This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Deurbel KAKU

wilkelwilkel Member
edited April 2017 in Nederlands
Ik weet dat dit vaker besproken is, maar ik heb  nog geen oplossing gevonden.
Als ik ACDB-7000C toevoeg bij de apparaten, gaat dat probleemloos.
Ik druk op de deurbel en het signaal wordt overgenomen.
Daarna zie je op het scherm een bel om het te testen en dat werkt ook. (7000cC geeft een signaal)
Klik op volgende en hij wordt toegevoegd.
In een flow wil graag een notificatie sturen naar mijn mobiel en tablet, maar dat werkt niet. Als ik op 'test flow' klik gaat de bel ook niet af. Als ik op de deurbel zelf duw, geeft de 7000C wel een signaal, maar krijg geen notificatie.
Tot nu toe is dit  het enige wat ik van de Homewizard niet op mijn Homey gekregen heb.
Heeft iemand een oplossing ?

Comments

  • JaxcJaxc Member
    Wat gebeurd er als je de drukker dichter bij Homey houd (1 max 2 meter??)
  • Hier werkt die opstelling gewoon door 2 betonnen muren. Kun je die flow eens sturen?
  • arno1965 said:
    Hier werkt die opstelling gewoon door 2 betonnen muren. Kun je die flow eens sturen?
    Sorry, maar dat weet ik niet hoe je een flow moet doorsturen. Maar mijn flow bestaat maar uit 2 items: als :7000C deurbelknop is in gedrukt, dan: Telefoon stuur een pushbericht naar mijn mobiel. Als ik op test flow druk, krijg ik ook geen notificatie. Als Telefoon vervang door Spraak gaat het wel bij het testen van de Flow. Als ik op de deurbel duw, werkt spraak ook niet.
  • Hier hetzelfde probleem. Heb een draadloze deurbel van de Action. Werkt ook voor geen meter. Nou ja, om precies te zijn: werkt wel op 1 meter, maar verder weg van de Homey doet hij het niet meer.
  • wilkel said:
    arno1965 said:
    Hier werkt die opstelling gewoon door 2 betonnen muren. Kun je die flow eens sturen?
    Sorry, maar dat weet ik niet hoe je een flow moet doorsturen.
    Een screenshot maken van je flows en die hier uploaden.
  • Even off-topic: Opmerkelijk dat mensen (waaronder ik zelf...) Klik-aan-klik-uit regelmatig abusievelijk afkorten als "Kika".

    Klik-aan-klik-uit = KAKU
    Kinder kankerfonds = KIKA
  • Even voor de zekerheid, heb je de deurbel knop zelf ook toegevoegd aan apparaten?
    Ik heb 2x ACDB-7000C en een kaku drukknop op minimaal 10 meter van homey.
    Zodra de knop wordt ingedrukt krijg ik een push melding op de telefoon, maar dan moet de knop zelf ook toegevoegd zijn,
  • wilkel said:
    arno1965 said:
    Hier werkt die opstelling gewoon door 2 betonnen muren. Kun je die flow eens sturen?
    Sorry, maar dat weet ik niet hoe je een flow moet doorsturen. Maar mijn flow bestaat maar uit 2 items: als :7000C deurbelknop is in gedrukt, dan: Telefoon stuur een pushbericht naar mijn mobiel. Als ik op test flow druk, krijg ik ook geen notificatie. Als Telefoon vervang door Spraak gaat het wel bij het testen van de Flow. Als ik op de deurbel duw, werkt spraak ook niet.
    Kun je de deurbel eens op 1 meter van Homey testen? 
  • wilkelwilkel Member
    edited April 2017
    ispaapen said:
    Even voor de zekerheid, heb je de deurbel knop zelf ook toegevoegd aan apparaten?

    Ik heb wel de ACDB-7000C toegevoegd d.m.v. op de deurbel te duwen.
    De deurknop zelf ACDB-7000B vind ik niet in de lijst van de KAKU app.

  • Voor die knop kan je ook de  ACDB-7000C kiezen






  • ispaapen said:
    Voor die knop kan je ook de  ACDB-7000C kiezen






    Dat heb ik ook op deze manier gedaan.
  • Zover ik me kan herinneren had ik de knop zelf toegevoegd terwijl de deurbellen niet actief waren.
  • @wilkel
    En heeft het bij jou iets verbeterd door je bel appart toe te voegen?  
  • wilkelwilkel Member
    edited April 2017
    Floodnl said:
    @wilkel
    En heeft het bij jou iets verbeterd door je bel appart toe te voegen?  
    Nee, bij mij werkt het nog steeds niet. Eigenlijk heb ik het al een beetje opgegeven.
  • wilkel said:
    Floodnl said:
    @wilkel
    En heeft het bij jou iets verbeterd door je bel appart toe te voegen?  
    Nee, bij mij werkt het nog steeds niet. Eigenlijk heb ik het al een beetje opgegeven.
    Dan even kijken vrijdag wat de 1.2.0 doet
  • JaxcJaxc Member

    Bij mij zit de bel drukker ongeveer 6-7 meter van Homey af. (heb alleen de beldrukker gepared) Als ik de drukker indruk reageerd Homey in 70% van de gevalen niet. Als ik de gong, welke bij de drukker hoort 2 meter voorbij homey in een wcd stop. (9 meter vanaf de drukker, 2 meter voorbij Homey) dan werkt de gong, maar Homey gaat dan ineens ook werken. Net of het signaal dan ineens wel door Homey word opgevangen??

    Werkt dit mogelijk voor jullie ook zo ??

  • Heb de deurbel zo'n 9 a 10 meter van homey en 2 murenner tussen.  En het werkt 0% van de tijd als ik de drukker in de kamer hou 4 a 5 meter doet ie het wel.  Tussen de drukker en homey zit er nog een kaku lichtschakelaar en de gong. Ik had begrepen dat het signaal van dan sterker zou moeten zijn maar werkt helaas niet de gong gaat wel af ook als ik de gong verder (20m achter in de tuin) zet maar homey tussen de drukker en de gong niet. 
  • Ik heb dezelfde probleem met de ACDB-7000A drukker, werkt misschien 0.005% van de tijd (hij heeft in totaal 1x keer gewerkt sinds dat ik Homey hebt). Maar hij had wel prima gewerkt met de HomeWizard.
    Ik heb een Smartwares deursensor in dezelfde plek als de drukker, en die werkt prima 100% van de tijd.

    Als ik de drukker letterlijk ~15-20cm vanaf Homey proberen, dan werkt ie wel.

    Ik heb de gong ook helemaal uitgehaald, maar dat heeft geen verschil gemaakt.
  • Probeer eens de deurbel aan te melden door te kiezen voor KAKU en dan KCT-510. Die werkt bij mij probleemloos.
  • Probeer eens de deurbel aan te melden door te kiezen voor KAKU en dan KCT-510. Die werkt bij mij probleemloos.
    Ik heb het met de KCT-510 geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik ben toen verder gaan zoeken en heb  gekozen voor
    ACDB-6600 en hier kon kiezen voor de deurbel. Die heb ik geactiveerd door op de knop te drukken en..............het werkt.
    Een flow aangemaakt en een notificatie laten sturen naar mijn mobiel. Vreemd vond ik alleen dat mijn mobiel 4 keer in dropdownmenu staat en dat het bij derde optie lukte.
  • wilkel said:
    Probeer eens de deurbel aan te melden door te kiezen voor KAKU en dan KCT-510. Die werkt bij mij probleemloos.
    Ik heb het met de KCT-510 geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik ben toen verder gaan zoeken en heb  gekozen voor
    ACDB-6600 en hier kon kiezen voor de deurbel. Die heb ik geactiveerd door op de knop te drukken en..............het werkt.
    Een flow aangemaakt en een notificatie laten sturen naar mijn mobiel. Vreemd vond ik alleen dat mijn mobiel 4 keer in dropdownmenu staat en dat het bij derde optie lukte.
    in je account de teveel aan telefoons verwijderen.
  • glijie said:
    wilkel said:
    Probeer eens de deurbel aan te melden door te kiezen voor KAKU en dan KCT-510. Die werkt bij mij probleemloos.
    [...]
    Een flow aangemaakt en een notificatie laten sturen naar mijn mobiel. Vreemd vond ik alleen dat mijn mobiel 4 keer in dropdownmenu staat en dat het bij derde optie lukte.
    in je account de teveel aan telefoons verwijderen.
    Hier dus: https://my.athom.com/#/phones 
  • RonnORonnO Member
    edited April 2017
    wilkel said:
    arno1965 said:
    Hier werkt die opstelling gewoon door 2 betonnen muren. Kun je die flow eens sturen?
    Sorry, maar dat weet ik niet hoe je een flow moet doorsturen. Maar mijn flow bestaat maar uit 2 items: als :7000C deurbelknop is in gedrukt, dan: Telefoon stuur een pushbericht naar mijn mobiel. Als ik op test flow druk, krijg ik ook geen notificatie. Als Telefoon vervang door Spraak gaat het wel bij het testen van de Flow. Als ik op de deurbel duw, werkt spraak ook niet.
    Hoi! Goed om te zien dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden.
    Ik heb je instellingen even vergeleken met de mijne en onze flows verschillen voor wat betreft het pushbericht naar je mobiel. Je geeft aan "Telefoon -> stuur een pushbericht naar mijn mobiel". Ik maak zelf gebruik van de Pushbullet app en dat werkt vlekkeloos. Misschien is het daarom voor anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, het testen waard?
  • Ik heb dezelfde probleem met de ACDB-7000A drukker, werkt misschien 0.005% van de tijd (hij heeft in totaal 1x keer gewerkt sinds dat ik Homey hebt). Maar hij had wel prima gewerkt met de HomeWizard.
    Ik heb een Smartwares deursensor in dezelfde plek als de drukker, en die werkt prima 100% van de tijd.

    Als ik de drukker letterlijk ~15-20cm vanaf Homey proberen, dan werkt ie wel.

    Ik heb de gong ook helemaal uitgehaald, maar dat heeft geen verschil gemaakt.
    Hey,  mag ik vragen welke smartware deurbel je hebt? (ga dr vanuit dat ze allemaal netjes werken, maar just in case zodat ik biet dalijk 3 deurbellen heb liggen :)
Sign In or Register to comment.