This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homeydash

wilkelwilkel Member
edited March 2018 in Nederlands
Lekker even gewoon in Nederlands.
Een aantal gebruikers zijn bezig met tablets aan de muur te hangen om vervolgens daarop Homeydash te gebruiken.
Homeydash ondersteunt m.i. geen KiKa rolluiken (asun650). De app van Homey ondersteunt deze wel.
Waarom maken de makers van Homey niet een  meer gebruikersvriendelijkere app, dan zou  dat Homeydash  toch overbodig maken?
Ik gebruik zelf nog steeds de Homewizard met de daarbij behorende app. Het voordeel van Homey is dat deze veel meer protocollen ondersteunt,maar wat de app betreft kan Homey daar nog veel van leren.
Zolang dat niet het geval is, blijf ik nog steeds mijn Homewizard gebruiken. 
Waarom dan toch de Homey gekocht ?
Omdat ik alle functies van de Homewizard en het toekomstig alarmsyteem (Z-wave) in één apparaat wil gebruiken.

Comments

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited February 2017
    Homey app en Homeydash zijn wel twee totaal verschillende dingen. Homeydash is ontwikkeld door de community en die ontwikkelaar zal steeds meer functionaliteiten toevoegen die Homey heeft en daarnaast de Homey app welke Athom ook gaat omvormen tot een dashboard idee. Dit hebben ze laten weten op de Athom dag vorig jaar. Het staat op de roadmap maar verwacht het niet volgende maand, Homeydash zal het gemis hieraan (voor een deel) opvullen.  Op Tweakers had ik een post geschreven over deze dag (staat ook meer info)

    Je kan altijd een verzoek doen in het HomeyDash topic aan de ontwikkelaar voor gewenste functionaliteiten of meehelpen met het ontwikkelen ervan :) 
  • Athom is bezig met een dashboard app welke als deze functionaliteiten gaat implementeren.

    De homey app is puur voor mobiele apparaten en niet bedoeld als dashboard om je huis vanaf een (muur) tablet te bedienen met knoppen, dit heeft athom (makers van Homey) ook gemerkt en deze hebben op een demo avond (enige weken geleden bij RobbShop) aangekondigd dat ze hiermee bezig waren en dat dit zeer hoog op hun todo lijst stond.

    De dashboard app die er nu staat is niet van athom maar van een lid die hetzelfde probleem ondervond en zelf een (geweldige) oplossing heeft verzonnen, een webbased interface.

    Zelf ben ik voorstander van een echte native app dan een website maar zolang deze er niet is......

    Je zou ook eens een mail richting imperihome kunnen sturen met verzoek Homey toe tevoegen (hoe meer verzoeken des te eerder ze het doen), imperihome is een geweldige app speciaal voor deze doeleinden bedoeld!
    http://www.evertygo.com/imperihome

    De imperihome app ondersteund al zeer veer controllers, hopelijk de Homey binnenkort ook, als dit gebeurd dan heb je echt een geweldige dashboard app voor de Homey.

    Dus iedereen die graag een echte dashboard app, stuur een supprot request in bij de makers van deze app met verzoek de homey toe te voeren.....

  • Je moet je ook blijven realiseren dat Athom geen groot bedrijf is. Het zijn een stuk of 10 mensen met weinig tot geen ervaring met het runnen van een bedrijf, die toevallig een succesvolle Kickstarter hebben gehad.
    Natuurlijk lopen ze tegen problemen aan en lopen hun planningen uit. Ze hebben gigantisch veel ideeën en manieren bedacht om Homey beter te maken, maar ze lopen net zo veel tegen problemen aan als iedereen.

    Dit is ook het geval met hun app. Ze hebben al gigantisch lang het idee om de app te verbeteren, maar ze hebben simpelweg de mankracht en de ervaring niet om dit op een snelheid te doen waarmee ze iedereen tevreden kunnen houden. Misschien ligt het aan hun planning, misschien aan hun prioriteiten. Hoe dan ook, geef Athom ruimte om fouten te maken. 
  • Je moet je ook blijven realiseren dat Athom geen groot bedrijf is. Het zijn een stuk of 10 mensen met weinig tot geen ervaring met het runnen van een bedrijf, die toevallig een succesvolle Kickstarter hebben gehad.
    Natuurlijk lopen ze tegen problemen aan en lopen hun planningen uit. Ze hebben gigantisch veel ideeën en manieren bedacht om Homey beter te maken, maar ze lopen net zo veel tegen problemen aan als iedereen.

    Dit is ook het geval met hun app. Ze hebben al gigantisch lang het idee om de app te verbeteren, maar ze hebben simpelweg de mankracht en de ervaring niet om dit op een snelheid te doen waarmee ze iedereen tevreden kunnen houden. Misschien ligt het aan hun planning, misschien aan hun prioriteiten. Hoe dan ook, geef Athom ruimte om fouten te maken. 
    Je hebt gelijk, maar je zou het kunnen oplossen door niet zelf het wiel opnieuw  te willen uitvinden.

    Athom zou bv (als voorbeeld) contact met imperihome kunnen opnemen en vragen of ze de homey kunnen opnemen in hun dashboard app.
    Zo sla je meerdere vliegen in 1 klap, ten eerste je hebt een geweldige dashboard app voor de gebruikers, als bedrijf heb je niet de druk om deze met spoed zelf te ontwikkelen, daarnaast hoef je zelf ook niets te onderhouden.

    Het is maar een idee, athom zei al op de demo dat het nog even kon duren maar dat het wel prio had, ze zochten daarom ook een ontwikkelaar voor de app.

    Wellicht  iemand bij athom dit leest en er iets mee kan :)
  • goed idee
    je hebt natuurlijk zo veel verschillende manieren van gebruik de 1 met pc ander alle met phone tablet en dan ander helemaal zonder.
    Zelf ben ik ook fan van een gelikte interface, imperihome is daar goed voorbeeld van. Nu kan ik redelijk goed via de app toch even lichtje schakelen oid via de pc vind ik dit weer omslachtig. Hoe meer keus we hebben hoe beter ! Ik ben laat ingestapt maar vind het een leuk product met nog meer potentie.
  • HeyHomey said:
    goed idee
    je hebt natuurlijk zo veel verschillende manieren van gebruik de 1 met pc ander alle met phone tablet en dan ander helemaal zonder.
    Zelf ben ik ook fan van een gelikte interface, imperihome is daar goed voorbeeld van. Nu kan ik redelijk goed via de app toch even lichtje schakelen oid via de pc vind ik dit weer omslachtig. Hoe meer keus we hebben hoe beter ! Ik ben laat ingestapt maar vind het een leuk product met nog meer potentie.
    ik zou zeggen, stuur imperihome een mailtje met verzoek de Homet toe te voegen aan hun lijst van indersteunde controllers, hoe meer aanvragen ze krijgen des te eerder zullen ze geneigd zijn deze toe te voegen!
  • Ik gebruik al jaren Imperihome. Heb ze ook een verzoekje voor Homey integratie/support gestuurd.
  • ik heb ze ook een mailtje gestuurd.
  • En zo ik ook, ze hebbenal aardig wat verzoekjes. Moet toch goed komen :-)
  • is het niet mogelijk om homey via en tasker in te voegen in imperihome?
  • ook verzoekje gestuurd!
  • een collega van mij doet mee aan het BETA programma van imperihome, hij had op mijn verzoek daar ook een balletje opgegooid. Nu kregen we al vrij snel reactie dat imperihome een paar uur geleden een homey heeft ontvangen en daarmee aan de gang gaat. 
  • B3rtB3rt Member
    goed nieuws :)
    HeyHomey said:
    een collega van mij doet mee aan het BETA programma van imperihome, hij had op mijn verzoek daar ook een balletje opgegooid. Nu kregen we al vrij snel reactie dat imperihome een paar uur geleden een homey heeft ontvangen en daarmee aan de gang gaat. 
    Dat is goed nieuws :)
  • nee mijn collega typt geen nederlands :) maar berichtje lijkt hetzelfde en zeker de foto die hij me liet zien
  • wilkelwilkel Member
    Volgens insiders was er in november al beloofd iets te doen aan de app voor Homey.
    Inmiddels zitten we al bijna in juni. Als de huidige app kleinere iconen zou hebben zodat er meer op een pagina passen en dat deze ook nog gebruikt zou kunnen worden in landscape, zou dat al een hele vooruitgang zijn. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
  • Het zou heel goed zijn om de API key snel te implementeren en dan Imperihome een goede support te geven zodat ze snel Homey kunnen toevoegen. Imperihome is gewoon op dit moment een van de beste apps. Homey zou zich moeten richten op de controller functionaliteit. Een goede en zeer stabiele Z-wave core en een zeer goed functionerende flow editor met ook geavanceerde functionaliteit. Daar zou ik gewoon eerst aan werken en het voice gedeelte gewoon overlaten aan de grote spelers zoals Amazon Alexa, Google Home en binnenkort Siri... Daarmee kunnen ze nieuwe klanten werven onder de bestaande home automation gebruikers met andere controllers zoals bijv. Vera, Domoticz en Homeseer. Ook een zo volledig mogelijke ondersteuning van Z-wave devices is een must. Eigenlijk zouden ze gewoon alle devices moeten ondersteunen die verkocht worden in Europa op sites als Robshop en Vesternet. Op termijn zouden ze naar het business model kunnen kijken en wellicht zelfs naar een abonnement vorm kunnen gaan. Daarvoor moet je echter wel voldoende added value kunnen leveren en doorontwikkeling.

  • nog niet voor homey?

  • Andrew587Andrew587 Unconfirmed, Member
    edited August 2018

    HomeyDash is a front-end for Homey, intended to use on (wallmounted) tablets, but will work on other devices as well.

    This is a BETA release, that means you can expect bugs or missing functions! <<Link deleted by moderator>>

Sign In or Register to comment.