This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Amazon dot
Leeuw1960
Member
in Nederlands
Ik heb de amazon dot nu in huis maar een een probleem met de normale installatie.
Dus nog niet de koppeling met Homey.
Ik heb doe de instellingen via de app op mijn iPhone en alexa is daarna ook verbonden met het internet.
Alleen in de app geeft hij aan dat ze offline is en ze ziet dus o.a. mijn agenda niet die ik toch heb ingesteld.
Moet de app als de iPhone in hetzelfde netwerk zit als de dot niet aangeven dat dot online is.?
Doe ik iets fout.?
Kan ik hem ook via een laptop of mac instellen of alleen via de app
Dus nog niet de koppeling met Homey.
Ik heb doe de instellingen via de app op mijn iPhone en alexa is daarna ook verbonden met het internet.
Alleen in de app geeft hij aan dat ze offline is en ze ziet dus o.a. mijn agenda niet die ik toch heb ingesteld.
Moet de app als de iPhone in hetzelfde netwerk zit als de dot niet aangeven dat dot online is.?
Doe ik iets fout.?
Kan ik hem ook via een laptop of mac instellen of alleen via de app
Comments
For anyones info, the way to change youre location if youre dot has been locked to UK or DE domain
https://help.my-private-network.co.uk/support/solutions/articles/6000122630-switch-account-region-from-amazon-usa-to-amazon-uk-or-vice-versa-
Ik heb nog een ander probleem waarvoor ik zelf niet snel de oplossing zie.
Ik heb mijn dot blijkbaar gekoppeld aan de engelse amazone site amazon.co.uk dit is niet handig is er een manier om hem te koppelen aan de Amerikaanse site.
Bedankt voor de info
Dot icm Homey werkt overigens uitstekend! (voor mij)
-staat de dot nu op amazon.com?
-staat de taal van homey op engels? -
-welke versie van homey draai jij?
edit. het idee achter deze vragen is; alexa draait alleen op engels, dat is bekend, maar als homey op nederlands staat, en je zou een flow maken waarin het key woord engels is, zou homey hierop reageren.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als de spraakherkenning heeft plaats gevonden, de tekst in een soort string zit, en een op een vergeleken kan worden met wat het key woord is wat in een flow staat.(mogelijk is dit pas vanaf versie 1.2 mogelijk)
misschien @lubbertkramer
Homey op Engels
Homey versie 1.9
Als ik mijn dot aansluit op mijn versterker en deze staat niet aan of een andere ingang wordt gebruikt bv.. HDMI voor het geluid van mijn TV wat doet de dot dan als deze een vraag wil beantwoorden.
Hoor ik dan niets of gebruikt hij dan toch zijn interne speaker.?
n.b. Mijn versterker zit nogal goed ingebouwd dus kost mij veel werk om het testen daarom de vraag misschien weet iemand zo het antwoord al.
het lijkt me door amazon overigens wel te maken door even naar zichzelf te luisteren.
bluetooth daarintegen schakelt wel zelf terug als de verbinding wegvalt.
Geen idee maar sowieso reageert Homey terug via de speakers van Alexa. Kan het helaas niet voor je testen omdat de reciever al ingepakt klaar staat voor verhuizing.
Test video of Homey skill for Alexa:
- First select active Homey (have 3 homey's under my control, Kitt is the Homey you see)
- Turn on all lights (standard flow)
- Ask Homey to say Hello (custom flow with logic card)
- Turn off all lights
- Turn on lights in kitchen (light in view is not in kitchen but in bedroom zone, placed for test)
- Turn on lights in bedroom ( light in view is in bedroom zone, placed for test)
- Turn off all lights
- Direct question at Homey asking turning lights on in bedroom
Heb je een idee wat ik mogelijke verkeerd heb gedaan?
@dmonde ik heb hetzelfde, maar ik vermoed dat eerst moet worden geupdate naar versie 1.2.0
die heeft lubbert al wel. vandaar het filmpje.
thus if your amplifier is not on and switched to the input from the dot you will not hear the dots own response
Dan overweeg ik toch echt (omdat de update 1.2.0. uitblijft) om de moeite te nemen de flows om te bouwen naar engels.
Kwa mogelijkheden om zelf te programmeren, huisbesturing enz... blijft Homey ver voor.
Dotje kan goed luisteren, maar om uit te voeren, moet er toch echt meerdere apparaten achter. (voor 433 zwave IR enz)
De test met Homey in het Nederlands en Dot is helaas mislukt. Met het geven van een commando gaat Alexa praten met Homey (kun je volgen op de speech input pagina) maar krijg je als reactie terug dat het mislukt is dat hij niet kon antwoorden.