergroten als ik het goed lees. ( improved 433 Mhz range and an improved speech parser,) 

    De 2 seconden vertraging heb ik nog geen problemen mee gehad maar eerlijk is eerlijk ik had die post van Rocodamelshe al eerder gelezen en just in case overal 2 sec vertraging in gezet bij de kaku dingen.  Dus bedankt daarvoor Roco
  • Cheers
  • Het koppelen van een KAKU is (meestal) geen probleem. Maar als ik een KAKU (maakt niet uit welke) als trigger wil gebruiken dan geeft Homey niet thuis. Zo kan ik de deurbel wel gebruiken in de derde kolom (en gaat ie dus echt af), maar als ik diezelfde deurbel of bewegingsmelder of schemerschakelaar of lamp gebruik als trigger gebeurt er niks. Mijn simpele conclusie: ik ga mijn Homey omruilen want de trigger-ontvanger (geen idee of er zoiets bestaat) werkt niet correct. Dat zou hardware kunnen zijn. Morgen stuur ik hem op, ben benieuwd!
  • FloodnlFloodnl Member
    edited April 2017
    Het koppelen van een KAKU is (meestal) geen probleem. Maar als ik een KAKU (maakt niet uit welke) als trigger wil gebruiken dan geeft Homey niet thuis. Zo kan ik de deurbel wel gebruiken in de derde kolom (en gaat ie dus echt af), maar als ik diezelfde deurbel of bewegingsmelder of schemerschakelaar of lamp gebruik als trigger gebeurt er niks. Mijn simpele conclusie: ik ga mijn Homey omruilen want de trigger-ontvanger (geen idee of er zoiets bestaat) werkt niet correct. Dat zou hardware kunnen zijn. Morgen stuur ik hem op, ben benieuwd!
    Dat klinkt wel als het 2sec issue,  zet idd eens een 2sec timer bij de apparaten, ik heb het net voor je getest zonder die 2sec doet hij het idd ook niet bij mij nee. 

    Edit;  hij doet het alleen de eerste keer daarna niet meer. 
  •  ben benieuwd!
    Ik Ook!!
  • 2 sec heb ik geprobeerd maar dat had niet het gewenste resultaat.
  • Laat ons weten hoe het afloopt, mocht het niet hardwarematig zijn kunnen we eens kijken wat we nog meer voor je kunnen doen.  Dr zijn veel slimme en behulpzame mensen op het forum. 
  • @Floodnl Super, dank je wel!
  • @Floodnl Heb een gloednieuwe Homey en exact dezelfde problemen, of eigenlijk nog erger: waar mijn vorige Homey de smart Tv nog herkende geeft de nieuweling niet thuis. Hoop dat je iets weet...
  • Boh ik geef toe dat ik niet dom ben kwa techniek (wel lui)  maar ben geen guru :) 

    Daarin tegeb ben ik wel behulpzaam hoor,  dus @Rocodamelshe (ik vind hem wel een guru hahaha) kan het zo zijn dat die devices zoals de tv en sensors van kaku al gekoppeld zijn en hij ze moet resetten? 
  • Hans_BredaHans_Breda Member
    edited April 2017
    Aanvulling: bewegingssensor wordt door deze Homey wel herkend.
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited April 2017
    Ik had niet gedacht dat een "nieuwe" Homey het probleem op zou lossen en dat blijkt ook wel.
    Als je het id hebt dat dat wel zo is:

    Aanvulling: bewegingssensor wordt door deze Homey wel herkend.
    door te zeggen: "door DEZE Homey" dan ben je nog steeds niet overtuigd lijkt het.

    Een TV resetten is niet van toepassing, een KAKU zender resetten ook niet. Een KAKU ontvanger daarintegen kan wel een vol geheugen hebben en daardoor geen nieuwe zend signalen meer op kunnen slaan. Hoe je het geheugen wist van een KAKU ontvanger is altijd te vinden in de handleiding van het betreffende apparaat.
    Voor een leuk lees dingetje over KAKU moet je eens hier kijken, staan handige weetjes.
    Als je een KAKU zender als trigger gebruikt en een KAKU ontvanger als apparaat in de rechtse kolom dan zou ik eens proberen wat ik al eerder voorgesteld had: De KAKU ontvanger 3 keer in de rechtse kolom zetten en bij het eerste kaartje een delay zetten van 2 seconde. Bij het 2de kaartje een delay van 3 seconde en bij het derde kaartje een delay van 4 seconde. Gewoon om te testen of het dan wel werkt. Zoals je kan lezen in de link is de 433 band erg druk en kan je makkelijk storingen hebben/krijgen als er 2 signalen tegelijk worden verzonden. Ook staat er in de link dat je je batterijen goed moet controleren. En er is maar 1 manier namelijk meten!  Als er 1 apparaat is (Maakt echt niet uit welke dat is op de 433 band) met een lege batterij, dan gaat dat apparaat als een idioot lopen schreeuwen op de 433 band en dat verstoord andere apparaten!!

    Voor het aanmelden van je tv zul je wat meer informatie moeten geven: Welk merk/type TV je probeert aan te melden en hoe je dat precies doet. Hoe duidelijker je dit uit legt hoe beter we kunnen helpen met een oplossing te vinden.

    Ik hoop dat je ondertussen wel begrijpt dat dit niet aan Homey ligt ( je hebt er nu al 2 geprobeerd) maar aan de apparaten die je probeerd toe te voegen of aan de manier waarop je dit doet.
  • @Rocodamelshe Zeer veel dank voor je uitgebreide antwoord. Ik vind het bewonderingswaardig hoe je Homey verdedigt en daarbij allerlei redenen aanvoert dat het zou liggen aan andere externe factoren.  Jij zegt zoveel als: het ligt niet aan de zeilboot, het ligt aan de sterke wind, aan de hoge golven etc. Ook de makers van Homey doen net alsof alles feilloos werkt, maar dat is bij lange niet zo. De (moeilijke) omstandigheden zijn klaarblijkelijk bekend, dan moet je daar toch een betrouwbare oplossing voor hebben? Twee dezelfde bootjes, de één kan wel tegen hoge golven de ander niet, da's toch op z'n minst een onbetrouwbaar product? Waarom herkent de ene Homey wel mijn tv en niet de bewegingsmelder, terwjl dat bij de andere Homey precies andersom is? Kom a.u.b. niet aan met andere omstandigheden want de opstelling en omstandigheden zijn niet veranderd. Het forum barst van de meldingen als: bij mij werkt het wel en bij de ander werkt het niet. En nog erger: er lijkt heel weinig gedaan te worden aan het oplossen van die problemen, men gaat liever internationaal en komt met nieuwe opties (die ook natuurlijk weer geen betrouwbare werking hebben).
    Ik schrijf dit alles met een lach hoor, want het idee achter Homey is prima; maar de uitwerking laat zeer veel te wensen over. Ik ben al heel blij met de bewegingsmelder omdat ik daarmee kan spelen om te bepalen of er nog iemand wakker is, of dat het licht uit kan. Jammer van die TV, de deurbel, etc. etc.
Sign In or Register to comment.